Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '21

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

ESTETİK YUVA KURTARIR MI?

Kısa ve net yazacağım.
 
Aklınızda kalsın..
 
Estetik ameliyat olmak hiç bir zaman sallantıda olan bir evliliği kurtarmamıştır, kurtarmayacaktır..
 
Eğer evliliğiniz kötü gidiyorsa ve meme büyütme ameliyatı ile, yağ aldırmakla yada penis büyütme ameliyatı ile evliliğinizin kurtulacağını düşünüyorsanız hayal kuruyorsunuz.
Kendinizi kandırmayın.
 
Özelde çalıştığım 21 yıl boyunca bu tür hastaların hiç birinin evliliğinin estetik ameliyatla kurtulduğunu görmedim.
 
Hatta arada bir aile mahkemelerinden yazı gelir bize. "Falan kişinin, falan tarihte, şu ameliyatı olduğu iddia ediliyor. Ameliyatla ilgili epikriz raporu gönderilmesi.." falan filan.. Kişi, evliliği sallantıdayken estetik ameliyat olmuş, sonra boşanmış, mahkemede "ben onun için şu ameliyatı bile oldum" gibi savunmalar yapıyor.. Ben pratikte hiç bir evliliğin estetik ameliyat ile kurtulduğunu görmedim. 
 
Sorun genelde daha derinde oluyor. Sorunu estetik ameliyata bağlayacağınıza, o sorunu kendinizde arayın..
 
Bazı hastaların yaptığı korkunç bir şeyse şu: kadın eşi için bir ameliyat oluyor, daha sonra boşanıyor.. Daha sonra doktora dönüp "Estetik ameliyatım kötü oldu, bu yüzden boşandım.. Sizin yüzünüzden!" diye şikayetçi oluyor.. Yok efendim, adam penis büyütme ameliyatı oluyor, "Nişanlım penisimin yeteri kadar büyümediğini söyledi, nişanlımdan ayrıldım!" diye şikayet ediyor. Buna koca bir "HAYDİ ORDAN!" derim.. Saçmalamayın. Kendinizi kandırmayın..
Bu tarz boşanmaların, ayrılmaların, sebepleri daha derin sebepler oluyor. Estetik ameliyat sonucu iyi bile olsa bu sadece bahane oluyor. Hastalar da kendi kusurlarını görmezden gelmek için estetik ameliyatı bahane ediyor. Bu resmen kendi kusurunun suçunu doktorun üzerine atmaktır. 
 
Kendinizi kandırmayın..
 
Beni de kızdırmayın..
 
Gerçekleri döner böyle yüzünüze vururum..
 
Evliliğinizde sorun varsa eşinizle aranızdaki ilişkiyi, anlaşmazlıkların sebeplerini irdeleyin. Bir evlilik terapistine başvurun, psikiyatristlerden yardım isteyin. Sorunları halı altına süpüreceğinize (estetik ameliyat olmak ve suçu estetik cerraha atmak) o sorunlarla yüzleşin.
 
Bir anı: ihtisasım sırasında, bursada bir kamu kuruluşunda üst düzey yönetici olan bir kadın, üniversitede bir dizi estetik ameliyat olmuştu. Yüz germe, yağ aldırma, karın germe sadece hatırladıklarım. Bir gün poliklinikçi idim. Yani o gün ameliyata girmeyip, polikliniğe gelen hastalarla ilgileniyordum. Bu kadın yine bir estetik ameliyat olmuş, pansuman için polikliniğe gelmişti. Ben pansuman için malzemeleri hazırlarken bana seslendi.. "Doktorcuğum evli misin?" "Hayır" dedim.. Bana "Yaklaş bak, sana bir şey söyleyeceğim.." dedi.. Merakla yaklaştım.. Bana şöyle dedi: "Bak doktorcuğum, sakın çok güzel bir kadınla evlenme.. Benim kocam çok yakışıklı bir erkek. Onu elimde tutmak için görüyorsun ne ameliyatlar oldum.." O gün ne diyeceğimi bilemedim; çünkü hem evlilik tecrübem yoktu, hem de klinik tecrübem üniversite hastanesinin hastaları ile sınırlı idi. O olayı hiç unutmadım. Yıllar içinde evlendim, boşandım, yıllarca özelde çalıştım, klinik tecrübe edindim. Bugün olsa o kadına çok yanlış yaptığını söylerdim. "Yaptığın şey çoook yanlış!." Evliliği kurtarmak için, hem de sırf eşi için estetik ameliyat olmak! Bugün olsa "Yanlış yoldasın" derdim ona.. Evlilik sadece fiziksel güzelliğe endeksli ise zaten ona evlilik denemez. Demek ki adam senden daha güzelini bulduğu an seni aldatacak. Evlilik daha derin bir olaydır. Ruhların birbirine uyumudur. Üzerine çok konuşulabilecek bir konu ama uzatmak istemiyorum. Asıl konumuzdan sapmayalım.
 
Estetik ameliyat olmak evliliği kurtarmaz kardeşim.
 
Boşanmışsanız yada nişanlınızdan ayrılmışsanız da dönüp cerrahı suçlamayın.
Saçmalamayın... 
 
Suçu önce kendinizde arayın...
 
Not: Bundan önceki yazımın (Doğru doktoru bulmak - 1) devamı olan "özel sağlık kurumlarında dönen dolaplar" yazımı unutmadım.. İlk fırsatta onu da yazacağım. Aklımda..
 
 
Op. Dr. Oytun İdil
Plastik, rekonstrüktif ve estetik cerrahi uzmanı
0 533 5690649
oytunmd@gmail.com
www.peniscerrahisi.com
www.hastaokulu.com
www.kozmetikcerrahi.com