Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '18

 
Kategori
Projeler
 

Gümrük ve Serbest Bölge Olmadan Gökköy Lojistik Köy’ü Ölü Doğumdur

Gümrük ve Serbest Bölge Olmadan Gökköy Lojistik Köy’ü Ölü Doğumdur
 

Gökköy Lojistik Merkezi başladığında 2000'li yılların başıydı. DDY bugüne kadar yaklaşık 62 milyon TL 140 bin metrekare alanda lojistik merkezini kurdu ve yaklaşık 2 yıl önce tamamlandı.

Ama yaprak kıpırdamıyor adeta. Yani ölü doğmuş işlevsiz bir Lojistik Köy yatırımı…

Ölü doğdu ve canlanmıyor; böyle giderse canlanması mümkün değil.

Önce cevaplamamız gereken soru: Lojistik Köy neden kuruldu, ne işe yarıyor?

Rekabetçi bir dünyada yaşıyoruz. Bir sanayicinin üretiminin yüzde 27'sini lojistik kapsar. Nakliye fiyatları lojistik maliyetlerini ciddi anlamda etkiliyor haliyle. Onun için nakliye fiyatları herkes için çok önemli. Balıkesir’de ürettiğimizi satmamız özellikle de ihracat yapmamız gerekiyor. Burada bütün mesele sanayicinin maliyetlerini düşürmek, nakliyecinin lojistik işini büyütmek.. Bu lojistik miktarını ne kadar aşağıya çekebilirsek rekabet oranı da o kadar artacak. Bu sayede Avrupa’ya gönderilen ihraç mallarının ulaşım süresi ve maliyetlerini yarıya düşürebileceğiz.

İşte Gökköy Lojistik Köyü canlanmış ve çalışıyor olsa Balıkesirli üreticinin üretim maliyeti düşecek, rekabet edebilir hale gerek ihracat yapabileceği gibi şehrin lojistik/nakliye işi artmış olacak.

Bir lojistik köyün canlı olabilmesi için bir kalbe ve dünyaya açılan damarlara ihtiyacı var..

Vücudun kalbin pompaladığı kanı tüm vücuda ulaştıracağı damarlara ihtiyacı varsa Lojistik Köyün de üretilen malı pazara ulaştırabileceği demiryolu ağına ihtiyacı vardır. Lojistik Köy demiryolu taşımacılığıdır çünkü.

Gökköy Lojistik Merkezi’nin canlanabilmesi, çalışabilmesi için öncelikle hızlı tren hattı ile birleşmesi gerekir..Bu sayede Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesiyle bütünleşmiş olacağı gibi Çin'den İzmir Çandarlı limanına kadar veya İstanbul'a kadar hatta Marmaray'la Londra'ya kadar her türlü lojistiği yapacak hale gelecektir. Bandırma’daki Trenferi limanı sayesinde Balıkesir'den herhangi yükü tren feriyle hiç trenin üzerinden indirmeden Tekirdağ'a limanına getirerek buradan Avrupa'nın istenilen noktasına götürebilecektir.

Gökköy Lojistik Köyü ile Balıkesir Tren Garı arasında ulaşımın daha sağlıklı hale gelebilmesi için demiryolu hattı çift yönlü hale getirilmelidir. Zira Maden taşımacılığı şehir merkezinde kirlilik oluşturduğu için madenlerin merkezden geçişine izin verilmemektedir. Maden taşımacılığındaki bu sorunun ortadan kaldırılıp yolcu taşıma işleminin aynı şekilde gardan devam etmesi ve şehiriçi Banliyö hattıyla Lojistik Köy ve Organize Sanayi Bölgesine ulaşım kolay ve ucuz hale dönüştürülmesi bir an önce hayata geçirilmelidir.

Lojistik Köyün kalbi Gümrük’tür…Kalbi olmayan bir vücut nasıl yaşamazsa Gümrük olmayan bir Lojistik Köy yaşamaz…Gökköy Lojistik Köyü’nün ölü doğmasının ve bu güne kadar hayat belirtisi gösterememesinin sebebi Kalp yani Gümrük olmayışıdır.

Şehir Merkezindeki Balıkesir Gümrük Müdürlüğü 1999 yılında kapatılmıştır.

Balıkesir ‘de halen Bursa Gümrükleri Baş Müdürlüğü’ne bağlı Bandırma Gümrük Müdürlüğü ile İzmir Gümrükleri Baş Müdürlüğüne bağlı Ayvalık Gümrük Müdürlüğü vardır.

Balıkesir’in imalat yoğunluğu dolayısıyla ihracat potansiyeli Merkez de toplanmaktadır. Merkezdeki firmaların ihracat işlemleri uzamakta ve maliyeti arttırmakta, bu yüzden rekabet şansı yok olmaktadır.

Bu günkü Balıkesir 20 yıl önceki Balıkesir değildir. OSB bu sürede büyük bir gelişim kaydetmiştir. Merkezdeki firmaların üretim ve ihracat gücü büyük bir artış kaydetmiştir.

Merkezdeki firmaların işlemlerini daha hızlı, daha ucuz yaparak  Balıkesir’in ihracatını yani Balıkesir’e döviz girdisini çoğaltmak, rekabet gücünü arttırmak, markalaşmasının önünü açmak, şehirdeki istihdam sorununu çözmek, yeni yatırımcıların Balıkesir’e gelmesini temin etmek, Gökköy Lojistik Köyü işlevi olan bir hale dönüştürmek için bir an önce ve mutlaka Gümrük Müdürlüğü açılmalıdır.

Son olarak Balıkesir’de artık Serbest bölgeyle ilgili bir çalışma yapılması gerekiyor. Çünkü Serbest Bölge tamamlayıcı  bir unsur olacaktır.

Serbest Bölgeler yabancı sermaye yatırımlarını ve dış ticareti arttırmak, yerli üreticilerin dünya piyasalarındaki fiyattan girdi temin etmelerini sağlayarak uluslararası rekabet güçlerine katkıda bulunmak, ihracata dönük sanayilerin gelişmesini teşvik ederek ihracatı arttırmak, döviz girişini arttırmak, yeni iş imkanları yaratarak istihdam sorununun çözümüne yardımcı olmak, gelişmiş üretim ve yönetim tekniklerinin yurtdışından getirilmesiyle ekonomik standartları yükseltmek amacıyla kurulurlar.

Sözün özü şudur: Balıkesirli iktidar, muhalefet milletvekilleri, il başkanları, Belediye Başkanları, Sivil Toplum Kuruluşları aynı otobüse binip Ankara’nın yolunu tutmalı ve tek bir ses olarak şehrin sorunlarını birer birer bu yöntemle çözülene kadar Bakanlıkların önünde çadır kurmalı, çözümü sağlamadan şehre geri dönmemelidir.

 

 
Toplam blog
: 178
: 1496
Kayıt tarihi
: 01.10.07
 
 

Balıkesir doğumlu.1990 İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mezunu. Balıkesirspor Kulüp Yöneticili..