Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '10

 
Kategori
Futbol
 

Galatasaray ve Hakan Şükür..

Galatasaray ve Hakan Şükür..
 

Galatasaray'lılığından hep şüpheliydim, maalesef haklı çıktım.


Galatasaray lige havlu attı.

Bu iki hafta önceden belliydi ve Galatasaray yeni sezonda açılışını yapacağı ve maçlarını oynayacağı yeni stadında maalesef Şampiyonlar ligi maçlarını oynayamayacak.

Taraftarın gönlündeki kredisinin daha bitmediği bilincinde olan yönetim, bu sene çok önemli transferler yaptığı halde yine de bu Türkiye’nin en pahalı kadrosundan istediği verimi alamadı. Forvetsiz kalınmasının verdiği telaş ve acelecilik ile Avrupa arenasında isimleri olan fakat takımlarında kadroya giremeyen Jo ve Santos transferleri hayal kırıklığı yarattı. Üstüne üstlük Kevil’inde sakatlanması ve Servet Çetin’in Ricaardın istediği formata uymaması takım içindeki dengeleri bozdu. Arda’nın hiç yoktan taraftar ile polemiğe girip küskün tavırları da Galatasaray’ın ligden kopmasında önemli rol oynadı.

Tabi Galatasaray’ın bu hali pusuda yatan Galatasaray yönetimi düşmanlarını da harekete geçirdi.

Bu yönetimle arasının hiç de iyi olmadığını bildiğimiz Hakan Şükür yaklaşık bir aydır, yani Galatasaray’ın ligden kopacağının yavaş yavaş belli olduğu zamandan beri yönetim ve taraftarın arasını açacak kışkırtıcı açıklamalar yapıyor. Daha önce yönetimin, taraftarı başta Arda olmak üzere futbolcuları yuhalamaları için kışkırttığını iddia eden Hakan, dün gecede Stadyum proğramında “Bu transferler yönetici menajer işbirliğini akla getiriyor” diyerek Galatasaray’a sokmak istediği nifak tohumlarının bir örneğini daha gösterdi. Yani “yöneticiler netameli bir şekilde bu transferleri bu futbolcuların menajerleri ile işbirliğine giderek yaptılar.” demek istedi. Şimdi attığı gollerle Galatasaray’a bir çok başarıyı tattıran ve Türkiye’nin en çok gol atan futbolcusu olan Hakan Şükür’e birkaç lafım olacak:

Ben iyi bir Galatasaray’lı olduğum için hiçbir zaman Hakan Şükür hizipçidir, Galatasaray’ı bir tarikat yuvası haline getirmeye çalışıyor sözlerine inanmak istemedim.

"Sevgili" Hakan Şükür, sen Galatasaray’a gelmeden önce Hakan’dın.. Galatasaray’a geldikten sonra gol kralı Hakan Şükür oldun. Yani sen Avrupa fatihi Galatasaray’ı yaratmadın, Avrupa şampiyonu Galatasaray seni yarattı. Atarak sevindirdiğin maçlardan çok daha fazla atamayarak saç baş yoldurduğun maçları sayabilirim.

O kadar ki, Fenerbahçe’liler tarafından ortaya atılan ve (yüzde yüz golleri atamadığın bir çok önemli maçtan sonra) benimde katıldığım “Şaban” benzetmesinin ne kadar haklı olduğu bu son tavırlarınla ortaya çıktı. Fenerbahçeli Guiza’nın bile (yabancı olduğu halde) saç baş yolduran gol kaçırmalarındaki yüz hali senin yüz ve ruh halinden daha dürüst.

Futbolcu topunu oynar “sevgili” Hakan, futbolu bıraktıktan sonra da senelerce ekmeğini yediği ve kendisini Hakan Şükür yapan kulübünü sadece futbol açısından eleştirir.

İşine geldiği yöneticileri kongrede açık oy vererek desteklemez, işine gelmediği yöneticileri bu tür bel altı imaları ile yıpratmaya çalışmaz. Adam gibi futbolcu top oynadığı ve ekmeğini yediği, kendisini Antalya’da villa kralı yapan kulübünü tarikat dergahı haline getirmeye çalışmaz. Yani senin gibi eski futbolcular kendilerini kendileri yapan eski takımlarına karşı siyasete hem de ülkeyi kör bir kuyuya atmaya çalışan siyasete bulaşmaz.

Sen daha doğmadan ben Galatasaray’lıydım Hakan Şükür. Hiçbir tartışmada Galatasaray’ı sola bulaştırmaya çalışmadım. Galatasaray’ın Avrupa’ya açılan kapı olduğunu ve bunu da futbolu ile gerçekleştirdiğini, referansınında çok çok öncelerden beri Fransız ekolünden geldiğini savundum savunmaya da devam ediyorum.

Senin gibi Galatasaray’ın tökezlemesini beklemedim ve bu tökezlemeyi art niyetimi açıklamam için bir fırsat olarak kullanmadım.

Arif’ler, Hakan Ünsal’lar, Sabriler, Ergun’lar, Emre’ler le Galatasaray’ı bir tarikat yuvası haline getirmeye çalıştığın zamanlarda sana olan sempatim yerini yavaş yavaş kuşku ve telaşa bırakmaya başlamıştı. Şimdi o kuşku ve telaşların ne kadar haklı olduğunu anlıyorum.

Mademki dün akşam o lafları ettin, şimdi eline çok “sevdiğini” iddia ettiğin Galatasaray’a hizmet için çok önemli bir koz geçti. Eğer yönetici menajer ilişkisine ait bildiğin bir şey varsa çık her dürüst Galatasaray’lı gibi açıkla.

Yok bir şey bilmiyorsan ve bu sözleri sırf Galatasaray’ı daha çok karıştırmak için söylüyorsan (ki ben öyle olduğuna inanıyorum) Galatasaray yönetiminden ve taraftardan özür dile.

Galatasaray çok iyi iken her kes Galatasaray’lı olur “sevgili” Hakan. Önemli olan Galatasaray kötü iken birlik ve beraberliği savunmak ve bunun için mücadele etmektir.

Ama ben biliyorum ki sen bu düşünceye uzak olarak yetiştirildin ve menfaatlerin seni Galatasaray kongresinde işine gelene oy vermek, hem de açık oy vermek olarak yönlendirdi.

Olmadı Hakan, sen içimdeki azda olsa Galatasaray’lı Hakan Şükür imajına darbe vurdun.

Unutma Galatasaray olmasa seni ve kardeşin Gökhan Şükür’ü kimse tanımazdı. Babanı da öyle.

Müteahhitlikten ve TRT’den aldığın 750 milyonu yemekten boş zamanın kalırsa önüne Metin Oktay’ın, hadi onunla kıyaslamayı hak etmiyorsun, Tanju Çolak’ın bir resmini koy ve bu söylediklerimi bir düşün.

Galatasaray tarihi hep doğruların yanındadır Hakan, aynen Metin Oktay’ın yanında olduğu gibi..

Saygılar

26.04.2010

 
Toplam blog
: 243
: 760
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

1957 Kars doğumluyum. Emekliyim. Gazi Üniversitesi İİBF İşletme bölümü ön lisans mezunuyum. Yazı ..