Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '13

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Giyinme Sanati

Giyinme Sanati
 

Evet suçluyum. Yillarca çula çaputa para yatirip dolaplarımda kalabalik yapmalarina izin verdim. Baktım hepsini toplasan bir servet ediyor ama hala giyecek birşey bulamıyorum, bu iste bir yanlis var dedim. Şu an alisveris felsefem "cok hosuna gitmedikce hicbirşey alma." En ufak bir şuphen varsa hemen bırak, kimseye fikrini sorma, emin değilsen kesinlikle alma.

Öncelikle, aldiğin kiyafeti ne ile takım yapacağını düşünmek lazim. Doğru pantolonu alana kadar bluz dolabinda beklemesin. Ya da benim akıllandiktan sonra yaptigim gibi, belli renklerin uyumunu kullanarak alısveriş yapabilirsiniz.

Dolabima girecek her bir parca once bunu hakketmeli, koleksiyon parcasi gibi iyice düşünülerek seçilmeli. Ucuz yada indirimde diye idare eder parcalar almak akilsiz yatirim yapmaya benziyor bence. Önceleri o kadar cok parça alip, giymedim ki , şimdi alisverislerimi bir koleksiyoncu edasiyla yapiyorum. Yillarca giyebilecegim özellikte, harika parçalar yavaş yavaş bir araya geliyor.

Ev icinde ne giydigimiz de cok onemli. Her zaman özenli giyinmeye calisirim, özensiz gezmem. Özellikle son birkac yildir cocuklar buyuyup uzerimi yemek listesine dondurmedigi icin daha rahat giyinebiliyorum. Ev kiyafetlerim önemlidir, aynaya baktigimda moralim yukselmeli. Örnek aldigim guzel insan, tam bir İstanbul hanimefendisi olan esimin teyzesi. 80 yasina yaklasirken kendine ozeninden hicbirsey kaybetmedi. Her sabah kalkar, makyajini yapip guzel bir sekilde hazirlanmadan odasindan cikmaz, evde giydigi ayakkabilari bile cok hoştur. Güzel bir örnektir hayatimizda hoslugu ve hanimefendiliğiyle.

Hickimsede olmayan degisik kiyafetlere ayri bir duskunlugum var, onlari arar bulurum. Kiyafet benim icin yatirimdir, zaman veririm, uygun buldugumda para yatiririm. Gereksiz pahali seyleri asla almam cok ozel olmadikca. Ben yillarca vazgecmeden kullanabilecegim, modasi gecmeyen ozel parcalar ararim. Guzel bir beyaz gomlegin asla modasi gecmez. Mutlaka hos kesimli bir kac siyah pantolonum vardir, hayat kurtarir. Farkli bir ceket ne klasik, ne siradan, arar bulurum. Ayakkabi ve botlar tam bir sanat eseri ve rahat olmali.

Cantam kimsenin taktigina benzememeli. Kolay bulunmuyor, buldugumda dusunmeden alirim. Birkac giyimden sonra begenmeyecegim bir suru giysiye para yatirmak yerine, az ama yakisan, kaliteli parcalara yatirim yapmamin sonucu dolabimdaki kalabaliktan ve hergun ne giyecegim diye dusunme derdinden kurtulmami sagladi. Alisveris sadece parayla yapilan birsey degil, biraz da akillica yapilmali diye dusunuyorum.

 
Toplam blog
: 20
: 1237
Kayıt tarihi
: 16.08.13
 
 

Tugba ve Fulya, biz iki kız kardeşiz. Birbirimizden beş dakika arayla dünyaya gelmişiz. Bir emekl..