Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '12

 
Kategori
Şiir
 

Ey Mehmetçik bayramın kutlu olsun

Ey Mehmetçik bayramın kutlu olsun
 

Yıllardan beri gözü yaşlı Mehmetçik’leri göre göre del’oluyorum.

Nasıl dağlanmaz ki yürekler, nasıl ağlanmaz?

Bu acıklı durumun nedenleri çok.

A’dan Z’ye hangi birini sayayım şu mübarek gün.

Nasıl ağlayayım bilemiyorum.

 

Ey Mehmetçik oysa sen o engin yüreğinle gerektiğinde ağlarsın.

Gerektiğinde güler oynarsın çok şükür.

Yeri geldiğinde tam 12’den vurursun hedefi.

Yedek subaylığımda gördüm senin o  devleşen kişiliğini.

Yeter ki imkân tanınsın sana.

 

Bugün mübarek Ramazan Bayramının ilk günü.

Belki baba ocağından ayrı olarak geçirdiğin ilk kutlu bayram bu.

Bayramın da kutlu olsun Ey Mehmetçik!

 

Az önce senin varlığınla övünen bir yayın alanında gülen bir fotoğrafını gördüm.

Yüreğim cız etti.

Birden içimizdeki kimi hainlerce sinsice tek tek vuruluşlarınız geldi gözümün önüne.

Karanlıkta kaç pusuya düştünüz sayısı belirsiz.

Yetimler dullar, gözü yaşlı analar babalar kaldı geriye.

Keşke onlar da bugünleri görebilselerdi dedim.

Keşke biz de ABD gibi teröristlerin peşinden ülke ülke koşabilseydik, dedim yine.

İçimde öyle bir umut var ki bir gün o da olacak, diye sabırla bekliyorum Ey Mehmetçik.

Bu umudumda yapayalnız olmadığımı biliyorum.

 

Şehit ana babaları ile akrabaları var herkesten önce.

Onları sevenler, sayanlar var.

Onların da içi en az benim kadar sabır ve umut dolu.

 

Ey Mehmetçik gördüğüm o fotoğrafta olduğu gibi hep gülsün yüzün.

Kardeşçe gülüp oynamak hepinizin hakkı.

Şakalaşmak, yeni bir gelecek için düşler kurmak size ne çok yaraşıyor.

Sizler  gülüp, oynayın ki milyonlar da gülsün.

Dostlar sevinsin, düşmanlar çatlasın.

Güller lâleler açsın şehit kabirlerinde yeniden.

 

Senin gülen o yüzün hep var olsun.

Senin ağlayan gözün gibi gülen yüzün de sinsi düşmanlarını nasıl eziyor kim bilir.

Çünkü korkarlar senin o güçlü duruşundan.

Bu yüzden ya gece saldırılar sana ya da nice tuzaklar kurarlar peşinden.

Sana kem gözle bakanların gözü çıksın ossaat.

Ey Mehmetçik sana uzanacak olan eller kırılsın.

Senin kanın pahasına da olsa kazanacağın zaferler yakındır.

Ya sabır ey Mehmetçik!

 

Ne kadar acıdır ki sana; seni küçümseyerek 'bir kaç Mehmet' diyenler var artık bu ülkede.

Senin varlığından, senin çokluğundan bu kadar bîzar olanlar hiç eksilmedi ki?

Balkanlar’dan Çanakkale’ye

Sarıkamış’tan Yemen’e

Bingazi’den Kut’ül Ammare’ye

Medine’den Samsun’a

İzmir’den İstanbul’a

Adana’dan Maraş’a neler yaşanmış biliyor bilenler.

 

Sana sinsice yaklaşarak kurşun sıkanlara karşı ‘teröre lânet olsun’ diyemeyenlerle çevrelendik.

Ne kadar acı ve ibret verici değil mi ey Mehmetçik!

Dayan be Mehmetçik!

Sabırın sonu selâmettir unutma.

İnanıyorum ki kurtuluş yakındır.

Kurtulacağız kimi belâlardan.

 

Ramazan Bayramın da kutlu olsun Ey Mehmetçik! 

 

 
Toplam blog
: 570
: 1034
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

1974'te H.Ü. Sosyoloji ve İdare Bölümü'nü yüksek lisans tezi ile bitirdim. 1976 yılında yapımcı y..