Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '17

 
Kategori
Kitap
 

Eleştiri

Eleştiri
 

Üstat'a saygıyla


Bu haftaki yazımın konusu “Rakım efendiyle Felâtun bey”

Kitabı okumamda vesile olan değerli insanın aracılığıyla kitabı elime aldım, okumaya başladım. İlk olarak karakterleri tanıttı yazar ve dedi ki okuyucum ben bu kitabı yazarken kendimden bir şeyler katmaya çalıştım. Hayat verdiğim insanlar benim için değerli ve özel insanlardır diyor ve ekliyor. Çünkü bu karakteri o zamanın hayat hikayelerini, öykü diliyle gelecek kuşaklara ışık olsun diye gözüm gibi korudum. Ve bu bilgi birikimini ömrümü kitaplarla haşır neşir bir şekilde geçirdim diyor. Bizde bu gibi insanları gün yüzüne çıkarmaya çalışıyoruz değerini bilmeye çalışıyoruz. Gelecek nesillere ulaştırıyoruz. Neyse biz kitaba dönelim.

Kitapta karakterler tezatlı bir şekilde bize aktarırken burada tezatlı derken aynı eğitim almış karakter insan “Felatun bey ile Rakım efendi’’ Rakım efendi hovardalıkla gününü gün etmiş ama Felatun bey kitaplardan bir türlü ayrılmamış, sürekli kendini yenilemiş geliştirmiş. İstanbul kültürü ile sürekli bir şey katmaya çalışan Felatun bey! Namusu iffetiyle ve güvenirliğiyle kendisine hayran bırakan haya sahibi insan. Hariciye nazırı, Dahiliye nazırında çalışan annesi, babası ölmüş genç delikanlı, dadısının yanında ve dadısıyla geçinmeye çalışan bir insan olarak. İlk işi her zaman gittiği bir sahaf da 120 sayfalık bir kitap çevirmesiyle (Fransızca) dilini Türkçe'ye tercüme ederek kendini kanıtlayan bir genç olmuştur. Ve artık gencin hayatta kimsesi kalmamış, yaşlı bir dadısı bir cariye bakmaya karar vermiştir. Ve Arap cariyeyi beğenmeyen dadısı sonunda gariban bir aile olan Çerkez bir kız beğenir dadısı ve böylece devam eden bir kitap olan, sıcak aile hayatını bize hatırlatıyor. Yazarın böyle bir mesaj vermesi çok güzel, diyorum ya! Rakım efendi bu Felatun bey! Gibi olmamış yazarın bu hayal dünyasındaki karakter iyi ile kötüyü aynı kefeye koymamasındandır.           

Kelimemi toparlıyorum böyle yazarların kalemi daim olsun. Üstat:Ahmet Mithat Efendinin eserleri daim olsun günümüz gençliğine ışık olsun. Ölümünün 105 yılında saygı selam ve rahmetle anıyorum. Saygılarımla sağlıcakla kalın kitapla kalın. İyi bir gün geçirmeniz dileğimle.

 
Toplam blog
: 9
: 238
Kayıt tarihi
: 23.02.17
 
 

"Kitaba aşık bir insan." Kitaplardan konu açılmışken; şiir öykü, hikaye, roman deneme, makale tür..