Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '12

 
Kategori
Güncel
 

Eyyam-ı bahur sıcakları geliyor, dikkat edin lütfen!!!

Eyyam-ı bahur sıcakları geliyor, dikkat edin  lütfen!!!
 

Aman ha o günlerde dikkat edin!!!


Merhaba arkadaşlar;

50 yaşındayım belki de çok duydum bu kelimeyi ama hatırlamıyorum. İki sene  evvel sabah haberlerini izlerken öğrendim. Haberlerde ''EYYAM- BAHUR'' dan bahsedince. Geçtim bilgisayarın başına önce kendim için araştırdım. Sonra da sizlerle paylaşmaya karar verdim...

Benim gibi yeni öğrenenlere gitsin bu parça (şaka şaka)

KUZEYİNDEN güneyine, doğusundan batısına kadar Türkiye, tarihinin en sıcak haftasına girecek.

“Eyyâm-ı bâhur.” 31 Temmuz ile 7 Ağustos arasında, sıcaklıkların en yüksek seviyeye çıktığı, yılın en sıcak günlerinin yaşandığı döneme, halk arasında “Eyyâm-ı bâhur” deniliyor.

Türkiye’nin bu dönemde Basra alçak basıncının etkisinde olduğunu ve bunun sıcaklığı artırdığını söyledi.

Bu tarihlerde SAKIN ama SAKIN denize girmeyiniz!

Bu günlerde denize girmemeniz gerektiğini biliyor muydunuz?

Neden mi?

Eyyam-ı Bahur( bahur, buhar diyenlerde var) denilen günlerde denize girenlerde kalıcı benekler oluşuyormuş.

Eğer öyle günlerde denize girmişsem bilmeden, ala benekli bir cilde sahip olarak yaşamak zorunda kalabilirdim.

İnanamayanlar çıkabilir!

Ama kızkardeşimin gördüğü ve sadece denize girmiş olan adamın başına gelen durumu görünce...
İster gerçek deyin, ister hurafe... İster bilim kabul etmez deyin, ister yobaz... anlamam ben arkadaş... Gerçek var işte karşımızda... Adam deniz girmişl ve derisi alalanmış...

Sıcak günler olarak da yorumlanan eymma-ı bahur.

"Yaz güneşi ortalığı kavuranda
Eser püfür püfür eyyam-ı buhur.
Şaşkınlar cıbıl, hem de ıslak duranda,
Gün gider, yel gider, beyaz lekesi durur. "

Ekşi sözlükte yer alan tanımlamalara göre bu günlere inanış eski mısırlılara kadar dayanıyor ve diğer kültürlerde bugünler de var. Tarih olarak ise genellikle 24 Temmuz -23 Ağustos arasında olduğu bildiriliyor.
Yine aynıa dresteki bilgide ise 5 dakika içerisinde allanlanın oluştuğu belirtiliyor. Ve alıkçılardan alınan bir başka bilgi olarak da bu sıcak günlerde sürü halinde gezen bir organizmanın sebep olduğu yaılıyor.

Ne olur ne olmaz...

Siz şu denize girme işini bir kaç gün daha erteleyin derim... O tarihlerde!!!

Tabii siz bilirsiniz!!!

Haberlerde bu sacaklıklar yüzünden, çok kavgaların, trafik kazalarının olacağını bunun için dikkat edilmesi gerektiğini söyledi spiker...

Bu sıcaklarda cinnette geçirilebilirmiş aman ha dikkat diyorum!!!

ALANYA'DA ÇİVİSİZ SUYA GİRİLMEZMİŞ ARAŞTIRMALARIMA GÖRE

'' Alanya'da ise bu döneme yerel ağızda 'Elham Pur' deniliyor. Alanyalılar, geçmiş yıllarda denizde yüzerken ve banyo yaparken cilt hastalıklarına yakalanmamak için boyunlarına bir iple çivi asarlarmış... Ağustos'un ilk haftasında çivisiz yüzen ve banyo yapan olmazmış. Çivisiz yüzenin "Alaşan" adı verilen bir tür cilt hastalığına yakalanacağı rivayet edilirmiş...''

Sizinde bu konu ile bilgileriniz varsa paylaşmanızı arzu eederim...

www.hafif.org kaynak 

Selam ve sevgiyle kalın...

Sündüs AKKAYA

   

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..