Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '13

 
Kategori
Şiir
 

Gökyüzünde şiiri konuştuk

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanından sabah saat:07.30 uçağı ile Trabzon’a hareket ettim. Önden ikinci sıra. Yanıma bir genç oturdu, merhabalaştık, tanıştık. KTÜ İnşaat dördüncü sınıfta okuyan Kemal AKTUN’la,  ara ara sohbet ettik, uçağımız bulutların üstünde, bulutlarsa denizin. Güneş var, hava eksi altmış bir derece soğuk,deniz dingin, bulutların seyreldiği yerlerde durgun deniz ve karadan dağlara doğru imarsız-plansız yapılaşmadan ötürü, yeşilin özgünlüğünü kaybettiğini gördüm, uçak inişe başladığında Trabzon’u havadan izledim…

On bir bin sekiz yüz metredeyiz. Kemal’e sordum;

-“Nerelisin?”

- “Aslen Akçaabatlıyım, Ailem İstanbul’da, babam memur,

- “ Ailede başka okuyan var mı ?”

- “ Küçük kardeşim de İstanbul’da Mühendislik okuyor.

-“ Akçaabat horonunu bilir misin?” diye sordum, “ilgi alanıma girmez” dedi.

- “Neye İlgi duyarsınız?” dedim,  “Şiir yazarım” dedi.

“Bizim oralarda şairim diyeni imtihan ederler” dedim ve elimde bulunan peçeteyi uzattım.

Bir iki dakikada içinde, peçeteye bişeyler karala dedim, dediğim gibi birkaç dakikada peçetenin her iki yüzüne aşağıdaki şiiri karaladı, uzatırken, “ on sekiz yaşlarında idim bu şiiri yazdığımda” dedi.

Güncemde yayımlanmasına izin verdi, Kemal AKTUN’un Şiirini, umarım beğenirsiniz.

***

Her fırtınanın ardında bir umut var diyorlar,

Acaba doğru mudur?

Acaba her seven kalp,

Sonun da doğru aşkı mı bulur.

***

Hayatın anlamı umuttur diyorlar,

Gerçekten yaşam denen şey umut mu dur?

Yoksa Hayatın anlamı umut mudur?

Her ayrılıkta bir göz yaşa dökmezcesine.

***

Hayat bir gün bitecek öleceksek eğer,

Yoktur ki o zaman uğrunda yaşamaya değer,

Her dost bir düşmandır ve sana kattığı tek şey keder,

Her aşk bir ayrılıktır, bu da her şeyden beter.

***

Sen hayatı pamuk şeker sanırdın,

Bu yüzden pembe rüyalar da yaşardın,

Bense hayatı hep kâbus olarak gördüm,

Bu yüzden o kovaladı, ben kaçtım durdum.

***

En sonunda yakaladı kurtuluş yok anladım,

Onu insafsız bilirdim, hemen öldürecek sandım,

Ama değilmiş, hatta son dileğimi bile sordu,

Bense,  bir şey istemem dedim!

                                         yokken içinde umut.

Ali Emir KARAALİ, İstanbul Trabzon Uçağı,

Gökyüzü, 11.800 metre

29.Nisan 2013

 

 

 

 
Toplam blog
: 135
: 1323
Kayıt tarihi
: 29.09.07
 
 

Ali Emir KARAALİ, Rize Doğumlu, 1978 Rize Lisesi Mezunu, (1988)T.C. Anodolu Üniversitesi   'İşlet..