Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '13

 
Kategori
Şiir
 

Götür evladım!..

Götür evladım!..
 

İş bulan çocuklar seviniyor.


Baban su başında, kova senindir,
Doldur çekinmeden götür evladım.
Tarla, tapan, dükkan, yuva senindir,
Bildir çekinmeden götür evladım.

Adaletten korkma, düşünme damı,
Sen koparmaya bak olgunu, hamı;
Köşeyi dönmeye uygun adamı,
Buldur çekinmeden götür evladım.

Amcanın verdiği yüklü bursu al,
Ticaret ehlinden malum kursu al,
Alınacak yerden lazım forsu al,
Saldır çekinmeden götür evladım.

‘Akıl yaşta değil başta’ demişler,
Aldırma sen sakın, ne söylemişler.
Dikeni budanmış taze yemişler,
Güldür, çekinmeden götür evladım

Para işi kolay, uçak, gemi al,
Kola'dan şekeri, çaydan demi al,
Mısır ambarından tavuk yemi al,
Kaldır çekinmeden götür evladım.

Sahil, kıyı deme bak ileriye,
İnşaat izni al öte beriye.
Varsın yansın orman, kalan geriye,
Küldür, çekinmeden götür evladım.

Petrol, mücevherat kâr getiriyor,
Yapsatçı olanlar çok götürüyor;
Tapuyu deldirip iş bitiriyor,
Deldir çekinmeden götür evladım.

Denize girersen gözle feneri,
Büyükler öğretir sana hüneri.
Birkaç karşı çıkan ‘neyim kenarı’,
Soldur, çekinmeden götür evladım.

Sakın etkilenme aykırı sesten,
Fabrikalar yarat iki kümesten.
Beraber yürümek olsun ki besten,
Çaldır çekinmeden götür evladım.

Her ranta tuzak kur, hazırla pusu,
Kazanmaya alış, çalıştır usu,
Boş ver düşünme sen arı, namusu,
Sildir çekinmeden götür evladım.

Vakıf kur bağış al, riski az olur,
Vergiden uzak dur, sonra iz olur.
Para sıfırlarken elbet giz olur,
Böldür çekinmeden götür evladım.

Ayıbın üstüne forsu sırça et,
Kiri arıtmaya gücü fırça et.
Paralel düşmanı parça parça et,
Dildir çekinmeden götür evladım.

Yediğin bal olsun, içtiğin ayran,
Millet helal desin, ederken seyran.
Zengini, yoksulu babana hayran,
Kuldur, çekinmeden götür evladım.

Biraz da dünyada hevesin olsun,
Ama hep uhrevi bir sesin olsun.
Evlenmiş, boşanmış metresin olsun,
Duldur, çekinmeden götür evladım.

Nevzat’ın öğüdü ders olsun sana.
Ye, iç, eğlen, götür, yarasın cana.
Tanrı yürü demiş senin babana,
Yoldur, çekinmeden götür evladım.

Halk Ozanı Karamanlı Nevzat

 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..