Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '13

 
Kategori
Blog
 

Gelin hep beraber "MÖ" diyelim!

Gelin hep beraber "MÖ" diyelim!
 

Resim bir kitap kapağı...Çok entel görünümlü bir öküz olduğundan aldım...İnternetten tabii...


Şu "blog" kelimesini bir türlü sevemedim arkadaşlar. Kulağa hiç hoş gelmiyor. Ayrıca, aradaki "l"sesini vurgulamazsanız neye dönüşeceği de malum...

Araştırdım; bu "blog" kelimesi, İngilizce "Weblog" birleşik sözcüğünden geliyor. Weblog, İngilizcede "Ağ kütüğü" gibi bir anlama geliyormuş. Sonuçta, İnternet teknolojisinin sunduğu kişisel bir yazı alanı yani...

Elin adamları Weblog'u bulmuş, bunu kısaltmış "blog" demiş, onlar için normal...Peki, biz bu "blog"u yemek zorunda mıyız?...Bence değiliz!

Bu yüzden gelin hep birlikte bir iş yapalım; Türkçe olmayan ve bizim kulak zevkimizi de pek okşamayan bu "blog" sözcüğünü değiştirelim...Yerine, bize mahsus, kulağımızı okşayan, gönlümüzü ısıtan bir kelime türetelim.

Ben epeydir kafa yordum bu işe; sonunda "özkütük" ya da "özyazı" olabilir, dedim...Baktım, "özkütük" yazma eylemine pek uymuyor; üstelik kütük mütük başka şeyler çağrıştırıyor.

Bu yüzden"özyazı" da karar kıldım.Bundan sonra-eğer sizler de kabul ederseniz- blog yerine "özyazı" diyelim. İngilizce birleşik sözcüğün kısalmış hali olan "blog" yerine, özbeöz Türkçe "özyazı" birleşik sözcüğünü koyalım. TDK'nın yapmadığını yapalım (TDK sözlüğünde blog karşılığı bir kelime bulamadım çünkü...)

Eğer, bu önerim zevat-ı  düvelinizden kabul görürse, eski MB'liler, yeni MÖ'lüler olarak Türkçe'nin tarihine geçeriz dostlar...

Şimdi, bazılarının aklına gelecektir; Milliyet Blog'un kısaltması "MB"gibi ota bloga bulaşmayan(mecazi olarak diyorum) bir kısaltma iken, Milliyet Özyazı'nınki "MÖ"gibi ses veren bir kısaltma olacak...

Üstelik "MÖ" nün aynı zamanda "inek sesi" olması bazılarını tedirgin edecek..."Ne yani, inek gibi MÖ'lüyecek miyiz" diyecekler...Daha ileri gidip "Burası Ali Babanın çiftliği mi!" diye azarlayanlar olacak...

Oysa, ben bütün iyi niyetimle söylüyorum ki, MB'lemek yerine MÖ'lemek çok daha anlamlıdır. Zaten yaptığımız iş,biraz da -af buyurun- ineğin yaptığı işe benzemiyor mu? Yani bizler de tıpkı inek gibi  faydalı "ürünler" verip sağılmıyor muyuz?

İnek, çok faydalı bir hayvandır...Sütünden, etinden ve derisinden faydalanılır.  Hatta ineğin "bogu" bile çok faydalıdır. Anadolu'da insanlar inek bokundan "tezek" denen bir yakıt üretirler ki, hem yanar, hem tüter hem de burcu burcu kokar...

İneğe eyvallah da sadece inek MÖ'lemez ki, diyenler olacak!!...Bir de süt vermeyen "MÖ"ler var: İneğin erkeği yani.Kısaca, "öküz" dediğimiz, dünyayı boynuzunda taşıyan varlık...Erkekliğine toz kondurmayan bazıları da "Biz öküz müyüz kardeşim" diyebilir...

Estağfirullah, sayın özyazıdaş'ım, estağfirullah da...Senin öküz dediğin hayvan da öyle kötü bir hayvan değildir...Atamız "oğuz"un adıdır öküz -ki güçlü, kuvvetli anlamına gelir. Ayrıca,alfabenin ilk harfi olan "A" da ters öküz başıdır -ki latince "Ap"(öküz)ın baş harfidir.

Öküz, insanın göçebelikten yerleşik hayata geçmesi ve medeniyetler kurmasında da birinci yardımcısıdır. Öküz olmasa, çiftçilik, tarımcılık olur muydu!...İnsanlar öküzü mizahın temel metaforu haline getirmiştir ama aslında çok  ağır başlı, bilge bir hayvandır öküz...Bu yüzden, dünyayı boynuzunda taşıyor, denilmiştir öküz için...Ne severim öküzleri!...

Bu  kadar açıklamadan sonra, niyetimin iyi olduğunu anlamışsınızdır. Ben, bir tarih yazalım, diyorum: Şu bilgisayarın klavyesini Türkçeleştiremedik bari, yaptığımız işi Türkçeleştirelim; blog( hiç hoş değil...) yerine "özyazı" diyelim; blogger( böö...terminatör gibi... çok kaka...) yerine "özyazan" diyelim; blogtaş(çok itici...) yerine "özyazıdaş" diyelim...

Şu bol bol "ürün" verdiğimiz Milliyet Blog alanına da "Milliyet Özyazı"  diyelim...Kısaca,MB'lemek yerine MÖ'lüyelim...

Fena mı olur?...Bence süper olur!!

Not: "Blog" karşılığı olarak sizler de başka sözcükler önerin, konuşalım...Ama öneriniz ne olursa olsun, bilhassa "Ö" ile başlamasını rica edeceğim...

Ömrünüz uzun, sütünüz bol olsun! (içmek için diyorum canım...)

İyi pazarlar!...

 

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..