Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '11

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi'nin şair öğrencisi Erdal Yılmaz ile söyleşimiz

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ TOKAT MYO BİLGİSAYAR PROĞRAMCILIĞI ÖĞRENCİSİ ERDAL YILMAZ :”TOKAT TAHMİN ETTİĞİM GİBİ GÜZEL BİR ŞEHİR. TOKAT’I TERCİH ETTİĞİMDEN DOLAYI MEMNUNUM “DEDİ  


SORU: Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz?
ERDAL YILMAZ: Ben Erdal YILMAZ, Yozgat Kadışehri Yavuhasan Köyünde Mayıs ayının güneşli bir gününde dünyaya gelmişim. Köyde doğup büyüm. İlk ve orta okulu köyde okudum liseyi de Yerköy Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Bilgisayar Programcılığı bölümünde Tamamladım. Şimdi ise Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı 1. sınıfta okuyorum.
SORU: Neden Bilgisayar Programcılığı? Neden Gaziosmanpaşa Üniversitesi? Bu okulu yazmadan önce ve şuan ki duygularınız arasındaki fark nedir?
ERDAL YILMAZ: Çünkü meslek lisesi çıkışlıyım maddi durumumuzun kötü olmasından dolayı dershaneye gidemedim. Lisedeki kendi bölümümü tercih etmek zorunda kaldım. Tokat’a daha önce gelmedim ama hep anlatılanlara göre güzel bir yer olduğunu duydum. İki yıllık üniversite ve güzel şehir. Buraya gelmeden önceki düşüncelerim pek değişmedi her şeyin çok güzel olduğunu ve tahmin ettim.
SORU: Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nedir?
ERDAL YILMAZ: Biz beş kardeşiz. Ablam, ağabeylerim ben ve bir kız kardeşim. Babamın ve annemin belirli bir işi yok. Biz köyde olduğumuz için çiftçilik ve hayvancılıkla uğraşıyoruz. Ablam ve ağabeyimin bir tanesi evli diğer ağabeyim Marmara Üniversitesi Fizik bölümü 4. sınıf öğrencisi. Ben burada (Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tokat Myo Bilgisayar Programcılığı 1. sınıfta) okuyorum. Kız kardeşim ise açık öğretim 1.sınıfta okuyor. Yalnız ailem değil beni tanıyan herkes bana güveniyor ve her konuda destek veriyorlar.
SORU: Bilgisayar okumanıza rağmen şiir ve edebiyata ilginiz nereden kaynaklanıyor?
ERDAL YILMAZ: Edebiyata ve şiire merakım ağabeyimin lise kitaplarını okumakla başladı. O zamanlar ben daha ilköğretim 7.sınıf öğrencisiydim. Sonra hep ağabeyimi tatillerde eve gelmesi için dua ediyordum. Çünkü yanında en sevdiğim kitaplarını getiriyordu. Şiire merakımda Han Duvarları şiirini okumak ile başladı.
SORU: Kitap okuyor musunuz? Hangi şair yazarları okursunuz neden? Hangi yönleri etkiler sizi?
ERDAL YILMAZ: Evet okuyorum. Şair olarak Ahmet Haşim, Faruk Nafiz Çamlıbel ve Cahit Sıtkı Tarancı. Yazar olarak ta Haldun Taner, Reşat Nuri Güntekin. Çünkü hepsi doğal, ben hayalperestim ama onlarda hayal ürününü yok var ya da ben bilmiyorum. Hem insan olduğu gibi davranıp öyle olmalıdır.
SORU: Arkadaşlıkta neye dikkat edersiniz? Arkadaş kimdir?
ERDAL YILMAZ: Ben arkadaşlıkta dürüstlüğe, samimiyete dikkat ederim. Bana göre arkadaş; gözüm kapalı güvendiğim dostumdur.
SORU: Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nin gelişimi için neler tavsiye edersiniz?
ERDAL YILMAZ: Çeşitli projelerle üniversitemizi yurt içinde ve yurt dışında temsil ederek üniversitemizin reklamı yapılabilir.
SORU: Tokat halkının üniversite öğrencilerine bakışını nasıl buluyorsunuz? Nasıl olmalı?
ERDAL YILMAZ: Tokat'taki öğrenci arkadaşlarım çeşitli şehirlerden gelmiş misafirlerdir bende dahil. Tokat halkı Türk misafirperverliğini göstermesi gerekir bence.
SORU: KPSS Sınav Sistemi’ni nasıl buluyorsunuz? Nasıl olmalı?
ERDAL YILMAZ: Sınav sistemi çok yetersiz. Herkes aynı sorularla sınava giriyor ancak farklı alanlarda işe giriyor .Bunun yerine herkese kendi alanına uygun soruların sorulduğu bir sınav sistemi olmalıdır.
SORU: Üniversite gençliği genelde çekingen, içine kapanık olur. Siz girişken, aktif insansınız bunu neye borçlusunuz?
ERDAL YILMAZ: Okuduğum kitaplar ve aldığım nasihatler sayesinde aktif biriyim. Çünkü araştırıp öğrenmek, insanlarla iletişim kurmak sorunlarına yardım etmek beni mutlu ediyor.
SORU: Şiir yazan ve Bilgisayar okumak isteyenlere neler tavsiye edersiniz?
ERDAL YILMAZ: Bu yazdıklarımı okuyanlara tavsiyem; ne durumda olursanız olun sadece tek ihtiyacınız bir kalem ve bir kağıt.İçinizden geleni yazın Bilgisayar başında sanal alemde boş yere vakit geçirmek yerine çıkın dışarı insanlara bakın onlar gerçek.
Teşekkür ederim.
TURAN YALÇIN-TOKAT  

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..