Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '17

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Görmezden Gelme

Görmezden Gelme
 

salih arıkan


Ben bu filmi çok seyrettim. Engelillik alanı zor bir alandır. Bence iyi okunması ve akademik çalışmaların bolca yapılması gereken bir alandır.

Ben de elimden geldiği kadar alan okumaları yapıyorum. Cafer İleri'nin bağımsız hareket kitabını okuyorum. Aslında sesli kitap olarak dinliyorum. Gören rehberden bahsederken şöyle bir konuya dikkat çekiyor. Gören rehberle hareket ederken bazı istenmeyen durumlar olabilir. Yapılan harcamaların çoğunu görmeyen karşılar. Ben görmeyenlerden şöyle bir ses duyar gibiyim. aaa ben bu filmi daha önce seyretmiştim.

Ben istediğim her yere sora sora da olsa kendim gidiyorum. Ama bazen hızlı gitmek gerekir. Bazen de gidilen toplantıda lobi çalışması gerekebiliyor. İnsanlar göz iletişimiyle anlaşıyorlar. Ve toplantılara yalnız gidince bazıları tanıdık bile olsa ses vermeden usulca yanımızdan geçiyor. Bir gün toplantıdan çıktım. Biri dedi ki yanından falanca geçti seninle konuştum. Beni çok iyi tanıyan ve benim kendisini sevdiğim kendisinin de beni sevdiğini düşündüğüm biri.

Bir arkadaş anlatıyor. Yirmi beş kişilik bir toplantı adam geliyor ve herkesin elini sıkıyor. Görmeyenin elini sıkmıyor. Ben de lobi gerekirse birini götürüyorum ve tüm masraflarını karşılıyorum. Yeri geliyor anasının babasının etmediği masrafı ediyoruz. Adamın hırsız olduğunu bildiğimiz halde yardım istemek zorunda kaldığımız ve cebimizin telefonlarımızın izinsizce cebellezi olduğu günlerde var.

Bu yazıyı dinleyince dertlerim depreşti. Asla Allaha isyan etmedim ama böyle insanlara zaman zaman. Körlük zaman zaman pahalı bir durum olabiliyor. Yağmurlu bir gün ve toplantıya gideceksiniz. O toplantıya gitmezseniz gelişiminiz eksik olacak. E mecburen atlıyorsun taksiye. Öyle toplantı yerleri olabiliyor ki ne otobüs nede hızlı tiren geçiyor. O zamanda taksi diye ıslık çalıyoruz. İşte parada pulda gözü olmayan birileri bazen lazım olabiliyor. Gerçi parada pulda gözü olmayanı bulmak ta zor. Varsa aynı huydan kız kardeşine talip olayım. Hayırlısı be ben çok şükür her durumun bize öğrettikleri var. Sadece bu hikâye çok tanıdık diye yazmak istedim.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..