Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '17

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Engellilerin Sorunları

Engellilerin Sorunları
 

Salih Arıkan


Engellilerin Sorunlarının Çözümü Güçlü Bir Sivil Toplum Anlayışından Geçer.

Dernekçilik yaptığım dönemde şunları gördüm. Bir araya geliyoruz oturup sohbet ediyoruz. Bir arada olmamız ve konuşuyor olabilmemiz bile ciddi bir kazanım. Herkes ne biliyorsa anlatıyor. Bir engelli ve Ailesini düşünün kendi engellinin ve yaşadıkları sorunları düşünüyor kafasında ölçüp biçiyor. Diyor ki neden ben sadece benim başımda bu sıkıntı. Derneğe gelince şunu görüyor evet bana yaşatılan sorunlar var ancak sadece ben bunları yaşamıyorum. Herkes pratiklerini çözüm yollarını paylaşıyor. Yasal haklarını öğreniyor bir hak kaybı varsa o hakkı alabilmek için birlikte mücadele veriyor.

Engelliler ve Aileleri bir arada olmak zorunda mevcut dernekleri beğenmiyorsa ya yönetimlere girerek olumsuz örnekler yok edilecek yâda yeni bir oluşuma gidilecek.

Aileler yasal haklarını bilmiyor. Yaşadıkları sorunlar karşısında çözüm odaklı değil de duygusal davranıyor. Bu duygusal tutum ve davranışlar karşı tarafta haklı olarak karşılık bulamıyor. Bizim sorunlarımızı toplumla paylaşırken bilimsel yöntemlerle toplumla paylaşımlar yapmamız gerekir. Doğru mesajlarla doğru kanallardan mesajımızı iletmemiz gerekir ki toplumda bir karşılığı olsun.

Aile danışmanlığı... Engelli Ailelerine uzman destekler verilerek engelli Ailelerinin rahatlatılması gerekiyor. Engelli çocukların genellikle Babaları bırakıp gidiyor. Anne yeterince bilinçli olmadığı için bir şeyler öğrenmeleri için yıllar geçiyor. Sinirler yıpranıyor belirli rahatsızlıklar başlıyor. Hâlbuki uzman desteğiyle bu süreç daha iyi yönetilebilir.

Kamu ve yerel idarelerin engelli Ailelerini rahatlatmak gibi bir kaygısı olduğunu düşünmüyorum. İşte bu arada Aileler bir araya gelerek çözümler arayacak.

Biz Türkiye Beyazay Derneği olarak bu işi dert ediniyoruz. Ve Aileleri bir araya gelmeye davet ediyoruz.

Salih ARIKAN: Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..