Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '15

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

EZBER BOZAN...

EZBER BOZAN...
 

Cennet Bilezik SELDA OKUTAN


EZBER  BOZAN...
GÖZYAŞI YÜZÜĞÜ
Tek taş yüzüğün DNA’sı Selda Okutan’ın ellerinde değişti…
Film başlar .
Siz etkilenmeye ve gizemi başroldeki kahramanınızla çözmeye hazırsınızdır
Kahraman saklanmış bir yüzük ya da bir kolye bulur
Ona sahip olmak isteyenler çoktur
Sır dolu hikâye başlar... 
Bazen durağan bazen aksiyon dolu karelerde yüzüğün peşindedir herkes 
Yüzüğü bulan ya kutsandığını hisseder, ya da kötülüğün peşine düşer.
Takıların kaderinde de vardır maalesef kötüyle karşılaşmak 
Efsanelerde de çıkar karşımıza yakut taşlı yüzükler, elmas kolyeler 
Titanik’ten yıllar sonra çıkarılan kolyeyi hepimiz hatırlarız 
O bir takı değildir artık! 
Ölenlerin ardından “yas”tır
Aşktır, bir ömür boyu unutulmayan 
Sayfalarca kitaptır 
Saatlerce sürecek filmdir 
Anlatılacak en etkileyici hikâyedir 
Meraktır, aklınıza beni çöz diye göz kırpan
Bazen en özel “anı”dır en sevdiğinizden geriye kalan...
 
Ne çok şey değil mi?
 
Takı insanın vazgeçilmez parçası 
Bazen süsü 
Bazen ruhu
Ve bazen üzerinizdeki her bir parçanın tamamlayıcısı
Ararız üzerimizde emanet gibi durmayanı, 
Parmağımızda bizi anlatan yüzüğü, boynumuzda zevkle taşıyacağımız kolyeyi…
 
Bazıları bu keşif yolculuğunda tutkuyla bağlıdır özel olana, ruhun içine akıtıldığı tasarımlara… 
 
Ve işte böylesine tasarım tutkunu olanlar için ince ince işlenmiş emeğin sabırla birleştiği Selda Okutan’ın atölyesinde alıyoruz soluğu. 
 
Her bir tasarımın bir hikâyesi ve kendine özgü etkileyici isimleri var.
Yaşayan canlı bir varlık gibi…
Takı Teknolojisi ve Tasarımı eğitimi aldığın dönem içinde bunları yapacağını hayal etmişiydin?
Bu yolculuk nasıl başladı?
Aslında kendimi bulduğum dönemler tam da okul yıllarıma ait. 
Şanslıyım çünkü okul yıllarımda kendi tarzımı bulmuştum.
Üniversite 3. Sınıfta figür çalışmaya başladım. 
Önce porselen üzerinde denemelerle başladı, sonrasında ise madeni şekillendirerek figüratif takılar yapmaya başladım. 
İlk başlarda maden üzerinde bu kadar detaylı çalışmak mümkün olmadı fakat daha sonra malzeme değişikliğine gittim. 
Kendim için en doğru malzeme ve el aletlerini bulduğumda ( bazı el aletlerimi kendim yapmak zorunda kaldım) daha detaylı çalışmalar yapmaya başladım. 
 
Neden insan figürleri?
İnsan figürleri benim için; duygu, düşünce, duruş ve insana dair diğer bütün duyguları ifade etmenin en iyi yolu.
 
Peki, Tarihseldokular tasarımlarında ne ölçüde etkili?
(Ağaç oymacılığı, taş işçiliği, kündekari gibi…)
Ağaç oymacılığı dışındaki konuların yaptığım tasarımlara etkisi yok. 
Ahşabı severim.
Bazı takılarımda da kullandım. 
Son zamanlarda takı dışında tasarımlar üzerine çalışıyorum. 
Bazı bölümlerinde ahşabı oyarak kullandım. 
Serinin ismi KÖK.
 
Her bir ürünün DNA’sı farklı gibi ama bir o kadar da bir bütünün parçası gibi bunu nasıl sağlıyorsun?
Bir bütünün parçaları gibi duruyor olmalarının en büyük nedeni temelinin insan doğasına dayanıyor olması.
 
Tasarım aşamasının ardından üretim aşaması geliyor
Üretimi aşamasını da sen mi gerçekleştiriyorsun?
Bütün tasarımlarımın üretimini Karaköy’deki Selda Okutan Gallery de yer alan butik atölyemde yapıyorum. 
Benim için çizim yapmanın yanında uygulamanın da benim elimden çıkıyor olmasının ayrı bir önemi var. 
Uygularken tasarım aşamasında ne hissettiğimi biliyorum.
Tasarım bazen elimde yeniden şekilleniyor.
 
Bazı  parçalar sadece bir defa üretiliyor
 
Bir tasarımdan kaç tane üretiyorsun?
Çoğu sipariş üzerine üretiliyor.
Bazı ürünler sınırlı sayıda, bazı parçalar ise sadece bir defa üretiliyor. 
Sınırlı sayıda üretilen tasarımlarımda parçanın üzerinde kaçıncı adet olduğunu belirten numarası oluyor.
 
Maskeli tasarımlar diyorum senin ürünlerine
Üç boyutlu 
Çünkü tasarımların aslında görünenden çok daha fazlası ,
Aşk var, hüzün var, el ele figürler var, bütüne ait olmanın resmi var 
Geçmişin ve geleceğin izlerinin yanında başka bir gezegene aitmiş hissi de veriyor. 
Hayal gücünü harekete geçiren bir enerji barındırıyor.
Bunun sırrı ne?
Bunu hiç derinlemesine düşünmedim fakat sanırım iyi bir gözlemciyim. 
Hem kendi içimde hem de dışarıda. 
Görmenin dışında dinlemenin de beslediğine inanıyorum. 
Görüntü ve sesle ifadenin yarattığı bütünlük benim için önemli.
 
 
 
 

Kullandığın materyaller dinamik bir o kadar da stabil bir tablo çiziyor 
Tasarımlarında materyal seçimlerini nasıl yapıyorsun?
Malzemede gelenekçi olduğum söylenebilir. 
Gümüş ve altın en çok kullandığım materyaller. 
Alternatif malzemeler konusunda oldukça seçiciyim.

 
 
 



 
Bazen acı çekiyor gibi görünseler de bir arada duruyorlar

Senin tarzında fark yaratan aktörlerin neler?
Kadınlar ve erkeklerim. 
Birbirleriyle olan ilişkileri. 
Bazen acı çekiyor gibi görünseler de bir arada durmaları.
 
 
 
 
Gözyaşı yüzüğü
Ezber bozmayı amaçlıyorum 
 
Tek taş yüzüğün senin ellerinde adeta DNA’sı değişmiş. Farkı bir zamandan gelmiş gibi…
Lirik bir form 
Kadın ruhunun keskin duruşu ve gücünü hissediyorum
İlham kaynağın neydi?
Tektaş mantığında olan birkaç tasarımım var.
Bunlardan birisi Gözyaşı yüzüğüm. 
Yüzüğün formu adı gibi gözyaşına benziyor ve taş yüzüğün en üst kısmında ters olarak duruyor. 
Geometrik formlarda takı yapmak istediğimde altında yatan ifadenin yanında teknik olarak zor görünen tasarımlar yapmayı, ezber bozmayı amaçlıyorum. 
Diğer bir tektaş formum ise LikeDiamond yüzüğüm.
Bu aslında bir seri. 
Bir soy ağacına mensup Pırlanta ailesi. 
Bir de bu serinin LikeHeart ailesi var.
 
 
 
 
 
Moda senin tasarımlarını ne ölçüde etkiliyor?
Modayı görüyorum fakat izlemiyorum. 
Moda olan benim için uzak durulması gereken anlamına geliyor. 
Herkesin tercih ettiği, uyguladığı, kullandığı bir şey, bir tarz özel olmaktan çok uzak.
 
Sevdiğin ressamlar heykeltıraşlar kimlerdir?
Eskiye ait, aşırı gerçekçi çalışmış bütün heykeltıraşları sevebilirim. 
En çok da Auguste Rodin’i. 
Yaşayan genç bir heykeltıraş olan Brian Booth Craig ise gerçekçi bronz heykeller yapan bir sanatçı. 
Yaptığı işleri hayranlıkla izliyorum. 
Resime gelince, resimle aramız pekiyi değil. 
Onun benimle bir derdi yok. 
Ben ona hakettiği ilgiyi gösteremedim 3 boyuta olan merakım yüzünden.

 
Gelecek planların?
Yakın gelecekte kurmayı düşündüğümüz yeni markamızla ilgili planlarım var. 
Uzun zamandır takı dışında yaptığım tasarımları hayata geçirmeye çalışıyorduk.
Şimdi fırsatımız oldu.
Üzerine zaman harcıyoruz. 
Yeni bir doğum, büyütülmesi gereken, emek isteyen yeni bir oluşum, yeni yeni fikirler ve tasarımlar.
 
Ve kelimelerin gücü adına
Gizem -İsim
Işık      - Renk
Fırtına – Deniz Feneri
Elmas  - Ham
Matematik – Bir varmış bir yokmuş
Simetri- Mükemmeliyetçi
 
 
 
Selda Okutan’ın muhteşem tasarımlarına sahip olmak istiyorsanız Bahar’a özel indirimleri kaçırmayın…
 
 
 
Bahar'a Özel
21-29 Mart 2015 tarihleri arasında, Selda Okutan Gallery de % 25 indirim sizleri bekliyor.

Handan KOLTUK
 
 
Toplam blog
: 47
: 121
Kayıt tarihi
: 06.03.15
 
 

Moda ..