Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gözlerine bakamadığım

Gözlerine bakamadığım
 

Gözlerine bakamadığım “sen”
Akıp gecen zamanda var olamadığım
Seni çizmeye başladım
Seni yazmaya…
EA

Bundan beş ay önce yıllar sonra yeniden Varlık dergisine abone oldum, ne hoşuma gitti ilk sayı elime geldiğinde, sanki yıllar kaldığı yerden yeniden devam ediyordu. Bu sayıda ise artık yılların durmadığını gördüm. Bir duyuru “Geleneksel Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri” yaş sınırı “30” geriye baktığım da zar-zor daktilo ettiğim ve Varlığa yollama cesaretini bulduğum dosyalar geldi aklıma. Artık hem öyle yazmaya cesaretim yok hem de yaşım engel. Vay canına genç değilim artık…

Kolumun içinde yarası egzozunun dağladığı.
Avucumda saklı kaytan kesiği.
Bir gece vaktiydi ağları yüklü, serpmek için ay ışığı karanlığı sulara.
Haydi dedi Mehmet bir el at.
9 luk pancar motorun kaytanına.
Alınca haydiyi,
Kaytandan gücüm yetmezlikle patırdayı verdi geceye.
Aksırarak başladı,
Sonra tiz pata pata
Derken devrinde pat. pat. pat. ...
Yol verdi Mehmet.
Hürdenizdi ismi Beyaz bordalı kırmızı kamaralı.
Dünüverdi Baba burnunu
Önümüzdeydi Torba önü ikiz adaları
Sancağımda Demir bükü ölü bir dalgaydı günden kalan.
Bense artık geceye hayretle bakan.
İçimde kaldı ağlar serptiğim geceler.
Şiirini unutan şairdim ben.
Limanını arayan reis.
EA

Genç değilim artık sancağımdaki Demir bükü 5 yıldızlı motellere ev sahipliğinde, ikiz adalarda ağ serptiğimiz denizden, sabahın ilk ışığında ağa takılıp gelen cipuralar balık üretim çiftliklerinde yaşar oldular.(Hoş artık orada bile yaşayamıyorlar ya)

Karanlık çökmüş dört bir yanıma
Kara çarşafları görmezden geldi geçen yıllar
Ne bir korkuydu
Taşradan gelen açlık.
Bir çığlık orada mısın
Neredesin
Haykırıyorum işte
Nefes nefeseyim
Uğraklarım sona erdi.
Döneceğim dedim
Orada mısın.
EA

Geçen zamandı anlayamadığımız, bilemediğimizdi statükocu sorgularımız. Oysa tek tek yok ediliyordu koylar, denizler, ovalar. Hepsine çarşaflar giydirildi beş yıldızlı. Başımızı kapadık, 7.0 unutma ile. Korku olduk başımızı kapadık. Gerimiz açıkdaydı bilemedik…

Döneceğim dedim ben orada mısın?
Ses yoktu biliyordum, dönülecek bir yer de; kimsesizdi artık beş yıldızlı tatil köyü gönüllerimiz.

Knockin' On Heaven's Door Bob Dylan (valla iyi gidiyor bu aralar)

 
Toplam blog
: 97
: 635
Kayıt tarihi
: 04.01.07
 
 

öylecene yazmak istiyorum... Hepsi bu. ..