Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '06

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Evlilik farz mıdır? Sünnet midir?

Evlilik farz mıdır? Sünnet midir?
 

Ben anlamıyorum neden bu aileler çocuklarını evlendirmek için dört dönerler?

“Hayırlı bir kısmeti çıksa da versek gitse”

Neyi veriyorsun, kime veriyorsun ve nereye gidiyor?

Müsadenizle annem ve babamı bu konunun dışında tutmak istiyorum. Çünkü onlar bu konuya en az benim kadar çekimser bakıyorlar.

Çevremde bazı arkadaşlarımın ailelerinin paçaları tutuşmuş durumda. Evlatları 25’i devirdi. Ve neredeyse evde kalmak üzereler onlara göre. Bir görseniz o kız arkadaşlarımı kimbilir kaç kişiyle tanıştırmışlardır. Ya o erkek arkadaşlarımın aileleri.

Ve genelde hep aynıdır. “ Bir gör, beğenmezsen zorla değil ya...”

Annler – babalar, konu komşu, hısım akraba dört bir koldan eş adayı ararlar tanıdıklarına.

Bende zaman zaman nasibi alıyorum bu konudan. Ne zaman aile toplantılarımız yapılsa hep aynı şeyleri duymaktan bıkar oldum. Şu anda ailedeki kızlardan en büyük ve hala bekar olarak başı çeken ben kaldığım için hummalı bir şekilde koca arayışı içinde yengelerim. Gelen telefonlar bir yana her seferinde sıkıştırılmaktan bıktım.

Arkadaşlarım da en az benim kadar bu durumdan rahatsız. Herkes birilerini baş-göz etmeye çalışıyor. Bizde sadece bu durumu gülerek izliyoruz.

Anlamıyorum ve anlamayacığımda işte. Bu düzen böyle yürümek zorunda mı?

Yani her birey doğar,büyür, okula gider, askere gider , çalışır ve hep evlenmek zorunda mıdır?

Neden?

Evlilik cinsel hayatın meşrulaştırılmasıdır. İnsanlar neden cinsel hayatını meşrulaştırmak isterler ki. Ya da sevdiğimiz insanlarla belediyenin onayı olmadanda gayet rahat görüşebiliriz herhalde. Bunun nesi garip anlamıyorum.

Farz mıdır? Sünnet midir?

Evlilik nedir?

 
Toplam blog
: 139
: 3267
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ya herşeyim ya hiçim.... Birbirinden güzel fotoğraflarıyla yazılarımı destekleyen canım arkadaşı..