Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '12

 
Kategori
Söyleşi
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü 1. sınıf Öğrencisi Muhammed Karahan ile öğrenci yaşa

TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ KAMU YÖNETİMİ 1. SINIF ÖĞRENCİSİ MUHAMMED KARAHAN “ ARKADAŞ İNSANI HEM VEZİR EDER HEM REZİL EDER”.

SORU - Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Bugüne kadar hangi okulları okudunuz ?

MUHAMMED KARAHAN-  Ben Muhammed Karahan, Bitlis ili Adilcevaz ilçesi doğumluyum. ilköğretimimi Şehit Mehmet Ali Erçetin İlköğretimokulunda tamamladım. Orta öğretimimi ise  Üsküdar Çengelköy Lisesinde tamamladım. 2010 mezunuyum. Şu an Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Kamu Yönetimi bölümü 1.sınıf öğrencisiyim.

SORU- Kamu Yönetimi seçme nedeniniz neydi? Bu okulu ve bölümü yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

MUHAMMED KARAHAN- Hani her insanın bir hedefi ve gayesi olur ya, benim de hedefim kamu yönetimini okuyup iyi bir yerlere gelmek ve güzel hizmetlerde bulunmaktır. İstediğim bir bölüm olduğundan dolayı bi sıkıntım yok. Çok memnunum. Çok iyi yerlere geleceğime de inanıyorum.

SORU-  Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların senın gelişim yolculuğuna bakış açısı nedir?

MUHAMMED KARAHAN - Babam çiftçilik yapıyor. Annem ev hanımıdır. 4 kardeşiz. Abim eğitim sürecine devam etmekte. Kız kardeşim üniversiye hazırlanıyor. Küçük kardeşim ise 8.sınıf öğrencidir. Daha iyi bir yerlere gelip hem onları gururlandırmak.

SORU- Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumak insana ne kazandırır?  Siz ne tür kitap okuyorsınız ve ne tür faydasını görüyorsunuz ?

MUHAMMED KARAHAN – Evet Kitap okuyorum. Kitap okumayı çok seviyorum. Nasıl su insan hayatı için büyük bir önem arz ediyorsa kitap okumak da benim için öyle bir arz meselesi. Farklı konular da bilgili ve donanımlı olmamı sağlıyor. Daha iyi bir yönetici olmam da en büyük desteğidir diyebilirim. Daha çok tarihi ve siyasi kitaplar okuyurum. Bunun yanın da gelişim kitapları da okuyorum.

SORU- Arkadaşlıklarda ne ye dikkate edersiniz ? Bu dikkatiniz size nelere mal oluyor veya neler kazandırıyor? 

MUHAMMED KARAHAN - Genellikle arkadaş değil de dost olmaya yönelik insanlarla takılmayı tercih ederim. Dostluğu samimi ve içten olacak. Çıkar ilişkisi olmayacak. Hani bir söz vardır ya dil insanı vezir de eder rezil de ben bu vecize de küçük bir değişiklik yapıcam’arkadaş insanı hem vezir eder hem de rezil eder’ o yüzden arkadaşlık ilişkilerine çok dikkat etmek lazım.. İyi seçim yapmak lazım. Sonu hüsran olamaması için. İyi arkadaş bugüne kadar  kendimce meziyet dediğimiz davranışlarımın pekişmesine vesile olur.

SORU-Lise ve Üniversite arasında ne gibi farklar gördünüz ?

MUHAMMED KARAHAN -Lise daha baskıcı bir ortam. Ama üniversite öyle değildir. Üniversitede düşüncelerimizi daha özgür bir şekilde ifade ediyoruz.

SORU-Memleketiniz ile Tokat arasında ne gibi farklar vardır?

MUHAMMED KARAHAN –Tokat, Memleketime göre daha gelişmiş biri yer. Sosyal ortamı daha yoğun. Ama fiziki ve coğrafı konumu pek de önem arz etmiyor. Önemli olan duygusal bağlardır. İlgi ve insanlık kavramıdır. Bu durumlar iyi olduktan sonra daha da güzel bir Tokat Haritası olacaktır gözümüzde.

SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesini ilk bakışta nasıl buldunuz ? Üniversitenizin  ve bölümünüzün gelişmesi için neler önereceksiniz ?

MUHAMMED KARAHAN - İlk başta fazla iyi bir yaklaşım sergilemedim. Ama gezip gördükten sonra çok beğendim ve herkese tavsiye ederim. Güzel ve şirin bir üniversite. Yeni bölümler açıldı üniversitemizde bu da gelişmenin bir göstergesidir. Ama bunun yeterli olduğunu düşünmüyorum. Daha farklı bölümler açılarak iyi bir yere gelinebilir. Tanıtım olarak daha geniş kapsamlı tanınım yapılabir. Yeni projeler ve tanıtımlar yapilebilir. Ulaşım konusu şu an da sıkıntılı. Daha iyi bir sistem düşünülebilir. Ve ulaşım ücretleri konusunda da düşüşe gidilse daha memnun edici bir durum olacaktır.

SORU- Kişisel Gelişim den ne anlıyorsunuz Kişisel Gelişimi önemseyenle önemsemeyen arasında ne farklar vardır ?

MUHAMMED KARAHAN-  İnsanın yapmak istediklerini daha istekli, kararlı, doğru  ve mantıklı bir şekilde gerçekleştirme durumudur.Önemseyen insan kendini daha iyi geliştiriyor. Evrensel bilgilere ulaşıyor. Toplum da daha kaliteli bir insan oluyor. Hitabeti daha kuvvetli oluyor. Bunların da dışında kalan insan ise toplumda sıradan bir insan olarak gelişmeden hayatına devam ediyor..

SORU-Gelecek kaygısı yaşamakta mısınız ? Bu konuda neler anlatacaksınız?

MUHAMMED KARAHAN - Kaygım var. Ama mesleğim konusunda 4 yıl sonra ne yapabilirim ya da nerelerde olabilir. Ama bu düşünceleri aşmak için kendimi iyi bir şekilde geliştirip bu yargıları yıkmak istiyorum. Bunun içinde çaba harcıyorum. Mevlam neylerse güzel eyler deyip yola devam edeceğiz artık..

SORU- Başka neler anlatmak istersiniz ? ,

MUHAMMED KARAHAN - 4 yıllık bir sürede kendimi çok iyi geliştirip önce aileme ve sonra da vatanıma hayırlı bir insan olarak yaşamıma devam etmek.

Çok teşekkürler Muhammed, Tokat’ta okumayı seçmenden dolayı sana teşekkür ederiz. Güzel bir röportaj oldu.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..