Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '06

 
Kategori
Blog
 

Gökyüzüne tebeşirle çizilmiş çizgiler

Gökyüzüne tebeşirle çizilmiş çizgiler
 

Uçakların gökyüzüne çizdikleri çizgileri hep mavi bir tahtaya beyaz tebeşirlere çizilen çizgilere benzetirim. Uçağa yakın yerlerde düzgün ve ince olan çizgiler daha uzaklarda o netliğini kaybedip kalınlaşırlar. Bir süre sonra da kaybolup giderler.

Gökyüzünde birbirini kesen çizgileri farkettiğimde her zaman gördüklerimden farklı olduğu için fotoğraflarını çektim. Yakın zamanlarda yaklaşık aynı yükseklikten doksan derecelik bir açı farkıyla geçmiş iki uçağın geride bıraktığı izlerdi. Gökyüzü maviydi ve yer yer beyaz bulutlar vardı.

Pilot olup uçmayı hiç düşünmemiştim. O çizgileri gördüğümde aklımdan güzel muziplikler geçti. Pilot olup mavi göklerde uçsaydım ve uçarken o tebeşiri alıp gökyüzüne şekiller çizseydim, yazılar yazsaydım. Kısa zamanda silinirdi ama ne çok seyircim ve okurum olurdu. Aşağıdakiler uçak sesini duyduklarında gökyüzüne merakla bakarlar, yeni şekiller ve yazılar beklerlerdi. Ben de havada en ustaca manevraları yapar ve onları beklediklerini yazardım, çizerdim. Sonra beni atarlardı pilotluktan. Canım sağolsun derdim ve blog sayfalarında yazmaya başlardım.

Blog sayfalarında yazmak için büyük maceralara atılmak da gerekmiyor. Çevremdekilere Milliyet Blog sayfalarına yazmalarını öneriyorum. Yazmaya başlayanlar oldu, yazmaya niyetli olanlar da var.

Dün yazdığım yazıda ülkemizde Internet’in ilk yıllarındaki en önemli tartışma listesi olan INET-TR’ın kısır tartışmalar yüzünden nasıl ölüme sürüklendiğini ve sonunda öldüğünü anlattım (1). Değerlendirme, eleştiri yapma hakkımız her zaman var ama blog sayfalarını, içeriklerinin sorgulandığı tartışmalar içine sokmamalıyız. Hiç kimsenin içinde “Bunu yazarsam beni eleştirirler mi?” korkusu olmamalıdır. Bu korku konulardaki çeşitliliği azaltır, kısırlaştırır.

Gökyüzü, uçak ve tebeşir hayallerimi geride bıraktım. Şimdi ya klavyenin başında ya vizörün arkasında ya da bir imaj programının karşısında bloglarım için birşeyler üretip paylaşmaya çalışıyorum.

(1) Bir tartışma listesinin ölümü: INET-TR: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=17634

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..