Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '19

 
Kategori
Sosyoloji
 

Erdoğan Doğruyu mu Söylemiş

"Bu kadar az bir farkla seçimin sonuçlanması halkı rahatlatmaz. 10 milyonu aşkın seçmenin olduğu İstanbul'da kalkıp da şöyle 13-14 bin oy farkla seçimi kazandım havasına kimsenin girmeye hakkı yoktur" diye açıklamada bulunmuş Erdoğan bu sabah Rusya'ya uçmadan önce İstanbul havaalanında..

Yorum gayet açık.

Elbette bu kadar az bir fark rahatlatmaz İstanbul halkını ama demokrasilerde 1 oy farkı da olsa rakip partinin seçimleri kazanmasına yeterlidir. Bu durumu en iyi bilenlerden biri de Erdoğan'dır. Ben burada Erdoğan'ın bu açıklamasını olumlu buluyorum zira AKP seçmeninin (istisnalar hariç) bu seçim sonucunu anlaması zor bir durumdur. Hele kabüllenmesi daha da zor.

Erdoğan toplumu germemek adına böyle bir açıklamayı uygun görmüştür diye düşünüyorum. Zira toplumu özellikle sandık sonucundan sonra germenin ne ülkeye ne de ülke siyasetine yararı olmayacağını gene en iyi bilenlerdendir Erdoğan.

Ne demiş devamında; "13-14 bin oy farkla seçimi kazandım havasına kimsenin girmeye hakkı yoktur"..

Doğru söylemiş. Çoğu seçimlerde az bir oy farkıyla kazanıldığını görüyoruz cumhuriyet tarihinde. Erdoğan'ın kendisi de Refah Partisi döneminde az bir oy farkıyla İstanbul Büyükşehir Başkanlık koltuğuna oturmuştur. Gene bu durumu en iyi bilenlerden Erdoğan'ın kendisidir. Burada vermek istediği mesaj havalara girilmemesi olduğunu düşünüyorum. Yoksa resmi olmayan sonuçlara göre İmamoğlu'nun İstanbul'a Belediye Başkanı seçildiğini dünya alem biliyor. Kısacası henüz koltuğuna oturmayan birinin çok üst perdelerden konuşmasını ben de pek uygun bulduğumu söyleyemem..

Ne kadar mutevazi olunursa İstanbul halkı o kadar sahiplenir İmamoğlu'nu.

İmamoğlu YSK kararını sabırla beklemelidir.

Bir hukuksuzluk bir adaletsizlik olduğunda her partiden temsilciler, hakim ve savcılar görevlendirilmiştir sandık sayımında ve anında mudahale etme yatkisine sahiptirler.

Karşı tarafın doğal hakkını kullandığını herkesin bilmesi gerekir. Hele bir sonucu görelim.

Mazbata konusuna gelince, benim mantığım önce mazbata verilir itiraz sonrasında sonuç değişirse mazbata geri alınır, herkes için geçerli olmalıdır diyor.

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..