Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '06

 
Kategori
Futbol
 

Fenerbahçe antrenörü İrfan Saraloğlu ile bir anı...

Fenerbahçe antrenörü İrfan Saraloğlu ile bir anı...
 

Fenerbahçe'nin yeni hocasının belli olmadığı şu günlerde, takımın sezon açılışındansonra çalıştıran İrfan Saraloğlu kimdir? Basında övgüler alan,görevini başarıyla yürütenİrfan hoca, Rize/Ardeşen doğumlu olup Hasan Vezir ile birlikte Rizespor'da görev yapmıştır.Askerlik için Edirne ye ,oradan da Keşanspor'a gelen İrfan hoca, libero ve bek oynamaktaydı.Kendisine çok iyi bakan, profesyonelce yaşayan bir futbolcuydu.

Taki ben hem kalecilik, hem de kulüp müdürlüğü yaptığım için o günlerde yeni sezonlisanslarını onaylatmak üzere Ankara'daydım.İşlerimi bitirip dönmek üzere iken alt yapı yöneticisi Garanti Bankası müdürü Ahmet ağbi amatör takımının da lisanlarını alıp cuma günü Keşana gelmemi söyleyince mecburen bir gün dahakaldım.Ertesi gün Cuma idi ve amatör lisansların işlemlerini detamamlayıp akşam otobüsüne atlayarak Keşan'ın yolunu tuttum. Tam Malkara ya geldiğimde lisansları kontrol etmek geldi içimden, bir baktım ki 3 adet lisans yok, o an başımdan kaynar sular döküldü , o an yıkıldım,o anhissetiklerimi ömür boyu unutamam...

Nasıl böyle birşey olur, nasıl lisansları eksikalırım?(Halbuki Federasyonda görevli bayan bizim hocalarımızdanaynı zamanda beden eğitimi öğretmeni olan Mustafa hocanın yakın akrabasıydı ve lisansları direkt ona vermiştim.Hatta o zamanın meşhur Panda pasta dondurmasından ikram etmiştim...)Görevli bayan bir kaç saat sonra lisanları almamı söylemişti.Bende daha sonra gelerek lisansları aldım.Kızılay dakaldığım otele gelerek cuma günü de diğer amatör lisansları alıp Keşan'a döndüm..Ama lisansların listesini yapmamam ,bana böyle bir hataya sebep oldu.Tabi Ahmet ağbide tuz,biber ekti.Keşan a geldiğimizde İstanbul da oturan babamı arayarak Ankara daki tanıdıklarını aradık ve Federasyonu açtırıp unutulan 3 lisansı almak için her yolu denedik ama olmadı.

İlk maç Kırklareli Sarayspor ile Keşanda oynayacağız, İrfan Hoca o hafta yedek, oynamayacak ama 3 futbolcunun lisansını unutunca İrfan Hoca ilk 11 de oynuyor,bense lisanlar için Salı gününden beri Ankara da olmamdan dolayıkadro dışındayım.Maçı dışardan izliyorum.Kendi kendime Ahmet ağbiyemi kızayım, lisansları unttuğumamı yanayım,maçta oynamadığımamı ,karmaşık duygular içindeyim.Maçın daha ilk başlarında İrfanbir futbocu için en ağır sakatlığı geçiriyor,çapraz bağları iç ve dış kopuyur.O an bu da olacak şey mi diye geçirdim içimden.Ben lisansları unuttuğumdan maçın kazasız belasız bitmesini isterken bir anda İrfanın ağır bir sakatlık geçirmesi beni çok üzdü.Hemen İrfanı bir arabayla çarşıda bir yerde röntgen çektirmeye götürdüm. Maç oynanıyor ve yanımda yardım edecek kimse yok,röntgen lab.2 kat yukarda, sırtımda taşıyarak yukarı çıkardım, filmleri çektirdik , ertesi gün yöneticilerin tuttuğu bir taksi ile İrfan'ı Çapa Tıp.Fak.Spor Hekimliğine ,Sayın Prof Dr Aziz Altufan hocamıza götürdüm.Bir yıl koltuk değnekleriyle gezmesine rağmen daha sonra yine futbolabaşladı.Fenerbahçe de antrenörlük hayatına Turhan hocanın yardımcılığıyla başladı , daha sonra kendisi paf takımını çalıştırdı,Fikirtepe tesisler sorumlusu oldu,geçen sezon bireysel hoca olarak A takımda görev yaptı.

Bunlar benim bildiklerim, hayat insana her an sürprizler yapabilir,her ne şart altında olursak olalım,başarı için çalışmak, azmetmek gerekir,bu anlatıklarımın insanların hayata daima sıkı sarılması gerektiğini hiçbirşeyden yılmadan çalışması gerektiğini gösterdiğine inanıyorum

Bende burdan eski takım arkadaşım İrfan Saraloğlu na antrenörlük ve tüm yaşamında başarılar diliyorum.

Mehmet Eren

 
Toplam blog
: 319
: 6405
Kayıt tarihi
: 14.06.06
 
 

25.08.1963 İstanbul doğumluyum. A.Ö.F İşletme mezunuyum. 8 sene profesyonel kalecilik yaptım. (Ey..