Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Fütürist Ufuk Tarhan M-GEN.biz

http://blog.milliyet.com.tr/futurist

23 Ocak '09

 
Kategori
Futurizm
 

Futuristler; Olumlu gelecek tasarımcıları

Futuristler; Olumlu gelecek tasarımcıları
 

Gelecekte başarının formülü değişti! Artık gelecek tahmin edilmiyor, yaratılıyor!


Fütüristler…


Merhaba. 25 Yılı aşkın profesyonel çalışmayla geçen, şimdilerde girişimciliği öğrenen, iş ve yaşam tecrübeleriyle dolu bir hayatım oldu. Pek çok inişler çıkışlar yaşadım. Başarılar ve başarısızlıklar tattım. Hatalar yaptım, düzelttim. Düştüğümde ayağa kalkmayı, indiğimde tekrar çıkmayı, yüksekteyken daha da yükselmeyi, hep ileriye daha ileriye uzaklara bakarak, başardım. Meğer daima adını bilmeden hep 'uzgörmüşüm''. Kararlarımı, dün bugünü yarattı, o zaman yarını da bugün yaratacak demekten çok; ‘’aslında yarına bakışım bugünü yaratıyor’’ diyerek aldım. Geleceğimi asla başkalarının eline bırakmayıp, kendi ellerimle yarattım. Sonunda da Fütürist oldum… Hasbelkader Türkiye’deki ilk Fütüristlerdenim ve Tüm Fütüristler Derneği (TFD) yönetim kurulundayım; yıllardır da World Future Society üyesiyim.


Bir anne ve bir iş kadını olarak hem deneyimlerimi hem de geleceğe dair uzgörülerimi paylaşmak için aranıza katıldım. Hoş buldum.


E doğal olarak ilk yazım, Fütürizm ve Fütüristler üzerine… “Fütürist kimdir, kime denir, nasıl olunur?” gibi sorular sıkça sorulmaya başlandığı için, kısaca değinmek istiyorum. Tabii ki bir diğer amacım da bu konuya ilgiyi artırmak…

Kısa süre öncesine kadar Fütüristler, birer “GOY” (Gelecek Okur Yazarı) aslında, diyordum! Şimdi bunu dahi çok edilgen buluyorum! Bireyler, kurumlar, toplumlar ve ülkeler için, gelecekte sosyal, teknolojik, ekonomik, ekolojik ve politik açıdan ne gibi gelişmeler olacağına dair alternatif görüş ve beklentiler geliştiriyorlar. Bilimsel temellere dayanan tahminlerde bulunuyor ve hayaller kuruyorlar. Geleneksel eğitim kalıplarının, artık geçerliliğini yitirdiğine inanıyorlar. Bilinen öğretim sistemlerinin, insan beyninin müthiş kapasitesini sınırladığını iddia ediyor ve yaratıcılığı geliştirip kışkırtan yöntemleri teşvik ederek destekliyorlar. Her iş kolundan ve alandan pek çok Fütürist, gelecekte neler olabileceğini ve bunların iş, aile ve sosyal yaşama etkilerini uzgörmeye çalışıyor. O zaman Fütürist aslında ve sanki bir yerlerde bizi bekleyen bir gelecek varmış demiyor, onu okumaya çalışmıyor. Gelecek karşısında edilgen durmuyor. Onu bizzat tasarlıyor ve yaratıyor!

Fütüristler, basit anlatımla, “gelecek senaryoları üzerine düşünen ve geleceğe dair uzgörülerde bulunan kişiler, gelecekçiler” olarak tanımlanıyor. Fütürist olmak için, özel eğitim almak gerekmiyor. Gelecek için bol bol senaryo yaratmak, hayaller kurmak ve kendine “Fütürist” demek yetiyor. Yani, gelecekle ilgili ciddi ciddi düşünüyorsanız, Fütürist olabilirsiniz. Hatta hemen olmanızı ve Fütüristler Derneği'ne üye olmanızı, destek vermenizi tavsiye ve rica ederim. Unutmayın; “gelecek peşimizde!”

 
Toplam blog
: 47
: 3437
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

Türkiye'nin ilk Fütürist şirketi M-GEN Gelecek Planlama Merkezi'nin kurucusuyum. Kurumsal, kişisel g..