Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '14

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR Öğrencisi Yunus Kurt ile..

Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR Öğrencisi Yunus Kurt  ile..
 

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ PDR 3.SINIF ÖĞRENCİSİ YUNUS KURT” YAZMAK  DUYGULARIN EN ZARARSIZ  VE NAZİKÇE DIŞA AKTARIMIDIR.. YAZARAK TARİHTE BİR YER EDİNEBİLİRİZ” DEDİ

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

YUNUS  KURT- Kısaca kendimden bahsedecek olursam ismim Yunus Kurt, 21 yaşındayım, doğma büyüme Mersin’in Silifke ilçesindenim. Aslen Yörük olduğumu da söyleyebilirim. İlkokulu Silifke Rasim Bozbey ilköğretimde, liseyi Karaman Ermenek İMKB AÖL de okudum. Şu anda işe Gaziosmanpaşa Üniversitesinde Pdr 3. Sınıf öğrencisiyim.

SORU- Neden Pdr Neden Tokat?

YUNUS  KURT-Kesinlikle güzel bir soru kısaca açıklayacak olursak ben lise son sınıfta Ankara Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi parolası ile yola çıktım. Sınav sonuçları genel başarımın altında idi. Eğitim sistemimizin verdiği etki ile bir tercih yaptım Tokat’ı 16. Sıraya yazdım hiçbir bilgim yoktu. Sonuç açıklanınca sevinsem mi, üzülsem mi bilemedim ancak 3 yılımı Tokat’ta geçirince aslında buranın ne kadar güzel olduğunu ve bölümün ne kadar önemli olduğunu kavradığımdan dolayı mutluyum. Kısacası Pdr’yi ve Tokat’ı seviyorum.

SORU- Bize ailenizden bahsedermisiniz?

YUNUS KURT- Ailem Anadolu kültürü ile yetişmiş benim gözümde güzide kişilerdir. Babam çiftçilikle uğraşmaktadır. Annem ise ev hanımı. 1 tanede kardeşim var o da lise 2. Sınıfta okumaktadır.

SORU- Üniversitedeki öğrenciler genellikle çekingen siz ise gelişimi seven insanlarsınız bunun size faydası nedir?

YUNUS KURT- Tokat’ta üniversite okuyan çoğu arkadaşımız ailesinden ilk defa ayrılıyor bu da çekingenliğe neden olabiliyor. Benim çekingen olmama sebebim ise lise yıllarında gurbette devlet yurdunda okumam olmuştur. Kısaca açıklayacak olursak lisede yatılı okuma dezavantajını üniversitede avantaja çevirmiş olmam diye düşünüyorum. Gelişim insanlarla daha içli dışlı olmayı, onlarla fikir alış verişinde bulunmayı kolaylaştırıyor. Bu şekilde hem daha sosyal olabiliyoruz hem de kendi eksiklerimizi görerek bu eksikleri giderebiliyoruz.

SORU-  Kitap okur musunuz? Okuyorsanız gelişiminize etkileri?

YUNUS  KURT- Kitap insanların kelime dağarcığının gelişimi ve düşüncelerinin renklenmesi açısından en önemli kılavuzdur. Benim kitaplar hakkındaki felsefi düşüncem ise bir olayı ya da bir düşünceyi eleştireceksek o düşünce hakkında geniş bir bilgi dağarcığımız olmalıdır. Bunu da ancak kitaplar aracılığıyla sağlayabiliriz. Bu felsefe beni bütün kitapları severek okumamı sağladı bu da insanlarla iletişim olsun, onları ikna edebilme kabiliyeti olsun birçok yönden gelişmeme yardımcı oldu. Kısacası kitap insanların hayat kılavuzu olmalı ve daima bu kılavuzu kullanmalıdır.

SORU- Lise yıllarınız ile Üniversitedeki yıllarınız arasında nasıl bir sosyal gelişim farkı görüyorsunuz?

YUNUS  KURT- Aslında farkları yaratan kendimiziz. Mümin Sekman ne kadar güzel bir kitap yazmış aslında “Her Şey Seninle Başlar” … Bu sosyal gelişim içinde aynıdır. Biz çabalamaz isek ne fayda ki değişim hayaldir. Ben bu değişimi hayal olarak kalması yerine değiştirmeyi tercih ettim. Durmadan yeri geldi okudum yeri geldi yazdım yeri de geldi bu fikirlerimi anlatarak eleştirilmesini sağladım. Tabi ki bu farka örnek verecek olursak lisede daha çocuktuk diyebilirim neyin ne olduğunu nasıl sonuçlar doğuracağını pek kestiremiyorduk. Buna rağmen insanlarla yine iç içeydik. Şimdi ise eskiye nazaran daha farklı düşünmekle birlikte bazı şeylerin farkına varabiliyoruz. Buda bizim gelişimimizi önemli ölçüde olumlu etkiliyor.

SORU- Bölüm okul üniversite gelişim üzerine ne önerirsiniz?

YUNUS  KURT- Öncelikle gelişim için farkındalık oluşmalı bireylerde bunu da bulunduğumuz fakültedeki Öğretim elemanlarından olumlu yönde faydalanarak daha da hızlandırabiliriz. Ama her şey bireyde başlayıp bireyde biter. Bunu da asla göz ardı etmemeliyiz. Gelişim acısından üniversitemizin kütüphanesini etkin bir şekilde kullanmalarını ve çeşitli kulüp organizasyonlarına katılmalarını tavsiye edebilirim.

SORU- Gençler genelde yazmayı ve iletişimi sevmezler. Siz ise seviyorsunuz bunun size faydası nedir?

YUNUS  KURT- Yazmak duyguların en zararsız ve nazik olarak dışa aktarımıdır bence. Yazmak insanların duygularını anlatma antrenmanıdır. Bunun bana faydası olarak da duygularımızı diğer bireylere aktarmayı nasıl yaparsak daha iyi olabileceğini kavrarız. Buda iletişimizi olumlu yönde etkiler. Yazı yazmak ayrıyeten aktardığımız bir durumun daha sonra ki zamanlara da saklanmasını sağlar. Yazarak tarihte bir yerler edinebiliriz bundan dolayı yazmayı seviyorum diyebilirim.

SORU- KPSS hakkında ne düşünüyorsunuz sizce nasıl bir sistem olmalı?

YUNUS KURT-KPSS ne kadar doğru bu tartışmaya açık bir soru. Genel olarak bölümümüz ve bizim yeterliliğimiz açısından alan adı verilen yeni bir sınav eklentisinin olması gayet umut verici ancak hala yeterli olmamaktadır. Ancak şunu da unutmamalıyız ki bu kadar kişiyi bir sıralamaya tabi tutmalıyız bundan dolayı bir sınav gerekli. Bunun için sınav soru formatı daha çok salt bilgiden ziyade uygulamaya dönük sorular olmalıdır. Bu şekilde bir sıralamanın olması daha doğru olur diye düşünüyorum.

SORU- PDR okumak isteyen gençlere neler önerirsiniz?

YUNUS  KURT- Öncelikle şunu belirtmeliyim ki hangi mesleği yapabileceğine inanıyorlarsa onu seçmelilerdir. Sırf ailem şunu istiyor yok arkadaşlarım buraya gidiyor diye meslek seçmemelilerdir. PDR seçecek gençlere ise bu mesleğin insanlarla iletişim üzerine kurulu olduğunu ve insanlara yardım etmenin temel amaç olduğunu bilmelerini istiyorum. Bu yüzden bu mesleği seven, yapabileceğine inanan genç bireylerin tercih etmelerini tavsiye ederim. 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..