Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Maliye Yüksek Lisans Öğrencisi Meltem Uçkunoğlu İle Başarısı Üzerine...

Meltem Uçkunoğlu 2 yıllık okul mezunuyken bugün master öğrencisi... 

SORU- Selamlar Meltem Hanım , Önce iki yıllık okumanız, sonrasında açık öğretim okuyarak azimle master yapmanız takdir edilecek iş. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? 

MELTEM UÇKUNOĞLU- Meltem Uçgunoğlu 1984 Tokat doğumluyum. Alparslan İlkokulu, Atatürk Ortaokulu, Mehmet Akif Ersoy Lisesi’nde okudum. 2006 yılında Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tokat Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programından mezun oldum ve Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim İşletme Fakültesi’ne dikey geçiş yaptım. 2009 yılında KPSS’ye girerek Gaziosmanpaşa Üniversitesine memur olarak atandım. Şuanda Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Maliye Bölümünde yüksek lisansa devam ediyorum. 

SORU- Siz 4 yıllık okul kazanmayı beklerken 2 yıllık kazandınız ama sonradan azmederek master yapmaya başladınız bunu nasıl karşıladınız? 

MELTEM UÇKUNOĞLU- İlk etapta büyük bir hayal kırıklığı yaşadım çünkü hedefime ulaşamamıştım. Fakat zamanla bu durumu kabullendim, kendimce işimin bitmediğini düşünerek yola devam dedim ve şuanda bu bölümün sayesinde ekmeğimi kazanıyorum. 

SORU- Bu durumdan nasıl başarı ile çıktınız? 

MELTEM UÇKUNOĞLU- En önemlisi pes etmemek diye düşünüyorum. Genelde toplumumuzda 4 yıllık üniversite mezunları açıkta bekliyor, 2 yıllık üniversite mezunu ne yapsın, bir şeye yaramaz diye kalıplaşmış bir düşünce hakim. Ben bu şekilde düşünmüyorum kendine bir hedef belirleyerek, azmettiğin zaman başarılmayacak hiçbir şeyin olmadığını düşünüyorum. 

SORU- Azimle dezavantajları avantaja dönüştürdünüz yani KPSS konusunda neler anlatacaksınız? Bu konuda ne yapılmalı? 

MELTEM UÇKUNOĞLU- Avantaj olması ya da dezavantaj olması kişiden kişiye değişen bir kavram. Sınav sisteminde tam anlamıyla yerine oturmayan şeylerin olduğunu düşünüyorum. Şöyle ki bir tarih öğretmeni nasıl müzik resim gibi özel yetenek gerektiren şeylerden sorumlu tutulmuyorsa, bir müzik öğretmenin de ağırlıklı olarak kendi alanında bir sınava tabii tutulması gerektiğini düşünüyorum. 

SORU- Azimli olmayı neyi: İnsanın her konuda ama az ama çok bilgisinin olması kendisine güven veriyor. Bir şeyleri başardıkça ve öğrendikçe daha iyisini yapma isteği oluşuyor. 

SORU- Bu konuda ailenin ne gibi desteklerini gördün? 

MELTEM UÇKUNOĞLU- Tabi ki ailemin ciddi boyutta desteğini gördüm. Hiçbir şekilde baskı yapmadılar ve kararlarım konusunda bana güvenerek beni özgür bıraktılar. Bu da kendime olan özgüvenimi arttırıp, çalışma konusunda beni körükleyen en büyük etken oldu. 

SORU- Tokat’ta okumak sizce Tokatlı gençler için dezavantaj mı avantaj mıydı? 

MELTEM UÇKUNOĞLU- Çok güzel bir soru sordunuz Tokat’ta okumak ya da üniversite öğrencileri için kendi memleketlerinde okumak genellikle dezavantaj olarak görülüyor. Fakat ben Tokat’ta burada parantez açarak belirtmek istiyorum ailemin yanında okumayı büyük bir avantaj olarak gördüm. Tokat’ta okudum, mezun olduğum Üniversite’de işe başladım. Allah bana ekmeğimi buradan nasip etti çok mutluyum, ne kadar şükretsem azdır. 

SORU- Arkadaşlarınızı genelde nasıl seçersiniz? 

MELTEM UÇKUNOĞLU- Arkadaş konusunda biraz seçiciyim, arkadaşım çoktur ama dost dediğim kişi sayısı kısıtlıdır. Tabi ki bilgi alışverişimiz oldu benim yetişemediğim yerde onlar, onların yetişemediği yerde ben elimizden geleni hiç esirgemedik. Seçim doğru yapıldığı sürece ve karşındakinin köstek değil de destek olduğunu hissettiğin zaman arkadaşlıkların başarıda büyük katkısı olduğunu düşünüyorum. 

SORU- 2 yıllık okuyan ve açık öğretim okuyanlara neler önereceksiniz? 

MELTEM UÇKUNOĞLU- Arkadaşlara önerim başarı kendiliğinden gelmiyor. Azmetmek ve sabretmek gerekiyor.Şunu söylemeden geçemeyeceğim bu her şeyin özeti olur diye düşünüyorum; Çinliler, Çin bambu ağacının tohumunu ekerek sonra tam beş yıl gübre ve su verirlermiş ve beş yıl bambu en ufak bir filiz bile vermezmiş. Beşinci yılın sonlarında bambu yeşermeye başlar ve altı haftada 27 metre birden uzarmış. Kısacası başarı inanan insanların yanında olur ve verilen emek hiçbir zaman boşa gitmez diyorum. 

Teşekkürler Meltem Hanım , sizinle iki yıllık okul okurken de röportaj yapmıştık. ilerde doktora da yaparak öğretim üyesi olmanızı ve öğretim üyesi olarak da sizinle röportaj yapmayı isterdim. 

TURAN YALÇIN- TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..