Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Elif dedim Be dedim

Elif dedim Be dedim
 

Elif: Arapca da ilk harf tir. Düz bir çizgidir. Sayı değeri bir dir.

Anlamı: Tanıdık, dost, doğruluk, dürüstlük, dümdüz olan, eğrilmesi kırılması olmayan, ince sade bir sızı, ışık saçan, hatta güzel bir kız, vs. kısacası, Elif demek hayatımızın anlamıdır.

Elif in noktasi üstüne yatık 9 gibi olan "ötüre" ile yapilir ki, bu mesar!!.. gibidir. Veya Elif in yanina bi nokta konursa bunun okumasi: " Ahhh" diye olur.

Be: Arapça da ikinci harftir. Bir tek Nokta dır. Sayı değeri iki dir.

Anlamı: Ahad`dır!!.. Delildir. İspattır. Yaşam kaynağıdır.

Kur'ân, Besmele`nin başı “B” ile “B”nin altındaki Nokta'dan başlar.

Çok ilginçtir!!..

“B”deki Nokta`nın yukarıya doğru uzamışı da "Elif" dir!!..

Elif, nereden gelir??

Nokta' dan!!..

Bir şekil çizmek istediğiniz zaman nokta ile başlarsınız. Önce, nokta oluşur. Sonra noktayı yukarıya yada aşağıya doğru uzatırsınız. Noktalar sıralanır ve şekilden farklı bir anlatımlar meydana gelir.

Yada yatık bir çizgi ve onun kaynağı olan nokta!!..

Nokta!!.. Hep nokta!!. Hiç açılıp saçılmamış!!.. Nokta!!.. Yani Bé

Harfler, ise Nokta dan Elif'e uzayıp çeşitli şekillere bürünmesiyle oluşmuştur!!. Ve de her bir harf “nokta”ların bir araya gelmesiye meydana gelmiştir. Noktalar öyle sık biraraya gelmiş ki biz noktaları hiç farketmeyip, harfler var sanıyoruz. Harflerin ana kaynağı nokta olduğu nedense hep dikkatimizden kaçıyor, unutuyoruz, önemsemiyoruz.

Hani bir söz vardır ya, Damla derya ya düştüğünde yok olduğu sanılır ama damla derya da hep vardır ve içinde saklıdır.

Hallaç çı Mansurun durumuna düşmemek için bu konuyu kısa kesiyorum.

Bütün bunları neden yazdım??

Bana göre Dünyanın en seçkin coğrafyasında Anadolu da İki sevgilinin Aşk ını, bunların kavuşmasını önleyen engellerle mücadelesini anlatan beni en çok etkileyen Türkü lerin başında " Elif dedim be dedim " gelir.

Aman Allah ım!!.. Bu nasıl duygudur!!.. Bu nasıl Aşk tır!!.. Bu nasıl mucize bir sözdür!!..

Öyküyüde kısaca anlatırsak..

Genç bir adam Elif isminde bir kızı sever. Elif de ona sevdalanır. Fakat genç adam o eski zamanların ince hastalığı olan Verem e yakalanmıştır.

Elif'in ailesi, bu durumu görür ve kızını onunla evlendirmek istemez. " Git tedavini ol gel öyle Elif i al " derler. Bunun üzerine genç adam çok sevdiği Elif inin aşkı için hastaneye yatar. O dönem şartlarında iyileşmesi imkansızdır. Öleceğini bile bile genç adam tedaviye devam ettiği için Elif'e bir haber gönderir..

"Ölüm, ölüm dediğin nedir ki gülüm ben senin için yaşamayı göze almışım" der. ( Aslında bu söz Türkü içerisinde de mevcuttur.)

Elif ten cevap gelmez.

Fakat zaman ilerledikçe genç adamın hastalığı artar. Genç adam hastanede yattığı sürede sadece Elif' ten haber almak bir de içindeki yangını söndürmek için ( yaşamının kaynağı olan ) yanlız su içmek ister. Yemekten kesilir. Ancak kızın ailesi bir kez bile görmesi için Elif'i onun yanına yollamaz. Hastalığının arttığını, tabutunun bile hazır olduğunu Elif'ine türkü içinde ağıt halinde yazan genç adam, hastanede yattığı sürede bu türkünün sözlerini yazıp şapkasının içine saklar.

İyileşemez ve çok sevdiği Elif ini göremeden ölür. Cenazesi köyüne getirilir. Şapkasının içerisinden yazdığı sözler bulunur ve ailesi tarafından bestelenmesi istenir.

Ölüm ölüm dediğin nedir ki gülüm
Ben senin yaşamayı göze almışım..

Elif dedim be dedim aman
Kız ben sana ne dedim
Guş ganedi kalem olsa aman
Ah yazılmaz benim derdim

Elif im noktalandı aman
Az derdim çokçalandı
Yetiş anam yetiş bubam aman
Ah mezarım tahtalandı..

İşte böyle dostlar..

Hayatımın hiç bir döneminde bu kadar ünlem işareti olan bir yazı ne okudum ne de yazdım. Günümüz TV dizelerinin derin vadilerinde Mum dan aşklara fon müziği olan bu Türküyü dinleyipte gerçek öyküsünü bilmeyen, bilipte gizleyen kendilerine göre mizansel ekleyip görsel olarak insanlara yanlış anlatan, anlamayan, anlayıpta düşünüp ağlamayan insanların ruh halinden şüphe ederim.

Yanlış.. Hemde çok yanlış.

Gerçek Elif'e Bé'ye haksızlık ettiniz.

Ayıp ettiniz.

Saygılar..

 
Toplam blog
: 97
: 1839
Kayıt tarihi
: 13.03.07
 
 

İnsanım, eşitlikten ve hak’tan yana olan. Hiçbir şeye duyarsız olamadım. İnsanım ve merak ediyoru..