Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Eskiden annesi babası olmayana öksüz denirdi, şimdi denmiyor; demek ki herkesin annesi babası var

Eskiden annesi babası olmayana öksüz denirdi, şimdi denmiyor; demek ki herkesin annesi babası var
 

Dünyada her gün on bine yakın çocuk yetim kalıyor


Gerçekten ilginç bir durum… Yoksa hani “öksüz” ve “yetim” kelimeleri incitici olacağı için mi kullanılmıyor?

Ama bu durumda biz herkesin annesi babası var sanıyoruz.

Ama siz de biliyorsunuz ki bu mümkün değil.

“öksüz” ve “yetim” kelimeleri incitici olacağı için kullanılmıyorsa bu durumu ifade eden bir şeyler söylenmeli.

“Annem babam vefat etti” ya da “Annem öldü” diye-o da eğer sorulursa/gerekirse- kişi kendisi beyan eder. Ayrıca ona “öksüz” ya da “yetim” gibi incitici ifadeler kullanmak gereksizdir.

Annem babam ölmüşse zaten bellidir yahut da birinden biri…

Şüphesiz bunlar doğru ama işte sanki herkesin annesi babası var/duruyor gibi bir durum ortaya çıkıyor.

Artı “öksüz” “yetim” gibi kelimeler daha çok küçük çocuklar için kullanılıyor. İleri yaşta zaten çoğumuzun annesi babası ölmüş oluyor. Şimdi kalkıp annesi babası vefat etmiş neredeyse kendi de gitmek üzere olan 60’lık Şaziment hanıma “öksüz” diyemeyiz herhalde.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..