Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Genç Mühendisi Oğuzhan Yılmaz " Adam olmak bir gruba dahil olmakla değil , bir duruşa sahip olmaktı

GENÇ MÜHENDİS UFUK OĞUZHAN YILMAZ “ ADAM OLMAK BİR  GRUBA DAHİL OLMAKLA  DEĞİL , BİR  DURUŞA SAHİP  OLMAKTIR”

SORU- Mühendisliği yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?

UFUK OĞUZHAN YILMAZ -Duygularım arasında çok fark yok zaten olsa da bir şey değişmeyecek. İnsanların belli bir yazgısının olduğuna inanıyorum, buna bazıları kadercilik diyebilir ama kaderde iki türlüdür; iradenizin etkin olduğu kaderiniz ve iradeniz dışındaki kaderiniz. Bu noktada ben irademi kullanarak bir tercih yaptım ve bu saatten sonra keşkelerin faydasız olduğunu çok iyi biliyorum. Tercih dönemleri sizinde bildiğiniz gibi sıkıntılı süreçlerdir ve lise son öğrencileri için dönüm noktalarıdır. Mühendislik çok güzel ama iş olanakları ile birlikte düşünüldüğünde zor bir meslek dalı. Onun için gençlere sizin gibi rehberleri tavsiye ediyorum.

SORU-Siz iyi bir üniversite mezunusunuz, iş bulma konusunda bu durum size avantaj sağladı mı ?

UFUK OĞUZHAN YILMAZ-Elbette. Ülkemiz etiket ülkesi,pek çok şey isim üzerinden yürütülüyor.Ben Ege Bölgesini içine alan bir sistemden mezunum ve faydasını ileride daha fazla göreceğim kanaatindeyim.

SORU-Siz KPSS ye de girdiniz, KPSS hakkında ne söylersiniz?

UFUK OĞUZHAN YILMAZ -Her insan gibi geleceğimi garantilemek benim de hakkım bu sebeple sınava girdim,maalesef yine soruların aşırıldığı haberini alınca üzüldüm.Allah’ın merhametine ne kadar güveniyorlar.Bu dünyada rahat edelim diğer tarafta da merhametine sığınırız diye düşünüyorlar o tarafta ne olacak bilmem ama ben hakkımı helal etmiyorum. KPSS’nin olması çok iyi bilhassa benim gibi torpili olmayan insanlar için ama artık KPSS de işlevini yitirdi yüreğimizde.

SORU- LYS ye girseniz aynı bölümü yine seçer misiniz?

UFUK OĞUZHAN YILMAZ -Açık söylüyorum seçmem, daha kısa yoldan iş başına geçebileceğim bir mesleği seçerdim.Mesela bugün sağlık mı gidiyor sağlığı seçerdim.

SORU-Meslek seçme konusunda liseler ve dershaneler, iş bulma konusunda üniversiteler gençlere yardımcı oluyor mu?

UFUK OĞUZHAN YILMAZ -Yeteri kadar ilgilendiklerini zannetmem çünkü daha 1.sınıftan okulunu bırakanların sayısı azımsanamaz, ben okulumu bitirdiğimde Doçent olan  bir hocam benimle ilgilendi, diğer üniversiteler hakkında pek bilgim yok.

SORU-İlköğretim başarınız üniversite başarınızı etkiliyor mu?

UFUK OĞUZHAN YILMAZ-Hayat bir döngü elbette etkiliyor  o temellerin üzerine yürüyorsunuz, istisnalar da var mıdır derseniz neden olmasın derim.

SORU- Başka ne anlatacaksınız?

UFUK OĞUZHAN YILMAZ -Geçenlerde kardeşimden öğrendiğim bir söz oldu :’’Adam olmak,bir gruba dahil olmak değil,bir duruşa sahip olmaktır.’’Grup sultasına dayananlar bir gün o grubun ağırlığı altında ezilecekler  diye ümit ediyorum.Şmdilik söyleyeceklerim bunlardan  ibaret.Gençlere olan ilginizin kat kat artması dileğiyle …Hoşçakalın.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..