Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '14

 
Kategori
Kitap
 

Epsilon & Sepya Yayınevi Sahtekarlığı

Epsilon & Sepya Yayınevi Sahtekarlığı
 

epsilon sepya


Birçok yazar ya da yazar adayının en büyük hayali güzel bir yayınevi ile çalışmak ve kitaplarını geniş kitlelere ulaştırmaktır. 

Ben de Ankara tabanlı kendi halindeki bir yayınevi ile üç kitabımı bastıktan sonra istedim ki yazdığım son roman geniş kitlelere ulaşabilsin. 2011 yılında uzun bir süreçten sonra o dönem oldukça popüler olan yayınevlerinden Epsilon ile anlaştım. 

Ancak Epsilon kendi adıyla tercüme kitaplar bastığını, Türk yazarlar için Sepya yayınevi adıyla kitapları bastıklarını belirterek beni ikna etti. Ben özellikle kitaplarımın büyük zincir mağazalara dağıtımının yapılmasının önemli olduğunu belirtmiştim. Bu konuda normal Epsilon dağıtım hattına tabi olacağına dair bana teminat verdiler.

Kitabım 2012 yılında basıldı, ancak aradan bir yıl geçtiği halde kitaplarım zincir mağazaların tek birinde bile satışa sunulmamıştı. Aradığım zamanda hep geçiştirme cevaplar aldım.

Yıllar sonra öğrendim ki aslında Sepya isimli yapının Epsilon ile dağıtım anlaşması yokmuş. Tek yaptıkları bir çeşit matbaa hizmeti vermekmiş. Büyük umutlarla gelen yazarların kitaplarını onlardan iyi miktarda para alarak bastıktan sonra satışıyla hiç ilgilenmeyip ciddi şekilde nakit para kazanmakmış.

Aradan 3 yıldan fazla geçtiği halde sattıklarını iddia ettikleri 100'den evet 100'den az kitabın parasını bile ödemediler.

Genç yazar adayları, lütfen kitap bastırırken dikkatli olun. Bana göre ya iyi bir yayınevi ile anlaşın, ya da gidin matbaayla kendiniz anlaşarak kendiniz basın ve dağıtımcılara kitabınızı doğrudan teslim edin.

Yazar olmak bu ülkede maalesef çok zor.

 
Toplam blog
: 72
: 1949
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Yazar 1975 Ankara doğumludur. Monterey Postgraduate School / California'da bilgisayar bilimi dalı..