Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

FormuLaz

FormuLaz
 

Az önce özet haberlerde memleketim Ardeşen'de ikincisi düzenlenen "FormuLaz" adlı araba yarışlarını izlerken çocukluğuma gittim.. "Affan dedeye para saydım, sattı bana çocukluğumu" misali... 

Yoo öyle bildiğimiz motorlu, istepne lastikli, frenli, farlı yarış otomobillerden değil, tekerlekleri dahil tamamen tahtadan yapılmış, metal olarak sadece çivi kullanılarak imal edilen sevimli bir eğlence aracıdır..Sigortası, kaskosu yoktur. Ayakkabılarla asvalt zemine sürterek fren görevini ifa etmektedir.. 

Çocukluk yıllarımda imalatı tamamen bana ait çok sevdiğim bu yarışları mahalle arkadaşlarımla yapardık..Üstelik iki adet imalat yapmam gerekiyordu çünkü iki ay benden küçük, Oflu lakaplı kuzenim bu işlerden pek anlamazdı..Kuzenimle oynamayı çok sevdiğim için onun da bu yarışlarda olmasını isterdim..Hatta yarışlara alıştırmak için de tahta arabamın arkasına oturttup sevdirmeye çalışırdım.. 

Ebeveylerimiz tarafından kabül görmeyen, günlerce uğraşlardan sonra elde ettiğimiz bu oyuncağımızı gördüklerinde hiç gözümüzün yaşlarına bakmadan kırarlardı..Evet ağlardık..Hüngür hüngür ağlardık..Oflu'nun ağladığını pek görmezdim çünkü tahta arabayı imal eden bendim..Hakkını yemeyelim tahta modülleri birbirine çakmak için çivilerimi tutardı.. 

Laz kültüründe unutulan bu geleneksel eğlence aracını tekrar yaşatmak isteyenlere teşekkür ediyorum.. 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..