Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Farkındalık...

Farkındalık...
 

Aykut Oğut’un muhteşem kitabı ‘Evrenden Torpilim Var’ı okumadan önce diğer kişisel gelişim yazarlarından apayrı bir yeri olduğunu çıktığı programlarda farketmiştim. Bir insan bu kadar mı neşeli, içten olur defalarca izlemek istedim. Eşiyle de harika bir uyum yakalamışlar. Onun kitabı sayesinde ego mu dikkatlice gözlemleyebildim. Nelere neden öfkelendiğimi, nelere engel olduğunu, düşünce kalıplarımın ne kadar dar olduğu farkedebilmiştim. Hatta biraz alıntı yapmak istiyorum okuduğum bir bölümden öfke ile ilgili, benim yeri geldiğinde kendime hakim olamadığım zamanlar oluyor ve sinirden deliye dönebiliyorum. Aykut Oğut şunu söylemişti: SİNİR ve ÖFKE, KORKUNUN ŞEKİL DEĞİŞTİRMİŞ HALİDİR. Her sinirlenmenin altında yatan duygu hep korkudur.  

Bu bölümü okuduktan sonra durdum ve hayatımda öfkelendiğim anları göz gezdirdim. Gerçekten de haklıydı.. Öfkelenirken içerde yatan korkularımın hiç farkında değildim. Ama öfkemin neden kaynaklandığını gayet iyi biliyordum. DEĞERSİZLİK KORKUSU.İlişkilerimde belli bir zaman sonra oluşan ‘ya beni istediği şekilde davranmaya iter de beni bırakırsa korkusu’ Bu gibi duygular girdiğinde bir öfke anımda egom saldıraya geçer korkularım gün yüzüne çıkarsa vay halime 

Şiddetli öfkelerde doğru şekilde düşünme yetisini kaybediyoruz. Neden? Bilmeyen varsa hemen açıklayım ego yüzünden. Egoyu doğru yöne çektiğimizde gerçekten işe yarar sonuçlar doğuyor ama ego kendini savunmaya geçtiğinde bizlikten çıkıyoruz. 

Her ne durum olursa olsun öfke anında 1-2 dk düşünebilmek gerekir. Karşı taraf da şiddetli bir tepki verebilir, olaylar gittikçe büyür ve sonu hüsranlı bir bitiş olsa da siz farketmediğiniz sürece ego daima haklı çıkar. Ben neden korkuyorum? Hangi olaylarda korkum devreye giriyor? Durun ve düşünün! 

Farkındalık günümüzde artık her yerde yaygın şekilde dile getiriliyor. İnsanlar bilinçlensin, kendini doğru analiz edebilsin, olaylara bakış açıları genişlesin diye. 

Kitabı almanızı şiddetle tavsiye ediyorum hatta bir kaç ay önce çıkan isimsiz aynalı kitabını da alın arkadaşlarınızla paylaşın, herkes bilgilensin, öğrensin.. Hatalarının, atacak adımlarının farkında olsun insanlar. 

Sonlar hüsranlı üzücü bir şekilde bitmesin.. Sevgiyle son bulsun her şey.. 

Özlem ÖZTULUM 

 
Toplam blog
: 12
: 1257
Kayıt tarihi
: 19.02.10
 
 

2009 yılından bu yana kişisel gelişim, kuantum fizik, kuantum düşünce teknikleri, nlp, psikoloji üz..