Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '12

 
Kategori
Söyleşi
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tarih Bölümü Öğrencisi Musa demir ile söyleşimiz..

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ TARİH BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ MUSA DEMİR “TOKAT’DA ÜNİVERSİTE OKUMAKTAN MUTLUYUM” DEDİ

SORU- Merhaba Musa Kardeş, Tokat’da okumaya gelmenizden dolayı tebrik ederiz. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları okudunuz bugüne kadar?

MUSA DEMİR- Ben Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih bölümünde okuyan Musa Demir. Aslen Şanlıurfalıyım. Ama ailem 30 sene kadar önce Mersin’in Tarsus ilçesine yerleşmiş. Ekonomik ve sosyal nedenlerden dolayı taşınmışlar. Bu sebeple ben 26. Haziran.1990 da  Tarsus’ta doğdum. Annemi 2007 yılında babamı da 2001 yılında kaybettim. Eğitimimi ve yaşamımı biraz da kendim kurmaya çalıştım. Kalabalık aile nüfusundan dolayı ve  maddi sıkıntılardan dolayı  ortaokul 3. (İlköğretim 8.) den beri hem çalışıyor hem de okuyorum. İlköğretim Okulunu mahallemizde Emine Bora İlköğretim Okulunda okudum. Liseyi ise Tarsus Cumhuriyet Lisesinde okudum ve şu anda Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünde okuyorum. Burada okumaktan da çok mutluyum.

SORU- Neden Tarih? Neden Gaziosmanpaşa? Bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

MUSA DEMİR-Genellikle şunu belirtmek isterim ki, günümüzde puana ( YGS, LYS) göre seçilen bölümler ülkemizin eğitim politikasındaki eksiklikleri   göz önüne seriyor. Tarih bir ülkenin, medeniyetin ve en önemlisi insanlığın gelişmesi  açısından büyük öneme sahip. Unutmamak gerekir ki, dünyada ismi unutulmamış bir çok lider, önder, kral v.b  Tarihi bilmek zorundadır ki, bu da bize aslında tarihin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Burada Üniversitede okuyan arkadaşlarım ve yaşadığım Tarsus’taki kimi Tokat’ lıların  tavsiyesi üzerine bu okulu yazdım  Daha önce alışamamıştım ama alıştıkça daha çok seviyorum Tokat’ı.

SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Onların bu gelişimize olan çabaları neler?

MUSA DEMİR- Yukarıda da bahsettiğim gibi biz 13 kardeşiz. Ben ve birde benden küçük kız kardeşimle beraber ailemizin en ufak ve en göz bebeği durumundayız. Küçük olmamızdan kaynaklı olarak. Ailemin üzerimde emeği tabii ki yadsınamayacak kadar önemli. Bana karşı olan güvenleri ve destekleri benim bugün burada olmamın en büyük sebebidir.

SORU- Kitap okumakta mısınız? Kitap okumak size ne kazandırdı bugüne kadar?

MUSA DEMİR- Sıklıkla kitap okuyorum. Genellikle araştırma ve inceleme alanında okuyorum. Bu da bana merak duygularımı tatmin etmekte  daha fazla okumamı  kamçılıyor ve  haz veriyor bana.  Kitap okumak daha iyi  ve sağlıklı düşünmek, yaşamak ve insan olmayı defalarca hatırlatan  bir eylemdir. Dünyada yapılan zulümlere karşı (ABD nin Irak’a, İsrail’in Filistin’e saldırması gibi )

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz? İyi arkadaş sizce insana ne kazandırır?

MUSA DEMİR- Arkadaş bence dost, yoldaş ve sırdaş olmalıdır ki, daha iyi bir yaşam sağlayabilelim. Düşünün mesela, herkes sağlam arkadaşlık kurunca  bunu da bir ağ gibi her yere yayarsak kötülük kalmaz dünyada. Bunu yapmak içinde önce inanmalı, ve dürüst olmalıyız. Hem kendimize hem de karşımızdaki insana karşı

SORU- Tokat ile memleketiniz arasında ne farklar var?

MUSA DEMİR- Fiziksel farklılıklar zaten olmak zorundadır ama  tabii ki ne kadar güzel ve huzurlu bir şehir olsa da sonuçta doğup büyüdüğünüz ve yaşadığınız yerin  sizin için ayrı bir yeri vardır her zaman. Ne demişler “Bülbülü altın kafese koymuşlarda illa da yurdum” demiş.

SORU- Lise ve Üniversite arasında ne farklar var?

MUSA DEMİR- Bildiğiniz gibi daha önce de değindiğimiz ve zayıf olan eğitim sisteminin verdiği hem ilkokul  hem lise eğitimi öğrenciye bir katkısı olmadığını düşünüyorum. Tabii ki, kendi çabası ile bir şeyler yapmış ki, sizleri dışarıda tutarak. Biz Türkiye öğrencileri doğrusunu  isterseniz  ne öğreniyorsak Üniversitede öğreniyoruz. Tabii ki şunu da belirtelim ki Üniversiteyi tamamlayıp da bir şeyler öğrenemeyen  kişileri de düşünürsek  biraz da hatayı kendimizde aramak gerektiğini düşünüyorum.

SORU- Bölümünüz, Fakülteniz ve Üniversiteniz Gaziosmanpaşa Üniversitesinin gelişmesi için neler önereceksiniz?

MUSA DEMİR- Bölümümü seviyorum ve kendimi bu alanda geliştireceğime inanıyorum. Bu alanda okulumun ve okuduğum bölüm hocalarının çok iyi olması benim için büyük avantaj. Aslında bir çok alanda ödül alan  hocalarımızın ve Üniversitemizin iyi bir kariyere sahip olmasına rağmen diğer Üniversitelere nazaran fazla ilgi görmemesini şehrin gelişmişliğinden kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü günümüzde gençler Üniversite girişte tercih yaparken  Üniversiteden çok şehre göre tercih yapıyorlar. Burada da bence şehri tanıtma ön planda tutulması ve Üniversitenin aktivitelerini artırması gerektiğini düşünüyorum.

SORU- KPSS Sistemini nasıl buluyorsunuz? Sizce nasıl olmalıdır?

MUSA DEMİR- KPSS sistemini haklı ve adaletli bulmuyorum. Çünkü zor şartlar altında okuyan ve hayatının neredeyse okumakla gelişmekle harcayan bireyleri  pasifleştirmek için önlerine konulan  bir engel olarak görüyorum.  Düşünün bugün 250 binin üzerinde öğretmenlik diplomasına sahip genç olduğu halde  boşta kalan öğretmenlerimizin psikolojisini. Bu yüzden KPSS’nin kaldırılmasını ve boşta kalan Üniversite mezunlarının atanması birinci koşuldur. Bunu yapmanın önündeki en büyük engellerden bazıları şunlardır. Özel okullar dershaneler ve ülkenin ekonomik yetersizliğidir. Peki bunlar nasıl aşılır? Özel okullar ve dershaneler olmazsa  Yani günümüzde özelleştirmeler dahil) olmazsa hem Üniversite hem bütün halk  huzur ve refah kazanır. Tabii ki bu sadece düşünce. Bunun sayısız örnekleri vardır.

SORU- Sizce Kişisel Gelişimini önemseyen genç ile önemsemeyen genç arasında ne fark vardır?

MUSA DEMİR- Eğer kendini geliştirmiş, kendine güvenen ve kararlı olan gençlerin  olduğu bir toplum oluşturabiliyorsak  bu gibi sıkıntıların(ekonomik, sosyal sorunlarda  ) daha aza inerdi. Kendini geliştiren veya geliştirmek isteyen birey ile bunu yapmayan birey arasında  en büyük fark hayata bakış açısıdır. Bugün malum ülkemizde maalesef bunu görmekteyiz.  Gençler daha isyancı, asi ve arabesk  ruha sahip olmasının en büyük nedeni kişisel olarak  gelişememesinden ve sorunlara yeterince çözücü yaklaşamamaktadır. Bunun için de kitap okumalı, belli toplantı ve konferanslar ve yayınları takip etmeli diye düşünüyorum.

SORU- Bizlere başka ne anlatmak istersiniz?

MUSA DEMİR-  Öncelikle benimle röportaj  yaptığınız ve öğrencilere gösterdiğiniz ilgi  ve alakadan dolayı size çok teşekkür ederim. Sizin gibi gençlere  ve topluma örnek olacak kişilerin artması dileğiyle teşekkürlerimi sunarım.

Asıl ben Teşekkür ederim Musa Kardeş, bizler ve memleketimiz Tokat hakkında güzel duygularınızdan dolayı.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..