Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '13

 
Kategori
İnternet
 

Facebook ve çalınmış kimlikler

Facebook ve çalınmış kimlikler
 

Bir gün facebook ana sayfasında profiliniz size gülümseyerek baksa ve yanında ise tanıyor olabileceğiniz kişiler sorusu ile kendi isminizi görseniz! Sizin sizinle arkadaşlık edebileceğiniz tavsiye edilse! Siz sizsiniz eee? O fotoğraftaki de öyle gözüküyor, Nedir bunun açıklaması?

Siz olsanız ne yapardınız?

Ben deneyimledim. İnanın hiç de sevimli bir duygu dolaşmıyor içinizde.

Hayatımızın bir yönüne asılı kalan sosyal paylaşım siteleri her zaman gül bahçeleri vaad etmiyor galiba. Bir akşam kısaca bakıp çıkacağım modundayken bilgisyar başında tabir yerinde ise donup kaldığım bir andı. Karşımda benim fotoğrafım, benim ismim ve bana önerilen şey arkadaş olabileceğimizdi. Ben, kendim, bizzat şahsım yani' Hay Allah, ben bunu niye daha önce düşünmedim diyesi geliyor insanın:))

Hani insanın iç konuşmaları olur ya, acaba arkadaş olsak böyle bir duygu yaşar mıydım? Konunun trajikomik yanını bırakırsak son derece dehşet verici.

Kim olduğunu bildiğiniz ya da bilmediğiniz bir şahıs,siz olmaya çalışıyor. Mesleğim gereği basında çkan bir fotoğrafım ve adım kullanılıyor. MSÜ mezunu ben hoop birden Marmara Mezunu 72 doğumlu biri oluveriyorum.

Kimsin, nesin, neden böyle birşey yaparsın diyemiyor bile insan çünkü irtibat kuramıyor, mesajlarına yanıt dahi alamıyor.

Ve hala, sosya medyada ben gibi varolmaya devam ediyor. Çok tehlikeli bir durum. İşin en komik tarafı da aynı sitede şikayet edemiyor ve engelleyemiyorsunuz.

İş arama sürecinde olduğum bugünlerde konunun en çok bu yönü rahatsız ediyor beni. Patronlar, İK birimleri  bu yönde araştırmalar yapıyorlardır mutlaka. CV bilgilerime bakıp ardından aynı isim ve fotoğrafla farklı bilgilerle karşılaşma olasılıkları, emek emek yaptığım görüşmleri bir anda anlamsız kılabilir değil mi?

Anlayamıyorum,

Ve düşünüyorum

Tanısın ya da tanımasın kendi kimliğinden korkan, başka şahsiyetlerde kendini bulan insanlar çalınmış kimliklerle ne kadar varolabiliyorlar acaba?

Ve ne zamana kadar?

Yazık...

 
Toplam blog
: 15
: 1080
Kayıt tarihi
: 18.12.12
 
 

Hayatın sıradan olmadığını düşünen, bir yanı yazma eylemi için deli divane olan, iki harika annel..