Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '18

 
Kategori
Değerleme
 

En yüce Değer Paylaşımcılıktır

En yüce Değer Paylaşımcılıktır
 

Ela hanım para kaybetmiş yerde para arıyor:) Canım torunum Ela:)


Toplum değerlerinin başında
Paylaşım gelir
Bu eskiden gelişigüzel yapılıyordu
Kişi öncelikle kendisini yakınlarını
Düşünüyordu paylaşımda
En son da başkalarını düşünebiliyordu
O da elde kalan olursa
Olmazsa sen sağ ben selamet oluyordu
Bu tabii ki çok işe yaramıyordu
Toplum düşünürleri
Bu konu üzerinde çok düşünmüşler
Çözümler bulmuşlar
Uygulamaya çalışmışlar
Bazen işe yaramış uygulamalar
Çoğu zaman da işe yaramamış
Bu konu Tanrıyı üzmüş sonunda
Semavi dinlerde
Paylaşımcılığı öğütlemiş çokça kere
Ne yazık ki
Bu öğütler de yarı yolda kalmış
Sevgi doğmamış paylaşıma karşı çünkü
Sevgi doğmayınca da
Paylaşım orta yerde kalmış
Oysa oysa canlarım oysa
İnsanlık için en yüce değer cennettir
Cennet yolu da paylaşımla yürünür
Paylaşan insanlar barışık olur
Bugün sen yardımcı olursun
Yarın o sana yardımcı olur
Kardeşlik geliştikçe gelişir
Ortak yatırımlar ortaya çıkar
Üretim alanları büyür gider
Hem de emek sömürüsü diye bir şey olmadan
Emek sömürüsü olmayınca canlarım
Kimsenin kazancı kimseyi rahatsız etmez
İnsanı başkasına karşı hasetlik yaptıran
Haksız kazanç edinimidir
Budur işte bugün için toplumsallığı dinamitleyen
Toplumsallık olmayınca
Barış ve kardeşlik kaybolur gider
İnsanlık ilk insanlığa döner gider
Büyüme durur küçülme ilerler gider
Ben durmadan buna değiniyorum ya
Bütün kalbim eşit paylaşım gelişsin istiyor
İnsan insanı sömürmesin istiyor
Barış ve kardeşlik büyüdükçe büyüsün istiyor
Her şey hepimizin olsun
Herkes gereksinimi kadar kullansın
Başka alanlarda üretme çabalarına devam etsin
Ben insan seven bir öğretmen olarak
Bunu istiyorum canlarım
İnsanlar bu hale gelsinler
Herkes herkesi gönülden sevsin diyorum
Yaşam sevince güzel be canlarım
Yaşam sevince güzel
Yaşam sevince güzellllll

Sağlıcakla kalınız


 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..