Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 

17 Ekim '06

 
Kategori
Reklam
 

Fırdöndü cep operatörleri

Fırdöndü cep operatörleri
 

Avea, Türkiye’nin dört bir yanını Acun Ilıcalı ile birlikte gezerek hazırladığı bir reklam kampanyası ile karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Kadıköy Anadolu Lisesi’nde aynı dönemde okuduğumuz Acun’un daha sonra bize attığı mil farkı, bu kampanya ile daha da açılacağa benziyor.

Ancak asıl büyük fark, cep telefonu operatörleri ile kendileri arasında oluşuyor. Avea’nın eski genel müdürü Cahit Paksoy, bir görüşmemizde cep telefonu işletmeciliğinde neyin değişeceği sorusuna, Turkcell’in o zamanki kapsama alanı odaklı reklamlarına atıfta bulunarak “yakında kapsama alanı reklamlarını göremeyeceksiniz” yanıtını vermişti.

Paksoy’un şu anda o koltukta oturmuyor olması, bu sözleri dikkate almamamıza yol açmıyor çünkü oradaki gerekçe Türkiye’nin kapsama alanı konusunu artık çözmüş olacağı ve bunun bir rekabet üstünlüğü yaratmayacağı için vurgulanmayacağıydı.

Şu soru aklımı meşgul ediyor: Türkiye’de kapsama alanı hala sorun mu ki, hem Turkcell hem Avea bu eksende büyük reklam kampanyaları yapıyor. Her iki operatör de kapsama konusunda sorun yaşamıyorsa, bu Telsim’i satın alan Vodafone’un Türkiye’yi kapsamada sorun yaşadığına bir gönderme midir? Yoksa cep telefonu opereatörlüğü hiç kimse için rekabet üstünlüğü sağlamayan unsurları vurgulayacak reklam kampanyalarına bu kadar para gömdürecek kadar çok mu kazandırıyordur?

Daha geçen ayın başındaki Cebit Bilişim Eurasia fuarında hem Avea hem de Turkcell katma değerli servislere büyük vurgu yaptı. Turkcell’in “canı sıkılan adam”a sunduğu imkanlar, Avea’nın “Oh Be” reklamlarına eklenen multimedya servisleri reklamları ile gözümüze sokuldu. Şimdi yeniden kapsama alanı... Birazdan bir Bas Konuş hezeyanı başlarsa hiç şaşırmayacağım.

Aynı kanallar arasında zaplamaya benziyor, Türkiye’deki cep telefonu servislerine bakmak. Yeni bir şeye geçilemediği için aynı pilav ısıtılıp getiriliyor. Teknik analizine girersek, nesil atlayıp üçüncü nesil servislere burnumuzu uzatmadığımız sürece de başka bir sonuç beklemek hayalcilik. Şu anki teknoloji, ancak cep telefonuna MP3 indirmeye elverişli; cepte televizyon gibi servislere geçilmesi için bu nesil atlamayı yaşamak zorunlu.

O günler gelene kadar, biz böyle bir kapsama alanı, bir cepte televizyon gidip geleceğiz. İki ayda bir bunu reklam kampanyalarına yansıtan operatörler de bana fırdöndü görünecek.

 
Toplam blog
: 38
: 987
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1968 İstanbul doğumluyum. Hayatım boyunca elemelerden geçerek önce Kadıköy Anadolu Lisesi'ni, sonra ..

 
 
 
 
 

 
Sadece bu yazarın bloglarında ara