Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Festival Meandros'08 günlükleri, turist gençler

Festival Meandros'08 günlükleri, turist gençler
 

"turist " gençler Apollon Tapınağı'nda


Bugün 25 haziran Çarşamba. Meandros festivalinin başlamasına 2 gün kaldı. Sabah erkenden kalktım. Gökyüzünde tek bulut yok. Deniz kağıt gibi pürüzsüz adeta bir tabloya bakıyormuşum duygusu uyandırıyor. Bir bardak şekersiz çay, beyaz peynir ve maydanoz sac ayağından oluşan diyet kahvaltımı yapıp doğru denize. Saplı adaya kadar yüzüyorum.. Sahildeki dijital termometre daha o saatte 30 C dereceyi gösteriyor. Sıcak bir gün olacağa benzer. Sabah 8 olmadan veranda da oturmuş günün ikinci bardak çayını yuvarlıyorum. Acele ediyorum. Birazdan Apollon Tapınağı 'nda olmam gerekiyor. Yurt dışından festivale destek için gelen gençler gelecek Apollon'a. Heyecanla fırlıyorum evden. Az yol değil evle Apollon tapınağı arası, neredeyse 30 km çekiyor.

Apollon Tapınağı'nın gizemini pek çok günbatımında ve gece yıldızların altında yaşadım da sabahın seherinde hiç orada bulunmamıştım. Henüz ısınmamış taşların ve sütunların sabahki görünümü nasıldır diye düşünürken aracımız kapıya gelmiş bile. Apollon Tapınak değil de adeta gençlerden oluşan bir çiçek bahçesine dönüşmüş. Rengarenk giysiler ile tapınağı ilgi ve hayranlıkla gezen gençleri fotoğraflamalıyım diyorum. Tam makineyi çantamdan çıkarıp da çekim yapacakken uyku mahmurluğundan olsa gerek elimden düşürüyorum. Oysaa sabah sabah denizde de yüzmüştüm. Gün boyunca tek üzüntüm makinanın bozulması. Ne yapalım artık basın bültenlerinden alacağımız fotolarla yetineceğiz. Geçen hafta Güllübahçe 'de ve Didim 'de çektiğim fotoğrafları da kullanabilirim.

Gençler Apollon'un o meşhur 7 basamaklı merdivenlerine dizilip, arkalarına da ayakta kalmış o en yüksek iki sütunu da alarak fotoğraf çektiriyorlar. Özeniyorum keşke genç olsam hatta çocuk olsam diyorum... Artık kameram da yok. Bu durumda yapabileceğim en güzel iş Apollon Tapınağı'nın karşısındaki, giriş kapısına bakan kahvede oturarak, sabah yarım kalan çay keyfine devam.

Birden çiçekler kahvehaneye dağılıyor ve ellerindeki festival broşürlerini Yoranlılara dağıtmaya başlıyorlar. Kahvede serinlikte güne keyifle başlayan yerliler "turist" gençleri görüyorlar ve şaşırıyorlar. Ancak "turist" gençler çat pat Türkçeleriyle "Sizi Meandros Festivali'ne davet ediyoruz," diyerek ellerine festival programlarını tutuşturunca, şaşkınlıkları daha da artmasına karşın çocukların baskınından pek de mutlu görünüyorlar. Gençler kahve ziyaretinden sonra Yoran'da sokak aralarında dolaşırken hem bilgi alıyorlar hem de kapı önlerinde taş evlerin serin gölgesinde oturanlara Festival Broşürleri dağıtıyorlar. Sonra da gençler çarşıya da dağılıyor. Esnaf ellerine tutuşturulan broşürleri sevinerek alıyor ve afiş yapıştırılamasına da izin veriyor. Tüm çarşı ilgiyle, sevgiyle karşılıyor gençleri... Ve herkesin dilinde ayni sorunun sözcükleri , "Kim bunlar?.."

Gençler Yoranlılar için bir sürpriz. 23 Haziran'da geldiler Didim'e. Bu yıl ilki düzenlenen ve 27 Haziran'da başlayacak olan Festival Meandros / Uygarlıklar Deltası Tarih ve Sanat Buluşması'nın hazırlık ve organizasyonunda çalışacaklar. Güney Kore'den Fransa'ya kadar çeşitli ülkelerden 20 gönüllü genç.... UNESCO/CCIVS çatısı altında faaliyetlerini yürüten GSM Gençlik Servisleri Merkezi'nin organizasyonu olan Uluslararası Gönüllü Çalışma Kampları aracılığıyla Festival Meandros'ta görev alan konuk gençleri Didim Belediyesi 15 gün boyunca ağırlayacak. Bu süre içinde gençler, Didim'den Güllübahçe'ye, Doğanbey 'den Kapıkırı 'na kadar köy köy dolaşacaklar, festival pankartlarını, afişlerini asacaklar ve festival kapsamındaki köy şenlikleri için meydanların hazırlanmasına yardımcı olacaklar. Böylelikle yerel halkla konuk gençlerin kaynaşması, kültürler arası diyalogun oluşması, bölgenin kültür ve doğa temalı turizm olanaklarının tanıtılması amaçlanıyor.

Festival Direktörü Başak Kamacı hedeflerini şöyle açıklıyor: "Bu birkaç yönlü çalışma olacak. Öncelikle, ekoturizme kazandırmaya çalıştığımız köylere birer mesaj niteliğinde. Bakın, köyünüzün sahip olduğu değerler, çevrenizdeki tarihi ve doğa güzellikler ne kadar önemli, demiş olacağız. Öteyandan festival hazırlığında çalışan gönüllü gençler bölgemizi yakından tanımış olacaklar. Bölgeyi gezerken bir yandan festival hazırlıkları için çalışacaklar, bir yandan da Büyük Menderes Deltası'nın tarihi, kültürel ve sanatsal birikiminini, eşsiz doğasını yakından tanımış olacaklar. Ülkelerine döndüklerinde, Meandros'taki ekoturizmin gönüllü elçileri olmalarını diliyoruz."

Gençler Meandros Evi 'ni düzenleyecekler..

Gençlerin yürüteceği hazırlık çalışmaları arasında "Yoran'dan Didim'e" adlı fotoğraf sergisinin hazırlanması, "Arkeoloji ve Çocuk Buluşması" adlı çocuk atölyesi için Milet Müzesi bahçesindeki arkeolojik kazı oyunu alanının oluşturulması, Meandros Evi'nin düzenlenmesi gibi faaliyetler de yeralıyor. Meandros projesinin yürütüleceği iletişim ofisi ve bölgenin bilgi-belge arşiv merkezi olarak faaliyet gösterecek Meandros Evi, Güllübahçe'de Priene Antik şehrinin hemen yanında bulunuyor. Gönüllü mimarların projelendirdiği ve Didim Ekin İnşaat'ın sponsor olarak tadilatını yaptığı bina, Festival Meandros kapsamında 25 Temmuz Cuma günü törenle açılacak.
Konuk gençler, festival hazırlık çalışmaları ve bölge gezilerinin dışında, Didim'in eşsiz koylarından biri olan Manastır Koyu'ndaki Gençlik Şöleni'ne aktif olarak katılacaklar ve kendi ülkelerinden lezzetler sunacaklar.


Şunun şurasında festivalin başlamasına da 2 gün kaldı. Bakalım günceleri yazmaya ve vakit bulabilecek miyim?
Hazır yazarken geçen hafta gezdiğim ve taş evlerinin güzelliğine hayran olduğum Güllübahçe beldesinden bahsetmeden olmaz. Güllübahçe hakkında daha çok yazacağım. Köyde sadece taş ev yapılmasına izin veriliyor. Böylece tarihi doku da korunmuş oluyor. Meandros Evi'nin açılacağı meydanda ulu çınar ağaçlarının altında yapılan sohbetleri anlatılan festival projelerini unutmak ne mümkün. Orada Festival Direktörü Başak Kamacı ve Güllübahçe Belediye Başkanı Yılmaz Salbaş ile yaptığım söyleşilere de yer vereceğim.

Didim'de yine geçen hafta Didim Belediye Başkanı Mümin Kamacı ile Apollon Tapınağı ve Yoran Taş evlerini gezerken yaptığımız güzel söyleşiler de olacak güncemizde.


Kaynak:

http://www.meandros.info/info/Medya_5.html


 

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..