Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '15

 
Kategori
Deneme
 

Ellerin kirli diyebilirsin ama karakterimi sorgulayamazsın

Ellerin kirli diyebilirsin ama karakterimi sorgulayamazsın
 

Şu, başkalarının müdahalesiyle davranışlarını değiştirenlere uyuz oluyorum! “Kendine çeki düzen ver” Sen kendine çeki düzen ver, beğenmediğin davranışlarım benim kişiliğim; ben buyum, kişiliğimi değiştireyim de başkası mı olayım!

Başkalarının beğenmediğimiz huyları/davranışları onların karakterini oluşturan kişilik özellikleridir. İnatçıdır, kızarız; oysa onun genetiğinde vardır inatçılık. Biri inatçı olacak, biri alçakgönüllü, biri yalancı, öteki dürüst, beriki aceleci vs. vs. İnsanlık böyle oluşur. Bunlar aynı hızardan çıkmıyor ki, hepsini farklı anne doğuruyor.

Kimse inatçı olmasın, kızgın olmasın, kadına düşkün olmasın, obur olmasın, tembel olmasın, çok konuşmasın, saygılı olsun… Biz neyle kimle uğraşacağız? Okuduğunuz o cilt cilt kitaplar neyle dolacak. Böyle bir dünya böyle bir hayat yok kardeşim. Şunu yapma bunu yap, şöyle olma böyle ol diye dünyayı düzeltmeye çalışanları ne yapmalı bilmiyorum!

İnsan karakteri değiştirilemez ki hani bu olsaydı bile yanlış olurdu.“Can çıkar, huy çıkmaz” Ne güzel işte! Sen insanlarla niye uğraşıyorsun ya; Allah yaratmış beğenmiyor musun? Senin gibi mi, senin dediğin gibi mi olacağız Allah korusun, ben ben olarak mutluyum. Ne diyor koca Korkut : “İki kişi birbirine benziyorsa, ikisine birden gerek yok, birini çöpe atın” Birilerini taklit edenler, birileri gibi olmaya çalışanlar yanlış yapıyorlar.

Ellerin kirli de, yıkayayım, yıkamazsam meclise alma. Karakterimle kişiliğimle ilgili hiçbir şeyi gerekçe gösteremezsin. Beğenmiyorsan oğluna almazsın. Sen nereden biliyorsun benim huylarımın/davranışlarımın kötü olduğunu; sana göre kötü, sensin kötü! Eleştirdiğin davranışlarımın da beğeneni var; sen eleştiriyorsun başkası övüyor. Her malın alıcısı var, dünyaya senin gözlerinle mi bakacağız, gözlerin çıksın!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..