Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Facebook dürt'türmesi..

Facebook dürt'türmesi..
 

www.hoşsohbet.com


Şu teknoloji başımıza daha ne dertler açacak?

Şimdi sadece antikacılarda rastladığımız ya da depolarda atıl duran daktilolar vardı hayatımızda. Yazılara hız kazandıran, yazanlara hava katan daktilolar...

İş yerlerinde ve bazı evlerde telefon da bulunurdu. Televizyon cep telefonu, bilgisayar vs. rüyalara bile girmemişti henüz.

Haberleşme ancak mektupla sağlanırdı.   En sık alınan haberler bayramlarda atılan "tebrik kartlarıyla" yılda iki kez olmak üzere biraz daha artardı :)   Ne güzel günlerdi o günler...

Günümüzde öylemi ? İletişim an meselesi. Cebine tıkla, dilediğin kişi karşında. İnternete gir, msn'i tıkla, kimi istersen al karşına hemde görüntülü konuş..

Son yıllarda Kuzey Amerika'dan yayılan    "Facebook"  sitesi , tüm ülkem insanını da bağrına bastı. Bu siteden ilkokul arkadaşlarından,    asker arkadaşlarından tut,  ebemize kadar herkese ulaşmak mümkün oldu...

Geçenlerde  bende üye oldum bu siteye. Listemde yeğenlerim vardı.  Sonra,   "seni falanca kişi arkadaş listesine ekledi" diye mail geldi. Bi süre kararsız kaldım...  Hadi ayıp olmasın diye "kabul"'ü tıkladım. Aradan günler geçti beni arayan soran yok.  Şöyle bir gezineyim ben bişeyler yazayım birine diye düşündüm,  ne göreyim?  "Mesaj yaz - arkadaşını dürt" diyor. "Dürt'menin" anlamını bir türlü çözemedim. Dolayısıyla kimseyi de dürtmedim ayıp olur diyerekten..

Bugün   yine   bir mail geldi, "seni falanca kişi...."  diye. Baktım,  karlar üstüne uzanmış  bi asker.  Afilli bi   poz vermiş ki bakmaya değer. Kar üstünde yatarken üşümüyor gibi yapmış ama üşüdüğü besbelli... " Onayla - Yoksay" da  var.  Onaylasam bi türlü   yoksay'sam bi türlü...  Yatıyor şimdi   mehmetcik facebook'ta. Canı sağolsun da varsın kar üstünde yatsın mehmetcik  dedim.   Elim gitmedi yoksaymaya :) 

Şimdi ilk işim Facebook'tan kaydımı silmek olacak. Sevmedim facebooku'u...    Hitap şekli de çok kaba ve çirkin. Arkadaşını "dürt" ne demek?. "Seni filanca  kişi listesine ekledi" ne demek ? Sen kimsin facebook ?  Bana "sen" deme cesaretini nerden aldın? Yok yok, böyle kaba ve çirkin sitede işim yok benim. Annem de söyledi zaten, benim  ebem  bile ölmüş...

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..