Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '13

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
2115
 

Gençlerle engelliler hakkında söyleşi

Gençlerle engelliler hakkında söyleşi
 

Aşağıdaki, 10 – 16 Mayıs Engelliler haftası dolayısıyla Ankara Sincan’da lisede Edebiyat öğretmeni Bülent Yolcu Hoca'mın okulunda öğrencilerine yapmamı istediği sunuyla ilgili hazırladığım yazıdır.

Merhaba arkadaşlar ben Celal Çelik. Friedreich Ataksisihastası bir engelliyim. Evet söylemesi bile zor. Biraz bozuk konuşuyorum. Bu benim suçum değil :)

Engelli olmak veya sağlıklı olmak elimizde değildir. Aramızda engelli olan veya engelli yakını veya arkadaşı olanlar mutlaka vardır. Engelli olmayı kimse istemez. Ancak, Allah hastalıkları imtihan etmek için verir.

Engelli olmak elimizde değildir. Sakın alay etmeyin. Ben yıllar önce hastalığımın ilk dönemlerinde –hasta olduğumu bile bilmezken- sarhoş gibi yürürdüm. Sarhoş musun, ne biçim yürüyon, dik dur biraz, içtin mi, daha ayakta duramıyosun, ... diye alay edilirdim. Mesela konuşmasında S, R seslerini düzgün çıkaramayan arkadaşlarınız ile onları taklit ederek alay etmeyin. Çünkü o insan böyle konuşmayı kendisi seçmez. Bu Allah’ın doğuştan insanlara verdiği imtihan aracıdır. Derimizin, gözümüzün rengi gibi...

Engelli olan gençlere tavsiyem, kendileriyle barışık olsunlar. Hayat üzülmeyle vakit kaybedecek kadar uzun değildir. Ben, Üniversite'de yurttayken ve de işyerinde öğle tatilinde yani iki defa dengemi kaybettim, merdivenden yuvarlanarak düştüm. Yerdeyken ‘Dikkat etmeseydim az daha düşecektim’diye espri yaptım.

Otelden, şirketin yılbaşı gecesinden iki kişinin kolunda çıkarken resepsiyon görevlileri aralarında konuşuyordu, duydum. ‘Adama bak amma içmiş, iki kişinin kolunda gidiyor :)

Ben engelli olarak yolda biriyle karşılaştığımda, bana sadece selam vermesini isterim. Ama en önemlisi gülümseyerek... İnanın bu biz engellileri, aslında tüm insanları mutlu eder. Ve siz gençler, lütfen engelli gördüğünüzde selam verin ve ‘abi yardım edelim mi?’, diye sorun. (sandalyeden itmek, koluna girmek gibi)

Gençler, karşı cinsi gördüğünüzde içinizde kıpırdanan her duygu aşk değildir. Aşk zannedirsiniz, nefsani bir dürtü de olabilir. İnsan bir kere aşık olur. Onunla da evlenir. Engelli olsa da, olmasa da bu böyledir.

Bazen olmaz yapamazsın, dense bile siz elinizden geleni yapın, çalışın. Yıllar önce, hastalığımın teşhisini koyan ve bir ay tahlillerle inceleyen doktor, babama: ‘Götür bu çocuğu evine yatsın, hastalığı ilerleyip yatalak olacak, asla çalışamaz’dedi. Rabbime hamdolsun onaltı sene çalıştım, 2010 yılında emekli oldum. Umutsuzluk haramdır gençler, asla pes etmeyin. Size düşen çalışmak ve Allah’a dayanıp güvenmektir.

Dostlarınıza değer verin. Onları haftada bir arayın. Ben Efkan Vural hocamı, Aydın beyi, Mustafa dostumu her Cuma ararım, hayırlı cumalar dilerim.

Allah’ın bana verdiği imandan sonra en büyük nimetim, sabır kahraman babacığım ve anneciğimdir. Onlar olmasa ben nasıl dayanırdım?

Engelliye moraldesteği çok önemlidir... Sevgili kardeşler, arkadaşlar, akrabalar! Engelli yakınınızı sık sık arayın. Hediye alın. Hediyeleşmek sünnettir. Dostum Aydın bey, komşum Efkan Vural hocamher hafta ziyaret ederler. Hoş sohbetleriyle yalnız olmadığımı hissettirirler. Efkan hocam ben onlara çıkamadığım için eşine hazırlattığı yemekleri bize indirir ve beraber yeriz.

Engelliye moral vermeye kendimden bir kaç minik örnek vereyim: Dostum Ali Kırmızıgül bey, Fenerbahçe maçlarını izlemem için bana internet Ligtv şifresini verdi. Aydın Kaynarca bey, gittiği İstanbul’dan bana Fenerbahçe forması aldı. Kızkardeşimin eşi eniştem Oğuz, bana giymesi-çıkartması kolay ve rahat, kaliteli bir spor ayakkabı aldı.

Hayatta hep hedefiniz olsun ve umudunuzu asla kaybetmeyin. Önce iyi bir Anadolu lisesi, iyi bir üniversite ama mutlaka sevdiğiniz işi tercih edin. Hayatınızın birinci maksadı para kazanmak olmamalıdır. İnsani ve dini değerlerinizden taviz vermeyin. Dürüst ve helal kazancınız olsun.

Ben aslında engelli olduğuma bir bakıma seviniyorum. Çünkü çocukluğumdan beri alay edilirdim, çok kırıcı sözler işitirdim. Oysa ben hasta olduğumu bile bilmiyordum. Dengesiz yürümem benim hatam değildi. O kırıcı sözler ok gibi kalbimi yaralıyordu. Allah onları da öyle imtihan ediyordu.

Şimdi tekerlekli sandalyedeyim ama mutluyum. Herkes ben de hata olmadığını gördü. Artık toplumda engelli de olsam bir yer edindim. Hiç kimse bana artık, sarhoş musun, yamuk, daha ayakta duramıyosun, dik dur biraz, sen ne biçim yürüyon, dengesiz, içtin mi vs. demiyor.

Hastalığıma hiç isyan etmedim fakat önceleri “Acaba neden Allah bana hastalık verdi?” diye çok düşünmüştüm. Ailede, hatta sülalede engelli biri yoktu. Hidayete ermemle bu soru cevabını buldu. Çünkü Allah beni seviyor inşallah.

Burası geçici bir imtihan yeri olduğu için dünyaya dalıp ahireti unutmamı istemiyor inşallah.

Engelli olmak bana ilahi bir hediyedir. Hamdolsun bugünüme...

 

Celal Çelik             

Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Gözlerim dola dola okudum yazınızı. Bu kadar açık yüreklilikle kendinizi anlatmanız, hele yaşadıklarınız hiç kolay şeyler değil kardeşim. Ben sizi kutluyorum, bu yazınızı keşke çok insanlar okusa okusa da ders alsalar. Bizim sağlam gözüyle baktığımız ne halden anlamayan beyinleri örümcek tutmuş, şükür bilmeyen insanlar var. Kusuruma bakmayın ben böyle anlarda duygusallaşıyorum, aynı zaman da umursamaz insanlara kızıyorum ve duygularım karışıyor. Hele "engelli olmak bana ilahi hediyedir" sözünüzü okuyunca koptum. Nasıl bir kabulleniş ve hidayet. Allah'ın sınavıdır hastalıklar. Gençlere verdiğiniz öğütler ve seçtiğiniz sözler bir harika. Allak her daim yanınınzda ve yakınızda olsun! Haftanızı kutluyorum. Bu yazınızı ve sizi izninizle öneriyorum. Saygılar sunarım.

Sündüs Akkaya 
 12.05.2013 11:27
Cevap :
Teşekkürler Sündüs Hanım. Yazdıklarınız şevk kaynağı. Allah layık etsin. Sizin yorumunuz ne kadar güzel, ne hoş yazmışsınız duygularınızı, teşekkürler  12.05.2013 13:36
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 455
Toplam yorum
: 113
Toplam mesaj
: 10
Ort. okunma sayısı
: 774
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

1973 Konya Ereğli doğumluyum. Selçuk üni. MYO Elektronik bölümü mezunuyum. 1993'e Friedreich Atak..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster