Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '21

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

GELİŞMİŞLİĞİMİZ MATEMATİKSEL..

GELİŞMİŞLİĞİMİZ MATEMATİKSEL OLMALI

Evet

Sevgili kardeşlerim

Evet

 

Ülke

Gelişmişlik sürecine girerse

Bu süreçte

Ülke

Nereden yola çıktı

Nereye geldi

Yola çıktığı zamanki boyu neydi

Bugünkü boyu ne

Bunu

Matematiksel olarak okuyabilmeliyiz

 

Bence

Gelişmişlik ölçütleri olan

İşsizlik oranı

Dış borç tutarı

Türk parasının

Avro

Dolar

Karşısındaki durumu

Ele alınmalı

 

Dış paralarla

İç paramız kıyaslandığında

Bizim paramız

Asla onların parasından geri olmamalı

Aksine

Bizim paramız onların parasından

Daha değerli olmalı

 

Ekonomimiz

Dışa bağımlı değil yerel olmalı

Ve

Çok değerli ekonomi olmalı

Yani

Üreten ekonomi olmalı

 

Dış satım

Dış alımı sollayıp geçmeli

Kişi başı milli gelir

Yüz binler civarında olmalı

 

Her yeni günde

Yeni üretim yerleri devreye girmeli

 

Üretim tüketim dengesi tam olmalı

Üretilen ürün

Asla elde kalmamalı

Bunun yolu da

Alım gücü sağlıklı olmalıdır

 

Ve yine

Eğitimimiz bilimsel eğitim olmalı

Kişide

Değerlemeler geliştirmeli

Kişi

Özsaygılı

Özgüvenli

Empati yapan

Sorun çözücü

İşbirliğine yatkın olan olmalı

 

Bu ölçütler

Gelişmiş toplumun göstergesidir

Bu ölçütleri yaşayan toplum

Barışık toplum olur

 

Barışık toplum da

Daima ileri adım atan toplumdur

Asla

Geriye dönüp bakmaz

Eyvah

Ben ne yaptım da değerlerimi yitirdim demez

Gözü

Geçmişte değil gelecekte olur

Daima

İnsanını daha mutlu ve sağlıklı yaşatmanın

Çalışmasını araştırır

 

Bu toplum

Asla dış ülkelerle sorun yaşamaz

Aksine

Birlik beraberlik içinde olur

 

Dünyayı

Barış cenneti yapar

Şu

Sebepsiz

Sonu gelmez savaşların kökünü kazır

 

İnsanları

Daha uzun yaşatmanın yollarını bulur

Yaşatır

 

İnsanlık budur

Her insanın eli

Her insanda olacak

Katiyen

Sahiplenip başkasını yakmayacak

 

Dünya nimetleri

Her insan içindir

Bunu uygulayacak

 

Diyorum ki

Gelişmişlik lafta değil gerçekte olmalı

Yaşayanlar bunu görmeli

Dünle bugünün farkına varmalı

 

Matematiksel gelişmede buluşmak dileklerimle

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..