Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '13

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Emekliler cezalandırılıyor mu?

Ayaklarımdaki şişme ve kaşıntı nedeni ile doktora gittim. Şekerden dolayı olabileceği bu nedenle açlık ve tokluk kan şekerinin yapılması gerektiği söylendi. Çok şükür tetkikler neticesinde şekerimin normal değerlerde olduğu bildirildi. Yıllardır kullandığım tansiyon ilaçlarının kaşıntı ve şişme yapabileceği ve tansiyon ilaçlarının değiştirilmesi gerektiği belirtildi. Bütün bu tetkikler yapılırken belirli miktarlarda para ödedim. Doktorum devamlı kullandığım Hyzaar fort 100 mg ve Adalat Crone 60 yerine Co-Diovan 160mg/12,5 film tablet verdi. Bu ilaç sabah akşam alınacak, Kutuda 15 tane ilaç var. Belog’a devam etmem söylendi. Bu ilaçlar için rapor yazıldı. Rapora 4,5 TL verdim. Eczanede rapora bakıldı ve bana: “Efendim Sağlık Bakanlığının yeni uygulamasına göre ancak size 1 kutu ilaç verebiliyoruz, diğer kutuyu kendi paranızla alacaksınız. Bir kutu ilacın fiyatı 22,5 TL. 10 TL de Beloc için alındı. Yani ben ,  32,5 TL yi her ay cebimden ödeyeceğim. Acaba ecza hanemi yanlışlık yapıyor diye tanıdığım diğer ecza hanelere de sordum, onlarda uygulamanın değiştiğini ödemem gerektiğini belirttiler. Eee sağlık giderleri Emeklilerin cebinden mi çıkacak? Ben şahsen 29 yıl üniversite mezunu olarak Türkiye’nin çeşitli il ve ilçelerinde Lise Öğretmenliği yaptım, soğuk, sıcak demeden koşturdum emekli oldum, rahat bir yaşam süreceğimi zannettim, yanılmışım. Her ay aldığım aylık belli 1300TL geçiyor elime bazı aylar sağlık harcamaları nedeni ile daha az alıyorum. Harcayın bol, bol harcayabilirseniz. Eviniz yoksa ev kirası, elektrik, su, doğalgaz, telefon, apartman aidatı, Yol parası, araba varsa benzin parası. Hani yiyecek giyecek parası. Sayın Yetkililere buradan sesleniyorum, bu bizlere reva mı? Gelin aylıklarımızı değiştirelim, bakalım siz bu para ile geçinebilir misiniz? Bir de çocuklarınız varsa onların okul vs. harcamaları. Efendim öğretmenlik ulvi, saygın bir meslekmiş. Bu para ile saygınlık olur mu? Öğretmenlerin özellikle emekli öğretmenlerin çoğu pazarlarda limon vs. satıyorlar veya başka işlerde çalışıyorlar. Bizlere yazık değil mi?  Emeklilerin durumunda iyileştirme bu mu? Umarım uygulanan bu acımasız ve haksız Arapsaçına dönmüş uygulama bir çözüme kavuşur. Özür dilerim aldığım aylığı özellikle belirttim ki,   başkalarının sandığı gibi:  “Emekli Öğretmenlerin durumları iyi” sözlerinin yanlış olduğunu belirteyim. Selam ve saygılar.

 TÜKENEN GÜÇ

Gücünü bitirdi, yılların kahrı,

İçtin yaşam boyu acı zehri,

Nasıl geçeceksin bu deli nehri,

Gençliğini yitirmiş, emeklisin sen.

 

Yıllarca çalıştın soğukta sıcakta,

Eve döndüğünde çocuk kucakta

Yazılı okumak için kalktın şafakta,

Eğitim aşığı emeklisin sen.

 

Üç aylığın yetmiyor, çile bitmiyor,

İki kuruşluk zam eve yetmiyor,

Çözüldü bağların, ayak gitmiyor,

Kaybettin sıhhatini, emeklisin sen.

 

Beyler çalar kapını, seçim zamanı,

Arkan sıvazlanır, kalır bir anı,

Hastalık bırakmaz şimdi yakanı,

Kuyruklarda ölen emeklisin sen.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..