Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Gelenek, görenek, sosyal antropoloji.

Gelenek, görenek, sosyal antropoloji.
 

GELENEKSEL BİR ANIN RESMİ


Zaman zaman insanların bazı durumlar için gelenek göreneklerimize sığmaz, gelenek göreneklerimizde bunlara yer yoktur gibi ifadelerini duyuyor veya okuyorum ve ben ne dediklerini beynim de tam netleştiremiyorum. Çünkü; her jenerasyonun farklılığı gibi ülkemizde biri birinden çok farklı kültürlerin olduğu, bu kültürler için gerçek olmayan efsanelerin üretildiği de bilinmektedir. 

Eğer gelenek ve görenekler her nesilde değişimler yaşıyorsa, bu durum 20 inci yüzyılla hızlanmışsa her kuşağın farklılaşan gelenek göreneklerinin tanımı mümkün mü? diye kendime soruyorum ama cevap alacak bir merci veya kaynak bulamıyorum. 

Gözlemim her Jenerasyon'un gelenek görnekleri ikili çoklu iletişimlerle sohbetlerle örtülü mutabık kalınan değerlerden oluşmaktadır. Her Jenerasyon'un gelenek görenekleri aslında bir önceki nesil (ebeveynleri) tarafından tam bilinmemektedir. Her Jenerasyon kendi gelenek görneklerini oluşturmakta 

İnsanın sosyal değişimini izleyen irdeleyen yorumlayan Sosyal Antropoloji bilim adamlarının kurumlarının her 10 yılda bir gelenek görnek değişimlerini toparlayarak kamu oyuna sunmasının ebeveynlerin çocuklarına bireylerin biri birine daha berrak iletişimini sağlaması açısından çok faydalı olacağını düşünüyorum. 

Hani klasik "Şimdiki gençlik böyle" deyimi yerine "Şimdiki gelenekler böyle" deyimine geçilmiş olunur. 

Okuyanlardan varsa bir Sosyal Antroplog duruma daha açıklık kazandırırlarsa veya okuyanlardan konuya ilgi duyanlar katkıda bulunurlarsa durum daha açıklık kazanmış olur. 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..