Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '18

 
Kategori
İnternet
 

Feysbuk'un Layk'ı

Feysbuk'un  Layk'ı
 

Janjanlı bir deyişle, "Sosyal Paylaşım Siteleri" ister istemez girdi, günlük hayatımıza.

Bunların en yaygınlarından olan Facebook'un alamet-i farikası olmuş olan bir şekil var: Like ya da Beğen. (Şekil 1a)

Başkalarını bilmem ama ben, çok severim bu sevimli işareti.

Birçok da anlamı vardır bana göre:

• Paylaşımını gördüm,

• Konuyu beğendim, 

• Konuyu değil ama paylaşmanı beğendim,

• İzninle ben de paylaşabilir miyim?

• Ahan da paylaştım :)

Bunların hepsi bir adet "tık"la yapılabiliyor Facebook’ta…  Ne güzel değil mi?

Gerçi sanal dünya, "tık" dünyası oldu artık. Birçok şey "tık"la çözülüyor. Ama ona sonra dönelim.

Bu "layk"ın alternatifi yok! Yani beğenmediysen "beğenmedim" diyemiyorsun. Feysbuk'un yapımcıları koymamışlar böyle bir şey. Unuttuklarını sanmıyorum. Özellikle koymamışlar gibi geliyor bana. Tartışma ve polemik olmasın diye düşünmüşler sanırım..

Öyle ya… "Taş yerinde ağırdır…" demiş atalar. Her bir şey ortamında değerlidir. Tartışmak isteyenler FORUMlara buyursun. Yazmak ve okumak isteyenlere BLOGlar var. Facebook; bir resim, video, kısa yazı vb. düşünce PAYLAŞIM ORTAMIDIR ve öyle kalmalıdır! Gerçi ufak tefek ve sevimli tartışmalara benim de katıldığını olur arada. Ama aşırı polemiklerin yeri değil Facebook.

***

Yukardaki yazıyı tee 2012'nin Eylülünde yazmışım. Öylece de bırakmışım. Herhangi bir yerde paylaşmadan. O zamandan bu yana Facebook'ta da değişim ve gelişimler oldu tabii ki… Örneğin, gönderinin altındaki 'beğen/like' butonu üzerine fareyle geldiğinizde ZIP diye 6 adet emoji ÇIKıyor. (bkz. Şekil 1b)  Bu özelliğinden dolayı ben onlara zıpçıktı diyorum. Tam uymasa da…

 

 
Toplam blog
: 92
: 521
Kayıt tarihi
: 01.01.11
 
 

Milliyet Bloga taşınmam kolay olmadı.. Varlığını aşağı yukarı başlangıcından beri bildiğim bu dev..