Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '10

 
Kategori
Kitap
 

Fidanboy'un yapıtları

Fidanboy'un yapıtları
 

Hacı Bektaş, Ahi Evran Sultanı
Âşık Paşa, Kaya Şeyhi cananı
İmarette neslim Şeyh Süleyman'ı
Aşk ile bağrıma sarmak istiyom.

<ı>::::::

<ı>Ey Şemsi Yastıman, ümitli kulsun
Kısmet ise gayen yerini bulsun
Hemşeriler buna vasıta olsun
Kırşehir'e selam vermek istiyom.

<ı>ŞY

Türk halk müziğimize '' <ı>kaynak kişi '', '' <ı>derleyici '' ve '' <ı>âşık '' kimliği ile emek vermiş usta ve yıllar önce yitirdiğimiz sanatkâr Şemsi Yastıman’ın “<ı>Memleket Hasreti” başlıklı folklorik şiirinin iki dörtlüğü ile giriş yaptım.

***

Posta kutumdan sarı bir zarf içinde iki albenili kitap aldım. İvedilikle açtığımda adıma imzalı Vedat Fidanboy’un “<ı>Mabet” ve “<ı>Kardelensin Kalpte Açtın” adlı yapıtları olduğunu öğrendim. Kendisini telefonla arayarak teşekkürlerimle kutladığımı belirttim.

Kırşehir Erkek İlköğretmen okulunda okuduğum yıllarda adını duydum. Kervansaray Dergisi’ni çıkarıyordu. Sonraları Kimi basın yayın organlarında ve internet ortamında adını gördüm ve güzel şiirlerini okudum.Biraz söyleştik. Şundan bundan konuştuk.Soyadlarından olduğu için Rabia Fidanboy’u sordum. Yakını olduğunu ve yakalandığı amansız hastalıktan kurtulamadığını belirtti. İçim sızladı! O mavi gözlü, ak pak ve güler yüzlü sınıf arkadaşım ve öğretmen okulu yıllarım belleğimde şerit şerit oldu! Yakınlarına başsağlığı dilerken yeri aydınlık olsun, diyorum.

*

Mabet; 160 sayfa içerikli kuşe kapak arasında, birinci hamur kâğıda basılmış, kimi sayfalarda fotoğraflar var. Şairin yazarken durumlu bir fotoğrafı ve işte altındaki dörtlük: “<ı>Bu güzel fotoğraflar albümlerde kalmasın / Diyerek kitabıma aldım, beni hoşgörün…/Sakın benim adıma üzmeyin kendinizi; /Eğer beğenmezseniz, yerlerini boş görün…<ı>”

Kardelensin Kalpte Açtın; 192 sayfada, kuşe kapak arasında, ikinci hamur kâğıda basılmış, arka kapaktaki şairin fotoğrafı altındaki dizelerinden ilki şu beşlikten oluşmaktadır: “<ı>Kardelensin kalpte açtın, kar düşerken üstüne, / Gel güzel kız, gel bu mevsim, kardelen ol, aç yine! / Sonbahardan geçti gönlüm, kışta sevdim ben seni; / Gel güzel kız, gel bu mevsim, kardelen ol, aç yine! / Dertli gönlüm neşe dolsun, mis kokundan saç yine!

Yayıncı dostum Hayrettin İvgin’in de belirttiği gibi; Vedat Fidanboy, nitelikli bir şair! Elemlerini özlem duygusu ile birleştirerek şiirlerini ve güftelerini oluşturmaktadır.

Toplum tüm kesimine seslenen güncelliğe dayalı akıcı bir anlatımı var. Kardelen, 5. şiir kitabı olup birçok şiiri de bestelenmiştir. Kimi kuruluşların üyesidir.

Her iki yapıtın arka kapakları şairin görkemli görüntüsüyle renk ve uyum içindedir.Sayfalar arasında ilerlerken; ayrıntılı bir özgeçmiş ve tanıyan dostlarının kaleme aldıkları tümce ve dizeler… Fidanboy’un dostlarına adadığı ve birer özveri örneği anlamlı dörtlükler… Özenli bir düzenleme, “<ı>İçindekiler” bölümünde de apaçık görülmektedir.

Yapıtlarla ilgili çok düşünce var okurlara aktarılacak. Ne ki bu özgün yapıtlar, anlatılmaz okunur. Şiirimizin usta kelemi Vedat Fidanboy’u kutluyor, başarılarının artarak sürmesini diliyorum.

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..