Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '09

 
Kategori
Şiir
 

Elimde bir gül var ...

Elimde bir gül var ...
 

Nerden çıktın, bunca yıl sonra.
Ben unumu elemiş, eleğimi asmıştım duvara,
Sırtımda çizgili pijamalarım,
Gözlüğüm burnumun üzerine yapışık,
Caddeye bakan pencerenin önünde.
Baba koltuğunu tapulamıştım !

Ne çok gazete varmış okunacak,
Dünyada neler oluyormuş,
Farkına yeni varmaya başlamıştım.

Mazide bıraktığım, üstü örtülü kaçamaklarımı,
Dudağımın kıvrımında saklamıştım.

Emekli etmiştim kendimi,
Elimde emekli sağlık karnem,
Teklemeye başlayan kalbimi dinlemeye almıştım.
Telsiz anonsları duyulmaz olunca.
Amirlik, müdürlük kaldı evraklardaki imzalarımda.
Gecesi gündüzü olmayan koşturmalar,
Onur belgeleri ile değerlendirilmiş,
Operasyonlar, anılarım, yaşanmışlıklarım
Dinlenmek gerek, artık yeter dedi yorgun bacaklarım.
Nerdee o eski ataklık... nerde o coşku...
Hayatın flim karesi, neden böyle dondu.

Derken...
Sen çıkıp geldin,
Yılların öncesindeki anılardan.
Okuyup bitiremediğm yarım kalmış sayfalardan.
Ne oluyor bana böyle,
Titreyen ellerim, yaşlılıktan mı ne...
Liseli mahçup delikanlılara döndüm.
Aynayı daha sık silmeye başladım,
Hemen de kirleniyor, hanıma yardım etmek lazım...
Saçları da şöyle şekle sokmak, dağınık bırakmamak lazım
Torunları da tembihlemek,
Öyle uluorta yerlerde dedee diye bağırmasınlar...
Ah be güzelim, sonbaharı mı bekledin çıkıp gelmek için,
Siyah beyaz resimlerimizi yırtmamışsın,
Bakıp bakıp gülmek için.
Gül güzelim sen yine gül, gülüşündü içimde heyecanım.
Canlandı yine, gözlerden ırak, tatlı kaçamaklarım.
Duysa şimdi kahkahalarla güler,
Torunlarım çocuklarım,
Düşünmezler ki,
Ben de gençtim bir zamanlar,
Benim de çarpardı kalbim, aşk kuşunun kanadında.
Şarkılar söyler, buseler tadardı dudağım.

Seninle ele ele olmak isterdim.
Hatıraları sevgiyle anmak isterdim.
Senin dönüşün se veda etmek oldu.
Aşkımızın geçmişini o tadla anmak oldu.
'' Son bir defa görmek istedim'' dedin.
İşte bu sözün, isyanım oldu...

Elim de bir gül var,
Bak sana geldim.
Aç üstündeki toprakları, hadi çık! Yine gülümse...

 
Toplam blog
: 39
: 761
Kayıt tarihi
: 08.03.09
 
 

Yaşamı tüm engellere rağmen sürdürmekten yorgun bir savaşcıyım. Anadolu Üniversitesi İş idaresi Bö..