Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '13

 
Kategori
Söyleşi
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulüp Başkanı Mehmet Sait Tufan ile...

Gaziosmanpaşa Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulüp Başkanı Mehmet Sait Tufan ile...
 

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ İŞLETME VE EKONOMİ KULÜBÜ BAŞKANI MEHMET SAİT TUFAN “ KULÜP İLE ÇALIŞMAM BANA ÖZGÜVEN VE KİŞİSEL GELİŞİM  KAZANDIRDI. ÖĞRENCİLER KULÜBÜMÜZ İLE GELİŞİYORLAR”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

MEHMET SAİT TUFAN- Adım Mehmet Sait Tufan. 1991 Hatay Hassa dogumluyum .3 kardeşim var. Evin en büyüğü benim. İlkokul 3.sınıfa kadar Payas Şehit Çevik İlköğretim okulunda, 3.sınıftan 8.sınıfa kadar Payas Fahrettin Altay İlköğretim Okulunda okudum. Lise dönemim ise, 2 yıl İskenderun Lisesinde son iki yılımı da Payas Lisesinde okudum. Şu an Gaziosmanpaşa Üniversitesi 3.sınıf İşletme bölümü  öğrencisiyim.

SORU- Neden İşletme ? Neden Gaziosmanpaşa Üniversitesi? Bu okulu okuduktan sonra ve bugün düşünceleriniz arasında ne gibi farklar var ?

MEHMET SAİT TUFAN-  Neden Tokat?  Aslında Tokat Gaziosmanpaşa  Üniversitesi, bilinçli olarak yazdığım yer değildi. Ayrıca 3 yıl hazırlık yaptım bunun sebebi,  bir ilçede mülki amir olmak bunu genişletebiliriz. Yani aslında siyaset bilimi ve uluslar arası ilişkiler okumak için bu kadar çabaladım.Fakat olmadı. Her dönemimde İİBF ‘nin bölümleri  gelmesine rağmen gitmiyordum. En sonunda böyle hayırlıymış dedik ve Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İşletme bölümünde okumaya  karar verdik. Bugün ise iyi ki gelmişim Tokat’a diyorum. Gerek bölüm hocalarım, gerekse  arkadaşlarım olsun hepsinin bana kattığı birçok şey olmuştur. Yani Tokat’a geldiğime mutluyum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu çabalarınıza bakış açısı nedir ?

MEHMET SAİT TUFAN- Ailemden bahsedecek olursak,  Annem ev hanımı. Babam ise esnaftı  fakat 2009 yerel seçimleri ile beraber belediye başkanı olup Hassa Söğüt Belediye Başkanı olarak şu an görevini sürdürmektedir.Kardeşlerim 2 kız 1 erkek kardeşim var. Kız kardeşim, Akdeniz Üniversitesi Uzay Bilimleri ve astronomi okuyordu. Fakat 2.sınıfta bırakıp, Açık Öğretim, Uluslararası ilişkiler okumaktadır.Erkek kardeşim ise bu yıl Hassa Çardak Anadolu Lisesi 1 sınıfta okumaktadır. Diğer kız Kardeşimde Hassa Derviş Paşa ilköğretim okulunda 3.sınıfta okumaktadır. Onların Kulüp İşine bakmalarını şöyle açıklayayım en büyük destekçilerim onlardır diyebilirim. Çünkü benim içine girdiğim bütün işlerde bana olan güvenleri tamdır.

SORU- Genç İşletme ve İEkonomi  Kulübü ile tanışma hikayenizi anlatır mısınız?

MEHMET SAİT TUFAN-Kulüple tanışma hikayemde1 sınıfta iken oldu. O zamanlar birşey bilmememize rağmen o zamanki Başkan geldiğinde faaliyetlerden bahsetti. Kulüp misyon ve vizyonu hoşuma gittiği için, aynı zaman yetişme ortamım hasabı ile girişimci olmamamın verdiği özgüven tanışmaya kulüpte etkin rol oynamaya beni teşvik etti.

SORU- Kulüp çalışmalarında neler yaptınız bugüne kadar? Bundan sonra neler yapacaksınız ?

MEHMET SAİT TUFAN- Kulüpte bugüne kadar birinci sınıfta aktif olarak bütün etkinliklerde rol aldım. İkinci sınıf olduğumuzda yönetimde organizasyon departmanında asil üye oldum. Üçüncü sınıf olduğumda yani 2013-2014döneminde Kulüp Başkanı olarak görev yapmaktayım.

Bundan sonra neler yapacağımıza gelince bugüne kadar nasıl aktif rol aldıysak bundan sonrada aynı şekilde aktif olacağım. Çünkü bizim kulüp ilkemiz "geleceğe atılan ilk adım". O yüzden okul hayatı bittikten sonrada kulüpde yaptıklarımızı hayatımın her köşesinde yaşayacağım...

SORU- Kulübünüz okulda hangi kesimlere hitap ediyor? Bugüne kadar öğrencilerin ilgisinden memnun musunuz ?

MEHMET SAİT TUFAN - İşletme ve Ekonomi kulübü denildiği zaman arkadaşlarda yanlış anlaşılma olmasın. Bu kulüp sadece işletme ve iktisatçıların kulübü değil. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesindeki bütün ferdlerinin kulübüdür. Yani işletme ve iktisatçılar olarak kısıtlama yapılamaz yapılmamalıdır. Dediğim gibi bana kattığı çok şey var .Kulübün hayata dair bir topluluk önünde rahat bir şekilde kendimizi ifade edebiliyoruz. En bariz özelliği bu diyelim. Öğrencinin çekindiği şeydir. Konuşamamak. Acaba yanlış birşey söylermiyim?  Bana gülerler mi?  v.s. Çünkü,  bu acabalar hiç bitmez. Aklımızda ama Kulüp çalışmalarının bu güveni vereceğini söyleyebilirim. Bunun yanı sıra kulüp kişiye birçok şeyde katacaktır.

SORU- Bu çalışmalarınızda hocalarınız ve fakülte ve Üniversite yönetiminin  destekleri nelerdir ve daha neler  yapılabilir?

MEHMET SAİT TUFAN- Üniversite yönetimi hep destekçilerimizdir. Gerek teknik gezilemiz gerek kişisel gelişim için yaptığımız faaliyetlerde hiç yalnız bırakmadılar. Bizim en büyük destekçilerimizde yine arkadaşlarımızdır. Çünkü yönetim izindir, maddiyat gibi seylere çözüm sağlarken arkadaşlarımız ve akademik danışman hocamız bizi hiç birşekilde yalnız bırakmadı bırakmayacaklar da. Bunun için onlara teşekkür ediyorum. Arkadaşlarımızın biraz daha gayret edip bizlerin eksik kaldığı yerlerde şöyle yapalım demeleri gerekmektedir. Çünkü onlarla biz varız biz onların desteği ile burdayız.

SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesinin gelişimi için neler önereceksiniz ?

MEHMET SAİT TUFAN- Üniversitenin gelişimi içinde,  şu an zaten üniversitemiz gelişmekte olan bir üniversitedir. Bunun için bizim önerimiz olabilecek pek birşey yok. Neden derseniz çünkü?  Rektörümüz ve yönetimi bizi en iyi şekilde yönetiyor. Bu şekilde de devam edeceğine şahsi olarak inanıyorum.

Teşekkür ediyorum.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..