Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '17

 
Kategori
Söyleşi
 

Engelli Farkındalığı Seminerlerimiz Devam Ediyor

Engelli Farkındalığı Seminerlerimiz Devam Ediyor
 

Seminerden kareler


Türkiye Beyazay Derneği İzmir şubesi olarak okullar yurtlar dernekler tüm kurum ve  kuruluşlarda seminerler veriyoruz. Bu seminerlerde engelliğin bir acziyet değil ibretlik hiç değil sadece farklılık olduğunu gerekli eğitimleri aldıktan sonra engellilerin her işi yapabileceğini anlatıyoruz.

Bizler evimizde kendimize  göre bir düzen kuruyoruz. Bizimle birlikte yaşayanlar şunlara dikkat edecek eşyaların yerini değiştirdiği zaman mutlaka  haber verecek. Kapıları yarı açık bırakmayacak. Ya tam açık yâda tam kapalı olması gerekiyor. Birlikte sohbet ederken yanından ayrılırken mutlaka ben senin yanından ayrılıyorum demek gerekir.

Engel nerede başlar. Bina girişlerinde rampalar yoksa ben evimde görmeyenim sokakta görme engelliyim yani engellenmiş oluyorum. Nerelerde bina  girişlerinde rampa yoksa Asansörlerde  kaçıncı kata geldiğimizi belirten sesli uyarılar yoksa asansörler engellilerin özellikle tekerlekli sandalyeli arkadaşların binebileceği şekilde değilse Asansörlerde kabartma işaretler yoksa binalarda sarı çizgi binalardaki odalarda kabartma bilgi notları yoksa.Engelli bay ve bayan engelli tuvaleti.Sadece engelli tuvaleti deyip geçiyorlar.Engelliler cinsiyetsiz değil herkesin kendine özgü sorunları olabilir o yüzden engelli tuvaleti değil engelli bay ve bayan tuvaleti diyoruz.

Binadaki Amirler bazen bize engelli kimse gelmiyor yâda Engelli Personelimiz yok diyorlar.Bizde hamileler yaşlılar çocuk arabasıyla gezen kadınlarda çeşitli zorluklarla karşılaşabiliyor.Çocuklar soruyor. Görmek ister misiniz ben  hayır.Körlük bir Yaşam Felsefesidir.Zamanla pratikleriniz oluşuyor ve siz o hayata alışırsınız.Birde sürekli gözüm açılacak beklentisi içinde olursanız mutlu olamazsınız. Görmemek kötü bir şey değil bizim istediğimiz makul uyumlulaştırma faaliyetlerinin yaygınlaştırılması gerekiyor.

Kitaplar yayınlanırken E-kitap Sesli yâda kabartma Kitaplar yaygınlaşması gerekiyor.Tüm Film ve Dizilerin Görmeyenler için Sesli Betimlemeli İşitme engelliler içinde işaret Dili ve Alt yazı seçenekleriyle yayınlanması gerekiyor. Tedavisi varsa isteyen tabiî ki tedavi olabilir.

Çocuklar soruyor. Güzellik ve çirkinlik kavramı hakkında ne düşünüyorsunuz. Ben güzellik görene göredir.Benim karşımda dünya güzeli bir kız olsa bir şey ifade etmez.Sizler ebedi kalıcı güzelliklere sevdalı olun. Karda beyazdır ama eriyip gider.Güzelliğine güvenme bir sivilce yeter.

Çocuklar soruyor. Görmeyenler rüya  görür mü evet.Görmenin olmadığı rüyalar görürler.Önceden gören sonradan kör olanlar.Rüyalarda gördüklerini söylüyor.Önceden görme kavramını biliyor olmasından dolayı rüyalarında görüyor.

Çocuklar  soruyor.Alış veriş yaparken zorlanıyor musunuz parayı nasıl ayırıyorsunuz.Biz marketlerde alış veriş yaparken marketler ve ürünler erişilebilir olmadığı için yardım alarak alışveriş yapıyoruz.Liraya geçiş döneminde görmeyenler paramı tanımak istiyorum diye bir kampanya başlattılar. İki formül üzerinde karar kılındı.Birincisi paralarda kabartma işaretler var.Ama bunlar çabuk silineceği için ikinci ve kalıcı  yöntem devreye giriyor.Paralar farklı boyutlarda tasarlanıyor.

Çocuklar soruyor.Ne gibi zorluklar  yaşıyorsunuz.Ben kaldırımlar masalardan tabelalardan tezgâhlardan temizlenmeli kaldırımlara iş yeri işgalleri yapılmamalı engelliler için ayrılmış park yerlerine ve engelli rampalarına araba park edilmemeli tüm toplu taşıtlarda nereye geldiğimizi geleceğimizi belirten sesli uyarı sistemleri olmalı.

Çocuklar soruyor.Bu seminerleri neden yapıyorsunuz.Ben toplum engelliyi tanımıyor nasıl iletişim kuracağını bilmiyor.Bir görmeyenle karşılaştığımızda yardım ister misiniz diye lütfen soralım kimseyi bavul gibi taşımaya çalışmayalım. Herkesin bedeni özeldir ve lütfen izinsiz dokunmayalım.Bir engelliyi görünce gözümüzü dikip rahatsız edici bir şekilde bakmayalım.Bize yardım etmekten daha çok hayatımızı zorlaştırmayın.

Görmeyenler hangi mesleklerde çalışabilir.Görmeyenler şu yâda bu mesleklerde çalışır diye sınırlamalar getirmek yanlıştır.Eğitimini aldığı her işi yapabilir.Benim bir arkadaşım var görmüyor.Televizyonu tüm vidalarına kadar söküyor ve gerekli tamirleri yapıyor.Kendi evini yapan görmeyenler var evde şofben başta olmak üzere her türlü tamir işlemini yapan görmeyenler var.

Çocuklar soruyor.Hiç dışlandınız mı ben evet zaman zaman dışlanıyor ve ayrımcılığa uğruyoruz. Bizim hayatımızı zorlaştıran ve engelleyen ön yargılardır.Bu engeller nasıl kalkar toplum farklılıklarıyla birlikte yaşar.

Bu sene misafir öğrenciler derneğiyle seminerlere başladık yirmiye yakın okula misafir oldum. Yine çağrılırsam hiç usanmadan giderim. Çarşamba günü Perşembe ve Cuma günü için iş yerinden 2 Günlük izin aldım. Perşembe günü 4 Okulda Seminer verdim.Cuma günü Naci Şensoy Anadolu Lisesinde Seminer verdim. Oranın müdürü sevgili Hocam Adnan Kaytan’dır.Hocam benim Karabağlar Cumhuriyet Lisesinden Öğretmenimdir.

Beni çocuklara takdim ederken hangi konferans bilgi şöleni ve toplantıya gitsem Salih Arıkanla karşılaşıyorum demesi beni çok sevindirdi. Benim söylediklerimden ziyade benim için başkalarının neler dedikleri de önemli.

Hocamla çocuklara şunları anlattık.Ben Karabağlar Cumhuriyet Orta ve Lisede yatılı olarak görenlerle okudum. Sürekli katlardaki nöbetçilere banklarda oturan çocuklara kitap okuttururdum. O zaman bizim için kaynaklar sınırlıydıYazıma bir öneriyle son vermek istiyorum.Tüm kurumlar lütfen sadece engellilerle ilgili program yapmayınız.Engellileri de programlarınızın içine alın.Cumhuriyet bayramı ve önemli günlerde engelli çocuklarda görev veriniz. Siz bir hemşeri derneğisiniz gezi yapacaksınız engellileri de davet edin. Çocuklarla ilgili faaliyet planlayanlar engelli çocukları da sürece dâhil edin kadın dernekleri engelli kadınları görmezden gelmeyin.Gençlik dernekleri gençlerin içinde engelli gençlerde var unutmayın birlikte farklılıklarımızla yaşamak ve ön yargıların sıfırlandığı günler diliyoruz.

Salih ARIKAN Tel: 0506 514 96 93

2 Günde 5 Okula gittim okulların isimleri aşağıdadır.

Naci Şensoy Anadolu Lisesi Engelli Farkındalığı Seminerimiz

Çaka Bey İmam Hatip Ortaokulu Engelli Farkındalık Seminerimiz

Evliya Çelebi İmam Hatip Ortaokulu Engelli Farkındalık Seminerimiz

Fatma Aliya Hanım Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Engelli Farkındalığı Seminerimizden

Şehit Ömer Kılıçoğlu İmam Hatip Ortaokulunda Engelli Farkındalığı Seminerimizden

“Engelli Farkındalığı Seminerlerimiz devam ediyor”

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr/2017/12/engelli-farkndalg-seminerlerimiz-devam.html

Engelli Farkındalığı Seminerimiz

https://www.youtube.com/watch?v=BfxWrX27pt0&index=83&list=PLxl9hJG-_A9y1GarC8cDkGa1Wgy2XwcxT

Farkındalık Seminerimiz

https://www.youtube.com/watch?v=iiHqDppj9CI&index=84&list=PLxl9hJG-_A9y1GarC8cDkGa1Wgy2XwcxT

Farkındalık Seminerlerimiz

https://www.youtube.com/watch?v=g-AFKKD6PMU&index=85&list=PLxl9hJG-_A9y1GarC8cDkGa1Wgy2XwcxT

Karşıyaka İmam Hatip Orta okulundaki Farkındalık Seminerimiz

https://www.youtube.com/watch?v=LtRxSXG54p4&index=86&list=PLxl9hJG-_A9y1GarC8cDkGa1Wgy2XwcxT

İZMİR 15 Temmuz İmam Hatip Ortaokulu Farkındalık Seminerimiz

https://www.youtube.com/watch?v=d_zzk4_DCVA&list=PLxl9hJG-_A9y1GarC8cDkGa1Wgy2XwcxT&index=87

İZMİR 15 Temmuz İmam Hatip Lisesindeki Engelli Farkındalık Seminerlerimiz

https://www.youtube.com/watch?v=MRMf1asLqcM&index=88&list=PLxl9hJG-_A9y1GarC8cDkGa1Wgy2XwcxT

Ömer Halis Demir İmam Hatip Lisesi Engelli Farkındalığı Seminerimiz

https://www.youtube.com/watch?v=Fj9xy5cHOgs&list=PLxl9hJG-_A9y1GarC8cDkGa1Wgy2XwcxT&index=89

Engelli Farkındalık Seminerimiz Salih Arıkan

https://www.youtube.com/watch?v=2lzJoOOFT4g&list=PLxl9hJG-_A9y1GarC8cDkGa1Wgy2XwcxT&index=90

Engelliliğe karşı Toplumsal Algı Farkındalık Seminerimiz

https://www.youtube.com/watch?v=rwiF408zNpA&index=91&list=PLxl9hJG-_A9y1GarC8cDkGa1Wgy2XwcxT

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..