Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '21

 
Kategori
Eğitim
 

Gelecekte Okulda Eğitim Yok

Herkes kendini eğitecek

Okula ne için gidiliyor? Bilgi için. Bilgi her yerde var.

İnternet çağı okul hayatını bitirdi.

Eğitim olacak, yine 15 yıl sürecek, çocuk yaşayarak öğrenecek.

Deli İbrahim neden delirdi gibi gereksiz bilgileri öğrenmeyecek; hayatta yapacağı(ilgileneceği) işi uğraşı öğrenecek.

Çantası kolunda, forması sırtında, asker gibi eğitim zaten mantıklı değil. Okulda öğretilenleri şimdinin çocukları daha okula gitmeden biliyorlar; çünkü internet bilgisayar ellerinden düşmüyor.

Şimdilerde okullu eğitimde direnenler bu durumun farkına varamayanlar. Onlara göre okullu eğitim bitmez, sadece yapısında değişiklikler olur.

Ne yapısı ya; okul, öğrenci unutun bunları!

Okulların yerine kişilerce sadece bir tek işi mesleği öğreten benim “Stand” dediğim yetiştirme yerleri açılacak. İnsanlar buralardan berberde tıraş olur gibi hizmet alacaklar. Her şeyi öğreten yerler olacak, siz size uygun olanı ücretini de düşünerek tercih edeceksiniz.

Bu tarz yetiştirme ekonominin en önemli sektörü olacak. Haliyle bununla ilgili bakanlık ve kurumlar da kalkacak.

Kişi her şeyi öğrenmek zorunda olmadığı için sadece kendi bölümüyle ilgili ayıracağı zaman az olacak; ancak eğitim hayatla paralel gideceği için yine de 20’li yaşları bulacak.

Eğitim yaşamı kaplamayacak, hayatın içinde ayrıntı olarak kalacak; arta kalan zamanlarda çocuk-genç çocukluğunu gençliğini yaşayacak.

Mecburiyet yok, yaparsan kendin için.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..