Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '12

 
Kategori
Anılar
 

Gönüllerde iz bırakan bir vali; Mustafa Malay...

Gönüllerde iz bırakan bir vali;  Mustafa  Malay...
 

Eski Aydın Valisi Mustafa Malay


Mesleğimin gereği Anadolu’nun değişik il ve ilçelerinde bilfiil 32 yıl görev  yaptım. Emekliden sonra yine boş durmadım 12 yıl özel bir okulda yönetici olarak çalıştım. Öğretmen olarak ve idareci olarak görev yaptığım il ve ilçelerde birçok ilçe kaymakamı ve illerde görev yapan valilerle tanışma fırsatını buldum.

Bu zaman zarfında gönlümde iz bırakan üç vali vardır. Bunları her zaman söyler, yeri gelince de dostlarıma, arkadaşlarıma anlatırım. Bu valilerden biri Eski Mardin Valilerinden Celal Kayacan ( 1968 – 1970 ), ikincisi bir trafik kazasında yaşamını kaybeden ünlü sıra dışı Vali merhum Recep Yazıcıoğlu ve son yıllarda tanıdığım ve her zaman kendisine saygı duyduğum eski Aydın Valisi ve şimdi merkez Valisi olan Sayın Mustafa Malay’dır.

Eski Mardin Valisi Celal Kayacan ve yine eski Aydın ve Denizli Valisi Sayın Recep Yazıcıoğlu şimdi yok aramızda, her ikisine de Allah’tan rahmet diliyorum. Mekânları cennet olsun diyorum. Sayın Merkez Valimiz Mustafa Malay’a da Allah’tan sağlık ve uzun ömürler diliyor buradan selam ve saygılar gönderiyorum.

Benim gönlümde ve içinde yaşadıkları coğrafyada halkın gönlünde de derin izler bırakmışlardı bu saygı değer Valiler. Onlar birer gönül erleri halkın gönlünde derin izler bırakmışlardı. Sayın Mustafa Malay Aydın'da kaldığı süre içinde tüm Aydın halkıyla bütünleşmiş ve Aydın’dan öte tüm ilçelerini, köylerini ve kasabalarını gezerek halkı ile birlikte sabah kahvaltısı yapıyor ve onların sorunlarını bire bir dinleyip isteklerine cevap veriyordu. Halkıyla bütünleşen bir örnek Vali idi. Fakat her nedense bazı siyasilerin hoşuna gitmemişti. Makamlar hiç kimseye baki değildir, şimdi o siyasinin de yerinde yeller esiyor…

Yayımlandığım kitaplarım arasında 2006 yılında 3. baskısı yapılan “ ÇANAKKALE İÇİNDE AYNALI ÇARŞI ( Gezi, Araştırma ve İnceleme ), adını taşıyan bu kitabımdan bazı devlet büyüklerimize gönderdim.  Sayın Aydın Valimiz  Mustafa Malay Bey’e de imzalı olarak göndermiştim. Sayın Malay bu kitabımı aldıktansonra ,  bizzat beni telefonla arayıp teşekkürler etmşlerdi. Beni bir hayli sevindirmişti ve başarılarımı kutluyordu. Daha sonra bana bir mektup yazıp göndermişti. İşte o günlerin anısına 26. 03. 2007 tarihinde bana gönderdiği bu değerli mektubunu burada sizlerle paylaşmak istiyorum:

T.C.

AYDIN VALİLİĞİ

( Özel ) 26.03.2007

Sayın Abdülkadir GÜLER,

Türk tarihinin şeref levhalarından olan ve dünya tarihinin akışını değiştiren Çanakkale’yi anlatmak bir görevdir. Sayın Abdülkadir GÜLER “ Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı “ adlı kitabı hazırlamakla, Çanakkale Zaferini ve Çanakkale Şehitlerini yâd ederek önemli bir görev yerine getirmiş bulunuyorsunuz.

Akıcı ve duru bir anlatımla ortaya konulan bu eser, herkes tarafından okunarak, vatan için, istiklal için canını seve seve feda eden, aziz şehitlerimiz hatırlanmalı ve İstiklalimizin hangi şartlar altında kazanıldığını hafızalardan silinmemelidir. Sizi yürekten kutluyor, başarılı çalışmalarınızın devamını dilerim.

Mustafa MALAY

Aydın Valisi ( İmza )

Sayın Valimiz Mustafa MALAY’IN bu içten duyarlığına elbette sonsuz teşekkürlerimiz vardır. Ve bu değerli mektubu, adı geçen kitabımızın 4.Baskısında ( Aydın Kolalı Matbaası 2008 ) yer verilmiştir….

*** *** ***

Bir yerel seçim sırasında bir siyasi liderin haksız yere tenkitlerine uğramıştı. Bu sözlü polemiğin ( sözlü dalaşma )’nın ardından, adını vermek istemediğim bu siyasi lidere tepki göstermek için kendi isteğiyle Merkez Valiliğine atanmasını bizzat kendisi istemişti. Sayın Mustafa Malay, 30 Nisan 2009 tarihinde Aydın’dan ayrıldı… Kendisinin yerine bu göreve atanan ve 29 Haziran 2012 ‘de Aydın’daki görevine başlayan Vali Hüseyin Avni Coş’u ziyaret etmişti makamında. Vali Malay, kendisini karşılamaya gelenlerle tek tek selamlaşarak, bir süre sohbet ettikten sonra yeni Vali Hüseyin Avni Coş için şunları söylemişti:

“Kendisiyle çok eskiden beri tanışıyoruz. Kalbi vatan ve millet sevgisiyle dolu olan bir kardeşimizdir. Aydın halkıyla bütünleşerek, Aydın’ı çok daha iyi yerlere ulaştıracağına inanıyorum. Bugün kendisine ‘Hayırlı olsun’ demek ve görevinde başarılar dilemek için buradayım. Zaten ben görev yaptığım yerlerle asla ilişkilerimizi koparmam. Sık sık gelir giderim. Zaten en uzun süre görev yaptığım Aydın’ı ve Aydınlıları unutmam çok zor. Keşke bu ziyaretimle herkesle görüşme fırsatım olsaydı. Ama ne yazık ki bu mümkün değil. Ben buradan tüm Aydınlılara sevgi ve saygılarımı iletiyorum” dedi. Ziyarette konuşan Vali Malay, Aydın’ı ve Aydınlıları çok sevdiğini sözlerine eklemişti.

Vali Malay’ın kısaca özgeçmişi şöyledir:

1948 Yılında Malatya İlinde doğdu
İlk ve Orta Okulu Malatya Sümer Okulunda birincilikle bitirdi
1967 Yılında Polis Kolejinden birincilikle mezun oldu.
1970 Yılında Polis Akademisinden mezun oldu. Komiser Muavini olarak Ankara’da göreve başladı. Ayni zamanda Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesine devam etti.
1973 Yılında Siyasal Bilgiler Fakültesini bitirdi. Ayni tarihte komiser oldu.
1974’de Emniyet Teşkilatındanayrılarak kaymakamlık stajına başladı.

1977 Yılında 58. Dönem Kaymakamlık kursunu birincilikle bitirerek, değişik İlçelerde Kaymakamlık yaptı.
1982–1984 Yıllarında İstanbul Emniyet Müdürlüğünde Şube Müdürlüğü görevinde bulundu.
1984’de Emniyet Teşkilatından ayrılarak Mülkiye Müfettişi oldu.
1991 Yılında 6 ay süreyle İngiltere’de mesleki incelemelerde bulundu.
1992–1993 yıllarında Şirnak Valiliği yaptı.
1996–1997 yıllarında Ordu Valiliği görevinde bulundu.
1994 Yılında TBMM karma komisyonu ve kamuoyu yoklamaları sonucunda yılın bürokratı seçildi.
22.02.2003 -12.09.2004 tarihleri arasında Erzurum Valiliği görevinde bulundu.
25.08.2004 Aydın’a Vali olarak atanan ve halen bu görevini sürdüren Vali Mustafa MALAY, Selma Hanımefendiyle evli olup, iki çocuk babasıdır.

24 Mart 2009’da kendi isteğiyle Merkez Valisi oldu. Aradan bir hayli zaman geçti , ama ben sayın Malay’ı unutmadım. Bu yazıyı o günlerin anısına yazdım.

Sayın Vali Mustafa Malay’a buradan sağlık dileklerimle birlikte selam ve saygılar gönderiyor ve sözlerimi kendisine armağan ettiğim bir DÖRTLÜKLE son vermek istiyorum:

DÖRTLÜK

Sayın Vali Mustafa Malay’a saygılarımla.

Sevgide ve saygıda kim yetişir Malay’a

Sözümde bir gerçek var, alınmasın alaya

Aydın’a renk katmıştı, kadrini bil ( e ) mediler

Güçlüydü, inançliydi bedeldi bir Alay’a…

Abdülkadir GÜLER

30 Haziran 2012- SÖKE

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..