Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '10

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Gebelikte sigara kullanımı

Gebelikte sigara kullanımı
 

Hamilelikte sigara kullanımı ve zararları


Sabah erken saatlerde evden çıkıyorum. Bazı işlerim var. Yollarda üniversite sınavına girecek gençlerin heyecanlı ve telaşlı bakışları... Şimdi duraktayım. Sıklıkla başıma geldiği gibi bineceğim otobüs yine gecikti. Durakta birkaç kişi var ama özellikle biri dikkatimi çekiyor. Hamile bir bayan. Çantasını açıyor, bir sigara çıkarıyor ve yakıyor. Sonra adalar vapuru gibi tüttürmeye başlıyor sigarasını.

Peki ama karnındaki bebek! Ona nasıl yapabilir bir anne bunu diye düşünüyorum. Anlamaya çalışsam da bu imkansız. Birşeyler söylesem diyorum ama vereceği tepkiyi kestirmek güç değil. Savunma mekanızmasının dişlileri başlayacak çalışmaya. O kadar etkiliyor ki durum beni, işin vicdani boyutu bir yana bir de hukuki boyutu olmalı diyorum. Nasıl ki kapalı mekanda sigara dumanına maruz kalırsam cezası kesiliyor, anne rahmindeki daracık mekanda bu duruma maruz kalan bebek de korunmalı. "Hamilelerin sigara içmesi yasaklansın!" diye geçiriyorum aklımdan. Otobüsüm geliyor...

Sigara içen bir anne adayı bebeğine nasıl zararlar verebilir? En öne çıkan zararlarından biri şuymuş:

"Nikotin kuvvetli bir damar büzücü ajandır. Rahme giden kan akımını azaltır. Karbon Monoksithücrelere zarar vererek gelişme geriliğine neden olabilir, ayrıca kanın oksijen taşıma yeteneğini azaltır. Anne kanında oksijen azalınca bebeğe giden oksijen miktarı ve diğer besin maddeleri de azalacaktır."

Daha saymakla bitiremeyeceğimiz kadar çok zarar...Daha dünyaya gelmemiş bebeklere dünyanın en kötü yanlarından birini göstermeyin!

Kaynak: http://kadinsite.com

 
Toplam blog
: 19
: 1009
Kayıt tarihi
: 01.01.09
 
 

1979 İstanbul Doğumluyum. İstanbul Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümü mezunuyum. İngilizc..