Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '21

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Evden çalışma ( Home Office )

Korona salgınıyla beraber bir çok iş yerinde evden çalışma sistemine geçildi.

Çünkü özellikle çalışma mekanlarımız ( ofisler ) kapalı ve kalabalık ortamlar. Ve bulaşıcı hastalık ne yazık ki bu tür ortamları çok seviyor. Dolayısıyla ofislerde çalışan bir çok masa başı çalışan evlerinden çalışmaya başladı. Şirketler, onlara zaten bilgisayar vermişti, çalışan bilgisayarı alıp evden internete bağlanarak işlerini pek hala görebilirdi. Gündemdeki yazılımcılar toplantılar için de çözüm yaratmıştı. Gerek iç, gerekse dış toplantılar internet üzerinden rahatlıkla ve hatta daha etkin yapılabiliyordu.

Başlangıçta çalışanlar, salgın hastalıktan korunma adına bu yöntemi sevdi ve benimsediler. Herşeyden evvel iş ev arasındaki mesafe ve zamandan kazançlı çıkmış, daha çok uyuma şansı yakalamıştık. Bir çok çocuk sahibi kadın çalışanın da hoşuna gitti. Yaklaşık bir yıldır bu sistem devam ediyor.

Bu işin olumlu yanlarına karşın bir çok olumsuz yan da doğal olarak çıkmaya başladı. 

Öncelikle evlerimiz iş ( çalışma ) ortamına uygun değildi. Herkesin kendine özel bir odası yoktu. Odayı bırakın, masa sandalye yoktu.  Hadi alalım dendi, masayı nereye koyacaktık, yer yoktu. Sabah biraz daha uyuyorduk, ancak bir süre sonra bu ayrıcalık önemini yitirdi.

Yemek masasında çalışmaya başladık, evin halkı evde dolaşmaya başladığı saatlerde işe odaklanma kolay olmuyordu. Evde yapılan ritün işler vardı, temizlik yemek yapma gibi. İster istemez gerginlik oluşmaya başladı.Çalışan kkişi elinde bilgisayar evde boş bir yer bulma telaşına düştü.

Gelelim işin hukuk tarafına, şirketler çalışanlarına evden çalışma ile ilgili bir belge imzalattılar, sorumluluğu çalışana yüklediler. Çalışma (mesai) saatlerine uyum, toplantılara katılım, alt yapının çalışana ait olduğu vb. maddeler. Maddeler arasında öğlen yemeklerinin ne olacağı, personel taşıma servislerinden elde edilen kazançın nasıl değerlendirileceği, çay ve kahve gibi hizmetlerin ve en önemlisi internet giderlerinin ne olacağı çalışana bırakılmış.

Bu konuda bir çok kişinin yaşadıkları ve gözlemleri vardır, bilinen bir şey şu pandemi süreci  bittiğinde de bu işler devam edecek gibi. Yüksek kira ödenen bir çok ofisin kapandığını, kira bedelinin kime gittiğini biliyoruz.

Bir an önce bu konunun hukuki çercevesinin çizilmesi gerekiyor. Son bir yılda yaşanan tecrübeler bu işi yapmak için yeterli.

 

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..