Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '22

 
Kategori
Deneme
 

Fakirin Fakir Olma Nedeni

Fakir insanlar neden fakir?

Sizler biliyorsunuz aslında, sorsam sıralarsınız tek tek; aileden fakir, bozuk düzen, zekâ ve yetenek düşüklüğü, tembel, haline şükreden karakter…

Peki bunlar olsaydı olur muydu?

“Tabii ki, tabii ki” dediğinizi duyar gibiyim ama maalesef olmazdı çünkü böyle olmayan kişilerden de fakir var.

O zaman ne?

Fakirin karakteri fakir, yani genetik…

Ve işte bu yüzden fakirleri fakirlikten kurtarmak mümkün olmuyor.

Bunlar fakir olmak için gerekli özellikleri taşıyorlar.

Dikkat ederseniz fakirlerin okuyanları az da olsa fakirlikten kurtuluyorlar çünkü eğitimle olumsuz genetik özellikleri törpüleniyor ve gözleri açılıyor.

 

Ben mesela tembelim; aileden fakir, yeteneksiz, bozuk düzen de var…

Ben de bir şey olmasaydı belki de dileniyordum; zekâ! Zekâ beni şükürcülükten(fakirlerin fakir olmalarının en büyük nedeni)kurtardı; kendime yetmem gerektiğini öğretti, yine zekâ sayesinde tembeldim ama istemeyerek de olsa çalışıyordum.

Ama yetmedi tabi…

Fakir olmayacaktım lakin yukarılar da benim için zordu; çünkü genetik olarak fakir taraflarım buna engeldi.

Sözlerimin doğruluğunun en büyük ispatı istisnalar olsa da çoğunlukla ailesi fakir olanların fakir olması.

Neden fakir desen yüzde doksanı çalışmıyor diyecek. Çalışmamak genetik bir karakter, yani ne yapsan çare yok. Bunları ya eğiteceksin ya da zorlayacaksın. Kendiliğinden bir şey olmaları mümkün değil, kıyamete kadar sürünür. Çoğu Allah nasip etmiyor diyor.

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..